| کد خبر: 168567 |

◄ قطار محلی مشهد-آزادوار از خط سیر حذف شد

حدود دو هفته از حرکت آخرین قطار محلی که مسافران خود را از روستای آزادوار به سمت مشهد می‌برد می‌گذرد و تا همین لحظه این قطار پر مسافر از خط سیر حذف شده است.

تین نیوز

حدود دو هفته از حرکت آخرین قطار محلی که مسافران خود را از روستای آزادوار به سمت مشهد می‌برد می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، روستای آزادوار از توابع شهرستان جغتای در استان خراسان رضوی است و براساس آخرین سرشماری در سال1395، جمعیت آن هزار و 442 نفر با 388 خانوار است. آن‌ها به زراعت، باغداری و کارگری ساده اشتغال دارند. بنا به گفته مردم محلی، رفتن به مشهد (به فاصله 310کیلومتری از آزادوار) و شهرستان نقاب (با فاصله 50 کیلومتری از آزادوار) به‌عنوان مراکز خرید و تجارت، تنها از طریق همین قطار محلی ممکن بوده است؛ چراکه این روستا تا اولین راه آسفالته حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

لازم به ذکر است که قطارهای موجود در این شبکه ریلی از نوع دو طبقه اتوبوسی با 216 صندلی و با ضریب اشغال 57درصد هستند که نسبت به سال گذشته رشد 13درصدی را تجربه کرده‌اند. اما با وجود این رشد تا حدود یک ماه قبل با پنج واگن حرکت می‌کردند. در آخرین ترافیک قطاری این خط‌سیر تعداد واگن‌ها به سه عدد تقلیل یافتند.

همچنین بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده، علت حذف این قطار، عدم پرداخت طلب مالی راه‌آهن به شرکت پیمانکار تعمیر لکوموتیوهای مسافری (مپنا) و عدم ترخیص قطعات وارداتی برای تعمیر لکوموتیوها در گمرک عنوان شده که تا یک ماه آینده حل خواهد شد.  

این گزارش ادامه دارد...

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.