| کد خبر: 264887 |

استاندار خراسان رضوی:

آماده برگزاری اجلاس ترانزیتی شرق خزر هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: در دیدار با مسئولان مرکز صادرات روسیه و مقامات دیگری از این کشور، آمادگی خراسان رضوی را برای برگزاری اجلاس ترانزیتی کشورهای شرق خزر در مسیر کریدور شمال جنوب را اعلام کردیم.

تین نیوز

استاندار خراسان رضوی گفت: در دیدار با مسئولان مرکز صادرات روسیه و مقامات دیگری از این کشور، آمادگی خراسان رضوی را برای برگزاری اجلاس ترانزیتی کشورهای شرق خزر در مسیر کریدور شمال جنوب را اعلام کردیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یعقوبعلی نظری که در رأس هیاتی از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی به روسیه سفر کرده است،افزود: بر این باور هستیم که برگزاری نشستی با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس، می تواند گام مؤثری در راستای فعال سازی همه ظرفیت های کریدور شمال – جنوب در مسیر شرقی آن باشد.

وی که روز سه شنبه با هدف توسعه مناسبات دوجانبه از طریق دیپلماسی استانی به استان چلیابینسک روسیه سفر کرده است، یادآور شد: استان خراسان رضوی با توجه به همجواری با کشورهای آسیای مرکزی و تعاملات با کشور روسیه، از ظرفیت بسیار بالایی در موضوع ترانزیت و تأمین نیازمندی های این کشورها به ویژه روسیه برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی درباره هدف از سفر فعالان اقتصادی این استان به مسکو و چلیابینسک گفت: در این سفر، در تلاش هستیم که با گفت و گوهایی که با بخش خصوصی کشور روسیه و مسئولان دولتی و حاکمیتی این کشور در دستور کار داریم، فرصت و زمینه را برای ارتقای مبادلات تجاری بیشتر فعال کنیم که تاکنون، مذاکرات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

نظری خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی با برخورداری از ظرفیت بالای تولید در بخش صنایع غذایی و مصالح ساختمانی، آمادگی جهش در مبادلات تجاری با کشور روسیه را دارد.

پیشنهاد استاندار خراسان رضوی در زمینه برگزاری اجلاس چهارجانبه کشورهای مسیر شرقی کریدور شمال – جنوب با استقبال رئیس مرکز صادرات روسیه همراه شد. در این نشست که با حضور سفیر ایران در مسکو برگزار شد، طرفین درباره راهکارهای توسعه مناسبات گفت وگو کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ترانزیت سرخس به چابهارودوغارون به چابهاربایدموردتوجه قرارگیردودرتکمیل موردفوق ترانزیت شرق خزربه غرب کشورو آهن آهن جنوب دریای خزربایدبهره برداری شود