| کد خبر: 188712 |

◄ 20 نقطه دنیا که کابوس رانندگان است

برای دیدن فهرستی از 20 گذرگاه پرتردد دنیا با ما همراه باشید.

تین نیوز

در سرتاسر دنیا تقاطع‌ها و بزرگراه‌هایی وجود دارند که موجب سردرگمی رانندگان و عابران پیاده می‌شوند. اما هیچ دسته بندی مشخصی برای رده‌بندی «گیج‌کننده‌ترین» و «پرترددترین» بزرگراه‌های دنیا وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل تین نیوز، با این همه می‌توان به برخی از این بزرگراه‌ها و محل‌های عبور خودرو و عابران پیاده اشاره کرد که دارای قوانین راهنمایی و رانندگی سفت و سختی است و در صورت عدم رعایت آنها، امکان بروز حوادث ناگوار افزایش پیدا می‌کند.

برای دیدن فهرستی از 20 گذرگاه پرتردد دنیا با ما همراه باشید.

20- میدان شارل دو گل/پاریس/فرانسه

Paris-via-amindabroad

احتمالاً هدف ناپلئون بناپارت از ساخت «طاق پیروزی» پاریس در سال 1806، یادآوری سلحشوری جنگاوران و احترام به انقلاب کبیر فرانسه برای نسل‌های آینده و تثبیت این رویدادها در اذهان آیندگان بود. اما این بنا برای رانندگان نسل جدید پاریسی، یک «کابوس» است. به گونه‌ای که تصادفات و حوادث رانندگی پیرامون این بنا، یک اتفاق تکراری است. این تقاطع «جایگاه ستاره‌ها» نامگذاری شده که اشاره مستقیمی به جغرافیای آن است. اگر از بالا به این تقاطع نگاه کنید؛ یک ستاره چند پر می‌بینید که سوژه‌ای عالی برای عکاسی است. زیباست؛ اما عبور از آن یک دردسر تمام عیار است.

19- چرخ و فلک جادویی/سوئندن/ انگلستان

The “Magic Roundabout” - Swindon_ UK

 کلمه تقاطع در آمریکا، یک چهارراه با چراغ‌های راهنمایی را به ذهن متبادر می‌کند. اما «چرخ و فلک جادویی» در شهر کوچک «سوئندن» این قانون ذهنی را در هم شکسته است. رانندگان در این نقطه در هر یک از خطوط طراحی شده، باید با سرعت معینی حرکت کنند. مثلاً ممکن است در یک لاین سرعت 60 کیلومتر در ساعت و و در لاینی هم عرض، سرعت بالاتر باشد که برای رانندگان بسیار گیج‌کننده است. 

18- پل نان-پو/ شانگهای/چین

Nanpu Bridge Interchange 3 - Shanghai_ China

شانگهای، شهری با 24 میلیون جمعیت است. جمعیتی عظیم که برای حمل‌ونقل آنها، نیاز به استفاده از تمام مُدهای حمل‌ونقلی است. مسئولان شهری شانگهای هم به این موضوع فکر کرده‌اند. اما مشخص نیست که این «هیولا» چگونه ساخته شده است!

Nanpu Bridge Interchange 2 - Shanghai_ China

پل «نان-پو» شانگهای از سلسله لاین‌های تردد پیچ در پیچ تشکیل شده که به سمت یک پل دیگر هدایت می‌شود. حتماً با دیدن این عکس فکر می‌کنید که عبور از این پل کار ساده‌ای است. اما اگر در ترافیک شدید بعدازظهرها به این پل بیایید در یک کلام باید بگوییم که موفق باشید!

