| کد خبر: 233929 |

◄ امانی: حمل بیش از ۵۰۲ میلیون تن کالا در سال گذشته

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر جایگاه استراتژیک استان هرمزگان و بندر شهید رجایی در تامین کالاهای اساسی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا که شعار «در خانه بمانیم» وجود داشت، شعار فعالین بخش حمل و نقل، جهت تحقق رونق تولید «در خانه نمی مانیم» بود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر جایگاه استراتژیک استان هرمزگان و بندر شهید رجایی در تامین کالاهای اساسی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا که شعار «در خانه بمانیم» وجود داشت، شعار فعالین بخش حمل و نقل، جهت تحقق رونق تولید «در خانه نمی مانیم» بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در دیدار با صنوف بخش حمل و نقل استان هرمزگان با اشاره به اقدامات سازمان در خصوص حمایت از بخش حمل و نقل اظهار داشت: عملکرد رانندگان عزیز و شرکتهای حمل و نقل با وجود شرایط سخت کرونایی، در راستای کمک به زنجیره تولید و خدمت‌رسانی به مردم قابل تقدیر است.

داریوش امانی افزود: از ابتدای شروع ویروس کرونا که شعار «در خانه بمانیم» وجود داشت، شعار فعالین بخش حمل و نقل جهت تحقق رونق تولید «در خانه نمانیم» بود که بسیاری از رانندگان عزیز و شرکت های حمل و نقل دچار آسیب شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: علیرغم شرایط نامناسب اقتصادی و کمبود لاستیک و روغن در سال گذشته، بالغ بر ۵۰۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای جابجا شده است.

امانی بر نقش و جایگاه استان هرمزگان در صنعت حمل و نقل کشور تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۸.۵ درصدی در جابجایی کالا هستیم که نوید وجود تحرک لازم و مطلوب در بخش حمل و نقل را می دهد.

وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته در جهت رفع مشکلات شرکت های حمل و نقل در خصوص موضوع ناوگان ملکی و حل قانون ارزش افزوده اشاره کرد و اظهار داشت : با وجود سنگ اندازی مافیای خودرو با اقدامات صورت گرفته تا به امروز بالغ بر ۵۷۶۰ ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات حمل و نقل صورت گرفته است.

یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان نیز در این نشست به موقعیت خاص بندر شهید رجایی و جایگاه استراتژیک آن در حمل و نقل کشور اشاره کرد و گفت: تلاش ما این بوده است که با هماهنگی صنوف بخش حمل و نقل، کارها را به گونه‌ای پیش ببریم که رضایتمندی فعالین این بخش در استان را به ارمغان بیاورد.

سیاستگذاری و نظارت در خصوص شیوه نامه های حل معضلات ناوگان ملکی و ساماندهی درآمد و هزینه های شرکت حمل و نقل نگین ترابران جهت بهبود خدمات عمومی از دیگر محورهای سخنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در این دیدار بود.

عابدینی تأکید کرد: با پیگیری های انجام شده از طریق امور اراضی اقدامات ویژه‌ای جهت صدور اسناد مالکیت شرکت‌های فعال در شهرک حمل و نقل بندرعباس که یکی از بزرگترین شهرک های حمل و نقل کشور می باشد انجام شد ه است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان یادآور شد: یکی از اقدامات اساسی ساماندهی نحوه صدور مجوز به شرکتهای حمل و نقل در استان بوده است که با این اقدام علاوه بر حمایت از شرکت‌های فعال در این بخش، شرکت های صوری و غیرفعال حذف شدند تا عرصه فعالیت در اختیار شرکت های توانمند قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.