| کد خبر: 188572 |

◄ سال گذشته ۸۴۸ نفر در جاده های خوزستان کشته شدند

در تصادفات جاده‌ای سال گذشته استان ۸۴۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه میزان تلفات سال گذشته نسبت به سال ۹۶ سه نفر افزایش داشته است، گفت : در تصادفات جاده‌ای سال گذشته استان ۸۴۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به افزایش پنج دهم درصدی تلفات در جاده های استان در سال ۹۷، اظهار داشت: این درحالی است که میزان تلفات در کل کشور ۲.۸ درصد رشد داشته است.         

دبیر شورای ایمنی راه های استان یادآور شد: از بین ۸۴۸ کشته در تلفات جاده ای استان ۳۸ نفر در راه های اختصاصی استان که عمدتا مربوط به وزارت نفت هستند و ۲۰ نفر دیگر نیز در راه های مرزی فوت شدند.       

بهرامی نیا با مقایسه تلفات جاده ای سال گذشته نسبت به میزان تردد و طول جاده های استان، بیان داشت: به ازای هر یکهزار کیلومتر راه آسفالته ۴۱ نفر و به ازای هر یک میلیون تردد وسیله نقلیه ۲.۶ دهم نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند.                

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در تردد هر یک میلیون وسیله نقلیه ۳۵ مورد تصادف در راه های استان رخ داده است.     

عضو شورای اداری استان یادآورشد: ۴۵ درصد تلفات استان خوزستان در محل حادثه بوده و ۴۳ درصد دیگر در بیمارستان ها به ثبت رسیده است.         

وی گفت: بررسی ها نشان می دهند که روزانه بیش از ۶۰۷ هزار خودرو در جاده های خوزستان تردد می کنند.     

بهرامی نیا همچنین در خصوص جایگاه خوزستان در آمار تلفات جاده ای بیان داشت: بدون درنظر گرفتن میزان ترددها و طول راه های استان می توان گفت که خوزستان در تعداد تلفات جایگاه هفتم کشور را دارد.

بهرامی نیا خاطرنشان کرد: با این وجود تلفات جاده ای استان نسبت به طول و میزان ترددها به ترتیب جایگاه ۲۷ و ۲۲ کشور را دارد.   

دبیر شورای ایمنی راه های استان افزود: معمولا طول راه ها به عنوان یکی از شاخص ها در تعیین جایگاه استان های کشور در تلفات جاده ای محسوب می شود.         

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه در هر ساعت ۲۵ هزار وسیله نقلیه در سطح جاده های استان تردد دارند، گفت: در طول شبانه روز ۱۸ درصد ترددها مربوط به خودروهای سنگین است و مابقی مربوط به دیگر وسایل نقلیه انجام می شود.               

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.