| کد خبر: 258518 |

فیلم| طراحی جالب تازه ترین محصول شرکت فیات

فیات توپولینو یک چهارچرخهٔ برقی کوچک است که بر اساس سیتروئن آمی ساخته شده و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۵ کیلومتر را طی کند.

تین نیوز

فیات توپولینو یک چهارچرخهٔ برقی کوچک است که بر اساس  سیتروئن آمی ساخته شده و می تواند با هر بار شارژ تا ۷۵ کیلومتر را طی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل  از پدال، پس از یک پیش نمایش در حدود یک ماه قبل، فیات به طور کامل و رسمی کوچک ترین محصول خود را با نام توپولینو معرفی کرده است. این یک چهارچرخهٔ الکتریکی با تنها ۲.۵۳ متر طول است. توپولینو بر اساس سیتروئن آمی ساخته شده اما طراحی جلو و عقب آن تغییر کرده تا شبیه یک فیات باشد. این وسیلهٔ الکتریکی که در دستهٔ خودروها جای نمی گیرد و باید آن را یک چهارچرخه دانست، در دو نسخهٔ مختلف ارائه می شود که اولی با کابین بسته برای استفاده های شهری بوده و دیگری با نام دولچویتا (Dolcevita) و سقف بازشو و طناب بجای درها، برای ساحل در نظر گرفته شده است.

هردو نسخه در ایتالیا ۹,۸۹۰ یورو معادل ۱۰,۷۷۰ دلار قیمت دارند که حدود ۲ هزار یورو از سیتروئن آمی گران تر است ولی توپولینو با تجهیزات بیشتری ارائه می شود. به عنوان مثال، این خودرو به باربند کرومی در عقب مجهز است که می توان از آن برای حمل چمدان استفاده کرد. علاوه بر این، برای توپولینو آپشن های کاربردی جالبی قابل سفارش خواهد بود. به عنوان مثال، برای نسخهٔ دولچویتا یک دوش آب قابل سفارش است تا مالک بتواند پس از شنا در دریا خود را تمیز کند.

  ​

 ​ ​

 ​ ​

 ​ ​

چمدانی هم اندازهٔ باربند عقب، پنکه USB، اسپیکر بلوتوثی، بطری آب حرارتی برای نوشیدنی های سرد و گرم و دو نوع روکش صندلی که می توان از آن ها به عنوان حوله پس از دوش گرفتن استفاده کرد هم از دیگر آپشن های سفارشی این خودرو هستند. توپولینو اما فقط با یک رنگ بیرونی ارائه می شود که در تصاویر مشاهده می کنید. بااین حال، برای درهای نسخهٔ بسته برچسب های طرح چوب و برای سقف نسخهٔ دولچویتا نوارهای سفید قابل سفارش خواهد بود.

  ​

 ​ ​

​  ​

توپولینو به یک پیک باطری کوچک ۵.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۷۵ کیلومتر را فراهم می کند درحالی که حداکثر سرعت خودرو تنها ۴۵ کیلومتر بر ساعت است. مثل سیتروئن آمی، افراد چهارده ساله ای که گواهینامهٔ موتورسیکلت داشته باشند می توانند با توپولینو رانندگی کنند. پذیرش سفارشات خرید این خودرو در ایتالیا و فرانسه آغاز شده و انتظار می رود تحویل اولین نمونه های آن به خریداران از پایان امسال آغاز شود.

حجم ویدیو: 13.40M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.