| کد خبر: 172675 |

سوریه حمله موشکی به فرودگاه المزه را تکذیب کرد

تلویزیون رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی المزه در نزدیکی دمشق را تکذیب کرد، این درحالی است که برخی اخبار از حمله اسرائیل به این فرودگاه حکایت داشت.

تین نیوز

تلویزیون رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی المزه در نزدیکی دمشق را تکذیب کرد، این درحالی است که برخی اخبار از حمله اسرائیل به این فرودگاه حکایت داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از تلویزیون رسمی و نیز خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع نظامی اظهار داشت: صدای انفجارها ناشی از انفجار انبار تسلیحات در نزدیکی فرودگاه به دلیل اتصال برق بوده است.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به نظام سوریه پیشتر گزارش داده بودند، این انفجارها ناشی از حملات هوایی اسرائیل به انبار ذخایر تسلیحاتی در فرودگاه بوده و این گزارش‌ها حکایت از پاسخ نیروهای سوری به این حملات داشت.

رسانه‌ها افزوده بودند سامانه پدافندی ارتش سوریه موشک‌های زمین به هوا را از مقرهای تیپ چهارم در اطراف منطقه معضمیة الشام شلیک کرده بودند.

شاهدان عینی نیز در نیمه‌های شب گذشته از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیبی در اطراف فرودگاه نظامی المزه در غرب دمشق و نیز مرکز پژوهش‌های علمی الجمرایا و بلند شدن دود از فرودگاه خبر داده بودند.

روزنامه الوطن سوریه در توییتر نوشته بود، دو انفجار عظیم منطقه المزه در دمشق را لرزاند.

یک ساکن محله المزه در هم‌جواری فرودگاه المزه در این باره گفت، صدای ده‌ها انفجار که منبعش فرودگاه بود، شنیده شد و دود غلیظی برای نیم ساعت از فرودگاه به هوا برخاست و خودروهای امداد و آمبولانس و آتش‌نشان‌ها به سمت فرودگاه حرکت کردند.

ساکنان محلی احتمال می‌دادند، انبارهای تسلیحاتی داخل فرودگاه در معرض حمله قرار گرفته باشد.

دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان سوری است، مدعی شده بود، فرودگاه در معرض حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته اما اسرائیل هنوز هیچ واکنشی به این اظهار نظر نداشته است.

فرودگاه المزه تاکنون چندین بار هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته که آخرین این حملات ابتدای ماه مه بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.