| کد خبر: 268850 |

رانندگان اعتصابی آلمان به جنبش دفاع از محیط زیست پیوستند

اتحادیه وردی (متعلق به رانندگان و کارگران حوزه حمل و نقل آلمان) وارد صحنه اعتراض به سیاست های ضد محیط زیستی آلمان و اتحادیه اروپا شده است.

تین نیوز

اتحادیه وردی (متعلق به رانندگان و کارگران حوزه حمل و نقل آلمان) وارد صحنه اعتراض به سیاست های ضد محیط زیستی آلمان و اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزنامه گاردین چاپ انگلستان، روز دوشنبه اتحادیه کارگران بخش حمل و نقل آلمان (وردی) همراستا با جنبش حمایت از محیط زیست در این کشور به خیابان ها آمد. 

اتحادیه وردی (متعلق به رانندگان و کارگران حوزه حمل و نقل آلمان) در اتحاد غیرمنتظره با جنبش «Fridays For Future» که توسط گرتا تونبرگ (فعال محیط زیستی نوجوان سوئدی) به راه افتاده، وارد صحنه اعتراض به سیاست های ضد محیط زیستی آلمان و اتحادیه اروپا شده است. 

کارگران بخش حمل و نقل عمومی و رانندگان در سراسر آلمان برای یک هفته اعتصاب نیم شیفتی و برنامه ریزی شده به فعالان محیط زیست ملحق می شوند. این اعتصاب نصف شیفت کاری، از روز جمعه شروع و تا روز دوشنبه ادامه داشته است. 

حدود یکصد هزار راننده و کارگر حوزه حمل و نقل آلمان در این اعتصاب شرکت کردند و از آنجا که برلین و فرانکفورت دو شهری هستند که کمبود راننده دارند، اعتراض آنان به کاهش سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست و بهبود کیفیت سوخت مصرفی و استفاده از سوخت های جایگزین سالم، ضربه جدی به کارفرمایان و دولت در آلمان زده است. 

معترضان با شعار #WirFahrenZusammen (ما با هم رانندگی می کنیم)، وارد اعتصاب شدند و خواستار تغییر قوانین محیط زیستی اروپا به نحوی شدند که کمترین آسیب به محیط زیست و اقتصاد وارد شود. این درحالی است که کارشناسان می گویند: حدود ۱ میلیارد یورو (۸۶۰ میلیون پوند) در اثر این اعتصاب به اقتصاد اتحادیه اروپا زیان وارد شده است. 

دریا ستوده از اعضای اتحادیه کارگری وردی که همزمان در جنبش محیط زیستی فعال است، از شروع اعتصاب از روز جمعه در آلمان گفت و افزود: ما برای مزد بیشتر هم به میدان آمدیم و اما دغدغه اصلی این روزهای ما کارگران بخش حمل و نقل و حتی رانندگان این است که سوخت های فسیلی و کربن مضر کمتری از طریق وسایل نقلیه وارد جو زمین شود تا زمین برای کودکان ما نیز باقی بماند.

او گفت که شرکت های حمل ونقل آلمانی به جای بهبود، در تلاش هستند تا دستمزد کارگران را در زمانی که جذابیت مشاغل در این بخش تغییری نکرده، باز هم پایین نگه دارند. 

همچنین یک راننده بین شهری در این جمعیت که شهروند بومی ایالت باواریا آلمان بود، در تجمع برلین اظهار کرد: رانندگان اتوبوس و فعالان محیط زیست ممکن است در نگاه اول متحد به نظر نرسند. در واقع، ما اغلب در مقابل هم قرار گرفته ایم، اما در واقع اشتراکات زیادی داریم. ما به بودجه مناسب برای حمل و نقل عمومی نیاز داریم تا به اهداف محیط زیستی خود نیز برسیم و شرایط کاری خود را بهبود بخشیم. واضح است که وقتی متحد با هم مبارزه می کنیم، بسیار قوی تر هستیم. حالا با افتخار می توانم بگویم که خودم علاوه بر یک کارگر فعال، یک فعال محیط زیست نیز هستم و سرم در مقابل نسل های آینده بالاست!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.