17- Porta Maggiore /رم/ایتالیا

porta-maggiore-rome-4

«تمام راه‌ها به رم ختم می‌شوند» جمله‌ای است که در ایتالیا رواج دارد.  Porta Maggiore به معنای دروازه بزرگ‌تر، در قرن سوم میلادی ساخته شده است. اما نه آنچنان بزرگ که بتوان از داخل آن با یک خودرو عبور کرد. رومیان باستان  مهندسانی توانمند و راهسازانی بی‌نظیر بودند. اما یادشان رفته که قرن‌ها بعد، خودروهای فیات ایتالیا باید از این دروازه‌ها عبور کنند. Porta Maggiore یک نمایش کامل از جنگ دوران باستان با دوران مدرنیته است.

16-Knight St and SE Marine Dr/ ونکوور/کانادا

Knight St and SE Marine Dr_ Vancouver_ Canada

گفته می‌شود که این نقطه خطرناک‌ترین تقاطع ونکوور و احتمالاً کل کاناداست. سالیانه 300 تصادف در این تقاطع رخ می‌دهد و به همین دلیل بارها برای رفع نقاط حادثه‌خیز آن اقدام شده است. در آخرین اقدام در این راستا، در سال 2017 بیش از 5 میلیون دلار برای اصلاح هندسی این تقاطع هزینه شد.

15-The Plough / همل همپستد/انگلستان

Hemel-Hempstead-via-YouTube-Vintage-Lynx

همل هپستد یک منطقه شهری جداگانه در لندن با جمعیتی بالغ بر 81 هزار نفر است. برای شهری به این اندازه، ترافیک متوسطی را باید انتظار داشت. اما اشتباه می‌کنید. Plough در نگاه اول یک میدان به نظر می‌آید،اما 6 میدان برای 6 لاین حرکتی طراحی شده است که احتمالاً 6 ساعت طول می‌کشد تا بفهمید باید چگونه در لاین‌ها حرکت کنید!

14-تقاطع پکن/پکن/چین

Beijing-via-autofocus

نام این تقاطع در بسیاری از فهرست‌های مرتبط با نقاط گیج کننده ترافیکی به چشم می‌خورد. برای شهری با 21 میلیون نفر جمعیت و میلیون‌ها خودروی شماره‌گذاری شده، موضوع ترافیک، یک کابوس وحشت‌بار است. با این همه باید گفت که «تقاطع پکن» در صدر بزرگ‌راه‌های پرترافیک این شهر قرار دارد. به همین یک عکس نگاه کنید. به نظر نمی‌رسد که تقاطع نامناسبی طراحی شده باشد؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که ظرفیت این تقاطع پاسخ این همه خودرو را نمی‌دهد. پس اگر قصد رفتن به پکن را دارید توصیه می‌کنیم که هرگز به فکر اجاره خودرو نباشید!

13- Spaghetti Junction/آتلانتا/آمریکا

Spaghetti Junction - Atlanta_ USA

Spaghetti Junction نوعی مبادله بزرگراهی است که توسط تام مورلند، یکی از متخصصان پیشگام در حوزه ساخت و ساز بزرگراهی ابداع شده است. وجه تسمیه آن هم، شباهتش به رشته‌های دراز اسپاگتی است که روی یک صفحه بزرگ قرار داده شده است.عبور از Spaghetti Junction  یک کار دلهره‌آور برای رانندگانی است که در خودروهای خود از GPS استفاده نمی‌کنند. بسیاری از این رانندگان پس از عبور از Spaghetti Junction  خود را در مناطقی پیدا کرده اند که در عمرشان ندیده بودند!

12-Spaghetti Junction /بیرمنگام/انگلستان

Spaghetti Junction - Birmingham_ UK

وقتی به Spaghetti Junction  ساخته شده در آتلانتا نگاه می‌کنیم، حداقل رگه‌هایی از زیبایی و طراحی منحصر به فرد در آن دیده می‌شود. اما Spaghetti Junction ساخته شده در بیرمنگام انگلستان به مانند یک ظرف پاستا یا نودل 3 سال مانده در یخچال است که روی زمین پخش شده باشد!

