| کد خبر: 219638 |

در گفتگو با مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اعلام شد؛

◄ نگاهی به آمار ترانزیتی استان گیلان در 6 ماهه نخست سال 99

بر اساس آماری که از سوی اداره کل ترانزیت استان گیلان به این شبکه خبری ارسال شده است در حال حاضر 4 شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و 120 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا در این استان مشغول فعالیت هستند.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد: در حال حاضر 4 شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و 120 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا در این استان مشغول فعالیت هستند.

فریبرز مرادی در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز عنوان کرد:  طی 6 ماهه نخست سال جاری 82 هزار و 664 تن کالا توسط ناوگان جاده ای وارد کشور شده است که تماما از پایانه های مرزی آستارا بوده و نسبت به سال قبل 55 درصد افزایش داشته است که عمده واردات مرز آستارا نخود، انواع تخته و موز بوده است.

او در ادامه در خصوص عملکرد صادراتی در طی مدت 6 ماهه نخست سال جاری توضیح داد: صادرات استان از مرزهای جاده ای 336 هزار و 863 تن کالا بوده که تماما از پایانه مرزی آستارا صادر شده است. ضمن اینکه نسبت به سال قبل 25 درصد رشده داشته است.  عمده صادرات عبارت از میوه های تره بار، انواع کاشی و انواع سنگ های ساختمانی بوده است.

مرادی اظهار داشت: عملکرد ترانزیت این استان در 6 ماهه نخست سال نشان میدهد که 55 هزار و 598 تن کالا به صورت جاده ای از مرزهای استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار  38 هزار و 463 تن کالا از مرزهای استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال 98 به میزان 1 درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: عمده ترانزیت ورودی از پایانه مرزی آستارا نخود و آرد بوده است و ترانزیت خروجی  19 هزار و 105 تن کالا از استان خارج شده که همگی آن از مرز آستارا بوده که نسبت به سال قبل 77 درصد کاهش داشته که بیشتریت ترانزیت خارجی از پایانه مرزی آستارا چای و انواع البسه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  در خصوص ورود و خروج کامیون ها در 6 ماهه سال جاری توضیح داد: در 6 ماهه سال ،99 تعداد 18 هزار و 451 کامیون با میانگین روزانه 101 دستگاه، وارد مرز آستارا شده است. در این مدت تعداد 18 هزار و 683 دستگاه کامیون خروجی با میانگین 101 دستگاه از مرز خارج شده است که میانگین تردد روزانه کامیون در این مرز در 6 ماه سال جاری برابر 200 دستگاه بوده است.

وی اشاره ی به آمار ورود و خروج وسیله نقلیه مسافری 6 ماهه سال جاری کرد و افزود: در این مدت تعداد 8 دستگاه وسیله نقلیه مسافری با میانگین روزانه 0 دستگاه وارد مرز آستارا شده است و در همین مدت 2 دستگاه وسیله نقلیه مسافری با میانگین روزانه 0 دستگاه از مرز آستارا خارج شده است.

 او ادامه داد: میانگین تردد روزانه وسایل نقلیه مسافری در این مرز در شش ماهه سال 99 برابر با 0 دستگاه بوده است.

بر اساس گفته وی، در مدت 6 ماه سال 99 تعداد 21 هزار و 449 نفر مسافر با میانگین روزانه 119 مسافر وارد مرز آستارا شد که 20 هزار و 306 نفر مسافر خروجی با میانگین روزانه 113 نفر از مرز خارج شده است. میانگین تردد روزانه مسافر در این مرز در 6 ماهه سال 99 برابر با 225  نفر بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.