| کد خبر: 262642 |

رونمایی از متفاوت‌ ترین تویوتا لندکروز دنیا در قطر+ عکس

تویوتا لندکروز جی آر اسپرت جدید ۲۰۲۳ – Toyota Land Cruiser GR Sport یک شاسی بلند همه فن حریف است که هم در کویر و هم در مسیرهای شهری، چشم و گوش هر ژاپنی بازی را به خود معطوف می کند.

تین نیوز

 تویوتا لندکروز جی آر اسپرت جدید ۲۰۲۳ – Toyota Land Cruiser GR Sport یک شاسی بلند همه فن حریف است که هم در کویر و هم در مسیرهای شهری، چشم و گوش هر ژاپنی بازی را به خود معطوف می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل ازخبرآنلاین، با معرفی تویوتا لندکروز سری ۳۰۰، زمزمه هایی از مرگ این شاسی بلند ژاپنی به گوش می رسید؛ اما این خودرو در سومین سال از حیات خود با یک سورپرایز بزرگ به میدان آمد. این سورپرایز در «بزرگ ترین رویداد خودرویی خاورمیانه» یعنی «نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۳ در قطر» رخ داده است.

تغییرات و مشخصات فنی تویوتا لندکروز جی آر اسپرت

تفاوت های این نسخه با مدل معمولی، از همان نمای جلویی شروع می شوند. در این قسمت شاهد یک سپر جدید با طرح «مشکی پیانویی» هستیم که به علامت “GR” و نشان “TOYOTA” مزین شده است. همچنین «ابرویی چراغ های جلو» هم تا روی سپر امتداد پیدا کرده اند و چهره خشن تری را به مخاطب عرضه می کنند. همین هندسه، روی هواکش های زیر چراغ هم به چشم می آید و فلسفه هجومی بودن، به شدت روی نمای جلویی تاثیر گذاشته است.

رونمایی از متفاوت‌ترین تویوتا لندکروز دنیا در قطر/ عکس

از خطوط زیبا و مشکی روی کاپوت عبور می کنیم تا به نمای کناری برسیم. آینه ها و ستون های دو رنگ با رنگ زیبای مشکی، چشم نوازترین بخش در این نما هستند. کمی پایین تر، استیکرهای نوآورانه ای به چشم ما می آیند که به صورت همزمان، حس «آفرود و گشت و گذارهای شبانه» را به مخاطب می دهند.

از رینگ های ۱۹ اینچی با رنگ مشکی و طرح ۸ پره که با کالیپرهای قرمز مچ شده اند هم رد می شویم تا از عقب، به خدمت تویوتا لندکروز GR اسپرت ۲۰۲۳ برسیم. شل گیرهای قرمز و چراغ خطرهای دودی، شاید تنها چیزی باشند که این خودرو را از مدل اصلی متمایز می کنند. پس طراحان دست به کار شدند تا با تغییرات جذاب در داخل کابین، ورق را برگردانند.

رونمایی از متفاوت‌ترین تویوتا لندکروز دنیا در قطر/ عکس

اتاق و داشبورد تویوتا لندکروز جی آر اسپرت شاید در نگاه اول، چیز خاصی برای ارائه نداشته باشد، اما زمانی که کمی دقیق تر می شوید، همه چیز تغییر می کند. اول از همه، تودوزی و روکش های صندلی در این خودرو، با کابین تمام تویوتا لندکروز های جهان فرق دارد. موجی از ترکیب مشکی و قرمز در کابین تویوتا لندکروز GR اسپرت ۲۰۲۳ جریان دارد که هرکسی را مدهوش می کند. این تغییرات تا روی غربیلک فرمان هم امتداد پیدا کرده اند.

مشخصات فنی و موتور لندکروز GR اسپرت ۲۰۲۳ در نمایشگاه خودرو قطر

به مانند نسخه معمولی، اینجا هم خبری از V۸ نیست. موتور تویوتا لندکروز جی آر اسپرت همان پیشرانه معروف F۳۳A-FTV است که یک موتور ۶ سیلندر خورجینی توربو شارژ دیزلی با حجم ۳.۳ لیتر به حساب می آید. این پیشرانه در روز خوب خود می تواتند ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته، به رگ های راننده تزریق کند؛ آن هم از طریق سیستم چهار چرخ محرک دائمی. درمورد امنیت تویوتا هم هیچ حرفی نداریم، پس سیستم های رانندگی خودکار که در این نسخه قرار دارند را هم فاکتور می گیریم.

رونمایی از متفاوت‌ترین تویوتا لندکروز دنیا در قطر/ عکس

در کنار این «غول خراب نشوی ژاپنی» می توانید دفلاک عقب و جلو، سیستم چهار چرخ محرک آفرودی (برای سرعت های خیلی کم)، سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع و نعمت اصلی تویوتا یعنی سیستم معروف E-KDSS را پیدا کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    کلان مثل پراید که هر سال تغییر می کند