| کد خبر: 257108 |

وضعیت نارنجی در 11 استان 20 خرداد

سازمان هواشناسی برای 11 استان هشدار وضعیت نارنجی اعلام کرد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی از تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعت های بعد از ظهر امروز (شنبه) در نیمه غربی کشور و بخش هایی از شمال و ارتفاعات البرز خبر داد و اعلام کرد: به دلیل رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت، وضعیت جوی ۱۱ استان تا روز یکشنبه نارنجی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در خراسان شمالی، نیمه شمالی استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارندگی تداوم دارد.

بارش ها امروز در شمال خراسان رضوی، اصفهان، نیمه جنوبی اردبیل، قزوین، البرز و تهران نیز با شدت کمتری ادامه پیدا می کند.

وضعیت جوی هوا فردا (یکشنبه) نیز در اردبیل، نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، ارتفاعات سمنان نیز نارنجی است و بارش ها در این استان ها با شدت بییشتری تداوم دارد.

مخاطرات این سامانه بارشی شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.

هواشناسی به اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف توصیه کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.