| کد خبر: 181520 |

◄ نوین‌صنعت رجا، توانایی بازسازی سالانه 1200 واگن را دارد

شرکت نوین صنعت رجا توان بازسازی 150 واگن در سال و 1200 واگن را به‌صورت سالانه خواهد داشت. ضمن اینکه تاسیس این شرکت گامی مهم برای داشتن شرکت فنی مجزا در رجا بود که خوشبختانه رتبه خوبی هم دارد.

تین نیوز

رجا اخیرا دیتاسنتر خود را در جهت کاهش خطای انسانی و امکان گزارش‌گیری در اسرع وقت افتتاح کرد که هزینه بالایی برای این شرکت در پی داشت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رییس هیئت‌مدیره شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ما همچنین امکان پرداخت نقدی و بانکی به‌طور هم‌زمان و امکان صدور و کنترل مکانیزه قبض قطار را هم اخیرا فراهم کردیم.

علیرضا محمودی اضافه کرد: در بخش فنی نیز با هدف کاهش بوروکراسی، زمان و هزینه تمام‌شده، شرکت نوین صنعت رجا (نصر) را افتتاح کردیم و این شرکت توان بازسازی 150 واگن در سال و 1200 واگن را به‌صورت سالانه خواهد داشت. تاسیس این شرکت گامی مهم برای داشتن شرکت فنی مجزا در رجا بود که خوشبختانه رتبه خوبی هم دارد.

محمودی درباره اولویت اقدامات ماه‌های اخیر رجا در ادامه افزود: ما در ماه‌های اخیر توجه‌مان را به بخش بازسازی‌ها معطوف کردیم و به هر طریق ممکن در حال طراحی راه‌هایی برای بازسازی واگن‌ها با منابع موجود و منابعی که محقق خواهند شد، هستیم.

او افزود: ما ناگزیر به ارتقای سطح خدمات خود هستیم و نمی‌خواهیم عقب بمانیم و نکته مهم این است که در حال حاضر ما در کیفیت سوخت مشکل داریم و گازوئیل با درصد بالای تولید گوگرد استانداردهای لازم را ندارد و در موتور و سیلندر نیز مشکل ایجاد می‌کند و منجر به افزایش تعمیرات می‌شود.

محمودی درباره مقایسه شرایط فعلی حمل‌ونقل هوایی و ریلی نیز گفت: قیمت بلیت هواپیما در چندماه گذشته افزایش یافته است و شرکت­های ریلی فقط در حد 10 درصد قیمت بلیت‌های خود را افزایش دادند. هرچند افزایش بهای بلیت قطارهای مسافری بیش از حدمجاز نیز معکوس عمل می‌کند اما دهکی که از هواپیما استفاده می‌کند نیز به‌عکس دهک‌های 5 و 6 به پایین که از قطار استفاده می‌کنند، دهک‌های بالای جامعه یا نیروهای اداری‌ هستند.

این مقام مسئول در رجا ادامه داد: ما اجازه داریم که قیمت بلیت قطارهای پنج ستاره را تا سقف مشخصی افزایش دهیم و طبق یک برنامه‌ریزی منظم باید برای فقرا هم قطار وجود داشته باشد.

محمودی تصریح کرد: رجا همین حالا هم انواع واگن­‌ها را با نرخ بلیت‌های مختلف در اختیار دارد. هرچند که ما قبلا  قطار مهر صبا به مقصد مشهد مقدّس هم داشتیم که بهای بلیتش 60 هزار تومان بود و از سیر خارج شد و حالا مجددا مذاکراتی شده است تا این قطارها به سیر بازگردند.

رییس هیات مدیره شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا افزود: خواهش ما این است که حداقل امکان زیارت را از دهک‌های پایین جامعه نگیرند. ما هزینه‌های راه‌آهن را درک می‌کنیم و خواهش­مان این است که به ما کمک کنند و ما هم سعی می­کنیم هزینه‌هایمان را حتی‌­المقدور در برخی بخش‌­ها ثابت نگه داریم. البته راه­‌آهن در اربعین مساعدت و کمک کرد تا در مسیرهای منتهی به کرمانشاه با بلیت‌های ارزان‌تر خدمت‌­رسانی شود.

محمودی درباره خروج قطارهای بالای سی سال با دستور رییس‌جمهور نیز گفت: سیر این قطارها برای انجام تعمیرات فعلا متوقف شده است. ضمن اینکه ناگفته نماند که راه‌آهن به‌عنوان حافظ سیستم ریلی معتقد به بازسازی این قطارها است و ما هم منکر بازسازی نیستیم اما حرف ما این است که نباید به جامعه ناایمن بودن این واگن‌ها را تلقین کنیم. چراکه شاسی و موتور و ... در این‌ قطارها براساس تعاریف استاندارد، ناایمن نیستند و ما هم بر سر موضوع ایمنی مسامحه نمی‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.