Spaghetti Junction - Birminghamب 23 UK

Spaghetti Junction - Birmingham 23 UK

11- Armdale Rotary/هالیفاکس/کانادا

armdale-traffic-circle-7d1154c7-c25a-41aa-8302-d3ffed4c1b4-resize-750

روزانه 60 هزار خودرو از 5 مسیر مختلف به این نقطه می‌رسند. ممکن است که این آمار زیاد جالب نباشد. اما به یاد داشته باشید که در سال 2005 وضعیت از این بدتر بود. اما به هرحال اینجا کاناداست و قوانین خاص خودش را دارد.

10- جاده فلامینگو و بلوار کاج/میامی/ آمریکا

Flamingo Road and Pines Boulevard - Pembroke Pines_ USA

درست است که تصویر این نقطه به گونه‌ای است ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. اما فقط در دو سال گذشته، 375 تصادف در این نقطه رخ داده است. به نظر می‌رسد دلیل آن هم حجم بالای خودرو با توجه به ظرفیت موجود باشد. چون جاده فلامینگو و بلوار کاج در منطقه‌ای به نام Pembroke Pines در میامی قرار دارد که هاب گردشگری آمریکاست.

9- فرودگاه بین‌المللی جبل‌الطارق/ اسپانیا

Gibraltar Airport_ Gibraltar

تصور کنید که در جبل‌الطارق یکی از زیباترین مناطق گردشگری دنیا هستید و پس از یک روز بی‌نظیر در ساحل و مراکز گردشگری می‌خواهید به هتل خود برگردید. اما در راه بازگشت، سر یک تقاطع متوقف می‌شوید چون یک هواپیمای غول پیکر مقابل شماست! اگر این را به یک روانشناس بگویید به «متوهم» بودن متهم می‌شوید. اما این واقعیت دارد. فرودگاه بین المللی جبل‌الطارق از وسط خیابان وینستون چرچیل می‌گذرد و تقابل خودروها با هواپیما یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای دنیا را می‌سازد.

Gibraltar Airport_ Gibraltar2

8-بزرگراه ED /نیوجرسی/آمریکا

I-95_ I-287_ NJ 440_ and CR 514 Intersection - Edison_ USA

این بزرگراه به نام توماس ادیسون، مخترع آمریکایی نامگذاری شده و شکل آن به مانند یک سیم‌پیچ است.

7-Judge Harry Pregerson/ لس آنجلس/ آمریکا

image-1

شاید در آمریکا ترافیک هیچ شهر دیگری با ترافیک لس‌آنجلس قابل مقایسه نباشد. اما دومین کلان‌شهر ایالات متحده، به حمل‌ونقل عمومی خود شهره نیست. در این شهر داشتن خودروی شخصی یک اجبار برای ساکنان است. از سال 1993 برای کاهش بدنامی ترافیک این شهر، بزرگراه‌های مبادله‌ای و پیچیده‌ای در این شهر ساخته شد. یکی از این بزرگراه‌ها نیز به نام جرج هری پرگرسون، قاضی مشهور دیوان عالی آمریکا نامگذاری شده است.

6-Kathipara Junction/چنای/هندوستان

Kathipara Junction2 - Chennai_ India

برای غربی‌ها رانندگی در هند، که به جهنم بی‌قانونی مشهور است؛ باید کار سختی باشد. در این کشور، مسیرهای قانونی برای رانندگی اغلب از سوی رانندگان نادیده گرفته می‌شود. اما شاید در کل هندوستان، هیچ تقاطع  و بزرگراه‌هایی پیدا نشود که از «کاتیپارا» در شهر چنای این کشور شلوغ‌تر باشد. در این شهر 9 میلیون نفر زندگی می‌کنند.

