| کد خبر: 3993 |

جابه‌جایی روازنه ۱۸۰ هزار مسافر زنجانی توسط ناوگان اتوبوسرانی

تین نیوز | مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری زنجان و حومه گفت: ناوگان اتوبوسرانی زنجان روزانه حدود 180 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کنند.
 
شهرام فرحبخشیان با اشاره به جلسات برگزار شده در مورد امکان افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسی شهر زنجان اظهار داشت: اقدامات انجام شده در مورد این موضوع به محض تکمیل در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه دولت اتوبوس‌هایی را به شهرهای مختلف برای نوسازی و افزایش توان حمل و نقل اختصاص می دهد، اضافه کرد: این افزایش با توجه به جمعیت به شهرها اختصاص می‌یابد.
 
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری زنجان و حومه در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز شهر زنجان گفت: زنجان حدود 50 دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.
 
این مسئول با اشاره به نیاز برخی از خطوط اتوبوسرانی زنجان به افزایش تعداد ناوگان تاکید کرد: بخشی دیگر از ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان هم به دلیل فرسودگی نیاز به جایگزینی دارند.
 
فرحبخشیان تاکید کرد: 5 تا 6 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان فرسوده بوده و نیاز به جایگزینی دارد.
 
وی در پاسخ به سئوالی در مورد دود زایی برخی از اتوبوس‌های شهر زنجان گفت: سیستم‌ اتوبوس‌ها و نوع سوخت مورد استفاده در دود زایی آنها نقش دارند ضمن اینکه برخی از آنها هم مشکل فنی دارند.
 
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری زنجان و حومه میانگین عمر اتوبوس‌های فعال شهر زنجان را اندکی بیش از هفت سال اعلام کرد و ادامه داد: این میانگین قبل از افزایش بیشتر از این باید مورد توجه قرار گیرد.
 
این مسئول افزود: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی زنجان در دو بخش خصوصی و دولتی باید مد نظر مدیران شهری قرار گیرد تا از بالا رفتن میانگین عمر این اتوبوس‌ها و در نتیجه سخت شدن جایگزینی پیشگیری شود.
 
فرحبخشیان با بیان اینکه 90 درصد اتوبوس‌های فعال شهر زنجان در اختیار بخش خصوصی قرار دارند، ابراز داشت: این ناوگان با همراهی ناوگان دولتی روزانه حدود 180 هزار مسافر را در سطح این شهر جابه‌جا می‌کنند.
 
وی در پاسخ به سئوالی در مورد دقیق بودن آمار مسافران جابه‌جا شده تصریح کرد: افزایش استفاده از کارت بلیت در سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی به دقیق شدن این آمار کمک می‌کند.
 
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری زنجان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر 32 درصد از مسافران اتوبوسی زنجان از کارت بلیت استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: مسئولان سازمان در صدد استفاده از سیاست‌های تبلیغی برای افزایش تعداد این کارت‌ها هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.