| کد خبر: 266338 |

نیازمند ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید اتوبوس و مینی بوس داخلی برای تهران هستیم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تشریح آخرین وضعیت قردادهای شهرداری تهران برای تولید اتوبوس های شهری با تولیدکنندگان داخلی گفت: به حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به بخش خصوصی نیاز داریم تا ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس تولید شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تشریح آخرین وضعیت قردادهای شهرداری تهران برای تولید اتوبوس های شهری با تولیدکنندگان داخلی گفت: به حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به بخش خصوصی نیاز داریم تا ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس تولید شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی علیزاده درباره روند تولید اتوبوس های داخلی برای شهر تهران اظهار کرد: تولید 1000 دستگاه اتوبوسی که قرارداد آن با شرکت عقاب افشان منعقد شده طبق برنامه در حال انجام است، از زمانبندی عقب نیستیم و تاکنون 120 دستگاه را تحویل گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در صورت پرداخت به موقع پول به شرکت های عقاب افشان و اسنا از سوی شهرداری، اتوبوس ها به موقع تولید و تحویل مدیریت شهری خواهد شد، ادامه داد: البته تاکنون 3388 میلیارد تومان به عقاب افشان و 1613 میلیارد تومان به شرکت اسنا پرداخته شده است اما هنوز به گروه مپنا پولی پرداخت نکرده ایم که نسبت به تولید اتوبوس ها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: قرارداد با شرکت آلوم نور فسخ شد و عماد خودرو هم هنوز روند تولید را آغاز نکرده و احتمال فسخ قرارداد شهرداری با این شرکت وجود دارد که در این صورت مجموع اتوبوس هایی که از طریق قراردادهای داخلی به شهر تهران افزوده خواهد شد از 3000 دستگاه به 2500 دستگاه کاهش می یابد. 

وی افزود: گروه شتاب هم ضمانت نامه های خود را ارائه کرده اما هنوز پولی از سوی شهرداری دریافت نکرده تا روند تولید را آغاز کند که این امر بعد از پرداخت وجه محقق خواهد شد. پرداخت پول های مورد نیاز برای تولید اتوبوس های مذکور بر عهده معاونت مالی شهرداری است و چنانچه به موقع اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم 1500 دستگاه اتوبوس توسط عقاب و اسنا به طور 100 درصد محقق خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه مشکل اصلی، عدم پرداخت به موقع پول است که به دلیل نبود نقدینگی در شهرداری و عدم بهره مندی از کمک های دولت، به شکل مطلوب محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: تأمین اعتبارات مورد نیاز در شهرداری به سه شکل نقد، غیرنقد و دریافت تسهیلات است که در این راستا فقط 100 میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای شرکت عقاب افشان عملیاتی شده است اما طی 6 ماه گذشته همکاری لازم از سوی بانک مرکزی و بانک عامل برای ارائه تسهیلات صورت نگرفته است.

وی افزود: برای تأمین اعتبار از طریق غیرنقد یا همان فروش املاک شهرداری نیز مذاکراتی در حال انجام است اما هنوز به سرانجام نرسیده است. در حال حاضر به حدود 14 هزار و 300 میلیارد تومان برای تزریق به بخش خصوصی و رونق بخشیدن به قراردادهای تولید اتوبوس ها نیاز داریم تا 2300 دستگاه اتوبوس و مینی بوس تولید و به مدیریت شهری تهران تحویل داده شود.

علیزاده پیش از این اعلام کرده بود که کار بزرگی در شهرداری با حمایت شورای شهر و همت علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران صورت گرفته و قرارداد تولید 3000 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با رقم بیش از 28 هزار میلیارد تومان منعقد شده است که اقدام بی نظیری در تاریخ بلدیه شهر تهران محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.