5- میدان Taganskaya/ مسکو/روسیه

Taganskaya Square - Moscow_ Russia2

به نظر می‌رسد که این میدان، سوال‌برانگیز‌ترین میدان دنیا باشد. مسکو بیش از 13 میلیون نفر جمعیت دارد که در طول روز این جمعیت به 17 میلیون نفر نیز افزایش می‌یابد. هزار سال از ساخت این شهر می‌گذرد و گذرگاه‌ها و مسیرها برای استفاده از فناوری مدرن حمل‌ونقل شهری، به روزرسانی شده است.

Taganskaya Square - Moscow_ Russia

این میدان نیز، از ادغام دو میدان تاریخی مسکو درست شده است. از تمام خیابان‌های مجاور این میدان، خودروها به سمت میدان می‌آیند. اما مشکل اینجاست که هیچ کس نمی‌داند حق تقدم با کیست؟

4-Times Square/نیویورک/آمریکا

Times Square - New York_ USA

در ادامه بررسی میدان‌هایی که در واقع میدان نیستند؛ میدان تایمز در نیویورک آمریکا را باید دید. با چراغ‌های چشمک‌زن نئون و زرق و برق و نوری که این میدان  دارد؛ بسیار سخت است که روزگار ناامن بودن این میدان را تصور کنیم.

Times Square - New York_ USA2

Times Square - New York_ USA3

این میدان بیش‌ترین حجم ورود گردشگران را به خود اختصاص داده و سالانه 131 میلیون نفر از این میدان بازدید می‌کنند. این برای عبور و مرور ساکنان نیویورک، کار را بسیار سخت کرده است. 

3-میدان Meskel/آدیس‌آبابا/ اتیوپی

Meskel Square - Addis Ababa_ Ethiopia

آخرین مورد از میدان‌هایی که در این گزارش می‌آید در پایتخت اتیوپی است. اما اینجا نه تنها از زرق و برق میدان تایمز نیویورک خبری نیست؛ بلکه اگر به دقت نگاه کنید متوجه می‌شوید که این میدان اصلاً چراغ راهنمایی ندارد. آدیس‌آبابا نزدیک به 3 میلیون نفر جمعیت دارد اما به نظر می‌رسد این میدان پایتخت اتیوپی به وسیله مردم اداره می‌شود.

2-تقاطع هانوی/هانوی/ ویتنام

Ha Noi Intersection- Hanoi_ Vietnam2

این شهر نیز با هزار سال قدمت، جمعیتی 8 میلیون نفری را در خود جای داده که بخش زیادی از آن از حومه شهر به داخل می‌آیند.اما به این تقاطع نگاه کنید. به نظر نمی‌رسد قانونی در اینجا حاکم باشد!

Ha Noi Intersection- Hanoi_ Vietnam

تقریباً در این شهر، بیش‌تر تقاطع‌ها دیوانه‌کننده هستند. رانندگی در این شهر به مانند بازی کامپیوتری Frogger پیچ در پیچ و سخت است. 

1-گذرگاه شیبویا/ توکیو/ ژاپن

Shibuya Crossing - Tokyo_ Japan

Shibuya Crossing - Tokyo_ Japan2

 گذرگاه شیبویا، به عنوان شلوغ‌ترین گذرگاه دنیا شناخته شده است. زمانی که به این فکر کنید که 36 میلیون نفر در مترو توکیو به طور روزانه جابه‌جا می‌شوند؛ حجم ترافیک و شلوغی شهر دستتان می‌آید. در گذرگاه شیبویا، چراغ راهنمایی اهمیت زیادی دارد و نوعی نظم و هرج و مرج در آن دیده می‌شود که به نوعی زیبا هم هست.

Shibuya Crossing - Tokyo_ Japan3

 منبع: thetravel

ترجمه: مسعود یوسفی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    ممنون از مطلب و عکس ها من همیشه فکر می کردم که تهران خودمون بدترین ترافیک و بزرگراه هارو داره اما وضعیت همه جا همینه.

    • ناشناس 0 0

      فرق ایران با کشورهای غربی اینه که اونجا حداقل به یه چیزی به اسم قانون پایبندن و هر کسی برای خودش رانندگی نمی کنه