| کد خبر: 49260 |

◄اخبار جاده ای ایران در هفته گذشته / از زمان بازگشایی قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال تا مشکلات ایمنی در راه های روستایی

تین نیوز | زمان بازگشایی قطعه چهار آزادراه تهران – شمال، ممنوعیت وزارت راه برای خرید آسفالت از مراکز فاقد گواهینامه فنی، درخواست افزایش کرایه ماشین آلات راهسازی، دلایل کاهش استقبال از سفر با حمل و نقل عمومی جاده ای، بیشترین مشکلات ایمنی مربوط به راه های روستایی و غیر شریانی، مهم ترین اخبار جاده ای در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در هفته آخر فروردین ماه که به نوعی زمان جمع بندی کارنامه نوروزی وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه در نوروز به حساب می آید، آنها توانستند نمره قبولی و بهتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسب کنند اما باز هم موضوع تلفات ناشی از تصادفات در راه روستایی دلیلی مطرح است که عبور عابرین و احشام از عرض جاده و کمبود امکانات هشدار دهنده به خودرو و همچنین فقر آگاهی ساکنین روستایی نسبت به نحوه رعایت نکات ایمنی در زمان عبور از جاده از عوامل تاثیرگذار در این زمینه هستند.


زمان بازگشایی قطعه چهار آزادراه تهران – شمال

آخوندی از بازگشایی قطعه چهار آزادراه تهران - شمال بعد از عملیات ایمن سازی تا اواخر خردادماه سال جاری خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس و وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان وی، که عصر روز، سه شنبه، 25 فروردین به میزبانی سازمان راهداری در ساختمان راهبران برگزار شد، با اشاره به وضعیت قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال اظهار داشت: به دلیل عدم رعات نکات ایمنی در زمان بازگشایی، در سنوات گذشته، پس از بررسی های جدید، این قطعه چندماه قبل از شروع سفرهای نوروزی مسدود شده بود و تنها در ایام نوروز، مجوز گذر موقت صادر شد و انجام امور ایمنی دوباره در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم پس از عملیات ایمن سازی در اواخر خردادماه سال جاری در اختیار مردم قرار گیرد.
 
ممنوعیت وزارت راه برای خرید آسفالت از مراکز فاقد گواهینامه فنی
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی شامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت فرودگاه ها و معاونت راه روستایی از ابتدای سال 94 حق خرید آسفالت از کارخانه های فاقد تاییدیه و گواهینامه فنی را نخواهند داشت.

درخواست افزایش کرایه ماشین آلات راهسازی
علی آزاد دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران قبل از اینکه شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه، فهرست بهای سال جاری را اعلام کند، طی نامه ای درخواست خود مبنی بر چگونگی افزایش  فهرست بهای سال 94 ماشین آلات راه سازی آماده و تقدیم مسئولان این سازمان کرده است.

وی افزود:نرخ داست مزد ماشین آلات راه سازی در فهارس بها 25 تا 50 درصد زیر قیمت واقعی است و این در حالی است که نرخ ماشین آلات ساختمان به قیمت وافعی رسیده است. 
 
دلایل کاهش استقبال از سفر با حمل و نقل عمومی جاده ای
فرامرز مداح  با اشاره به دلایل کاهش استقبال از سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح نوروزی سال جاری اظهار داشت: علاوه بر  مجموع هزینه های مسافرت که حمل و نقل کمترین بخش آن محسوب می شود، کاهش اختیارات مسافر در زمان استفاده از شقوق حمل و نقل عمومی هچون اتوبوس، قطار و هواپیما دلیل دیگری در این خصوص است.

وی افزود: مسافر در حین سفر با خودرو شخصی می تواند با اختیارات خود تصمیم به توقف در اماکن مورد نظر بگیرد و در شهر مقصد نیز نگران جابجایی های دورن شهری نخواهد بود. در حالی که مقصد نهایی سفر با قطار و هواپیما و تا حدودی اتوبوس به هتل ها ختم می شود.
 
بیشترین مشکلات ایمنی مربوط به راه های روستایی و غیر شریانی است
رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی جاده ها از سوی دولت اظهار داشت: بیشترین مشکلات ما در راه های روستایی و غیر شریانی است و این نیازمند سرمایه گذاری بسیار زیادی دربرابر خواسته هایی چون ایجاد حق دسترسی به تمام مناطق سکونتگاهی، ارتقا وضعیت موجود، بهبود کیفیت خودرو و آموزش مردم برای همراهی با سایر بخش ها است. 

 وی افزود: عملیات احداث، روکش آسفالت، بتون، با توجه به عقب ماندگی کشور در استفاده از فناوری های روز عملیات عمران جاده ای و صنعت خودرو نیاز مند تغییر رویکرد است و باید با برنامه ریزی و موازات یکدیگر مورد توجه قرار گیرند.

حقوق شهروندی و اولین سامانه اطلاع رسانی مصور ترافیک جاده ای در خاورمیانه
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه"سامانه 141، اولین سامانه اطلاع رسانی مصور و گرافیگی ترافیک جاده ای در خاورمیانه محسوب می شود" گفت: نمونه مشابه پیشتر در کشور اتریش استفاده می شده و سایر کشور ها از طریق متن و کلمات ترافیک جاده ها را مشروح می کنند.

برای دانلود این نرم افزار اینجا کلیک کنید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.