| کد خبر: 181561 |

بارش شدید باران در ۸ استان کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۷ بهمن) شدت بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، غرب کردستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

تین نیوز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۷ بهمن) شدت بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، غرب کردستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهارکرد: امروز (۷ بهمن) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق آغاز می‌شود. به‌تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۸ بهمن) سامانه بارشی در کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌صورت پراکنده در مناطقی از شمال شرق فعال خواهد بود، گفت: بیشینه بارش‌ها در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، جنوب همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه وبویر احمد است.

وظیفه با بیان اینکه فردا (۸ بهمن) بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و کولاک خواهد بود، اظهارکرد: در استان‌های واقع در جنوب غرب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: با توجه به وزش باد شدید در روز دوشنبه (۸ بهمن) خیزش گرد و خاک برای بخش‌هایی از جنوب غرب دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه فردا (۸ بهمن) با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش در نیمه غربی سواحل شروع می‌شود، اظهارکرد: شدت بارش‌ها در این روز روی استان گیلان خواهد بود همچنین پس فردا (۹ بهمن) گستره بارش‌ها بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر و جنوب کشور را در برمی‌گیرد و به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کاسته خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی روز چهارشنبه (۱۰ بهمن) به‌تدریج از نوار شرقی کشور خارج می‌شود، گفت: بعد از ظهر امروز و طی روز آینده (۷ و ۸ بهمن) همچنین اوایل وقت روزسه شنبه (۹ بهمن) شمال و غرب خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران اظهارکرد: فردا (۸ بهمن) آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق، بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود. حداکثر و حداقل دمای تهران در این روز ۱۱ و ۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود همچنین پس فردا (۹ بهمن) آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف و به‌تدریج با کاهش ابر پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به ۱۲ و ۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.