بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ مزایا و مراحل جالب اجرای اولین روسازی بتنی در اتوبان شیراز اصفهان + فیلم

اجرای روسازی بتنی در آزادراه شیراز اصفهان اولین تجربه در پروژه های آزادراهی است.

تین نیوز |

آن چنان که سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفته، اجرای روسازی بتنی در آزادراه شیراز اصفهان اولین تجربه در پروژه های آزادراهی است.

به گزارش تین نیوز، محمود ملازینل عنوان کرده که روسازی بتنی درز دار در پروژه اتوبان اصفهان شیراز، ۵۰ کیلومتر است.

کارشناسان حوزه ساخت و توسعه آزادراه ها از جمله مزایای روسازی بتنی را افزایش ۲ برابری عمر رویه ها نسبت به روسازی آسفالتی،  کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در دوره بهره برداری، کاهش آلایندگی و آسیب کمتر به محیط زیست، عدم تغییر شکل دائمی نظیر شیار افتادگی، جمع و فتیله نشدن رویه زمان ترمز گرفتن خودروها و عبور از سرازیری ها و سربالایی ها، نرم و روان نشدن رویه در هوای بسیار گرم، مقاومت خزش بسیار بالا و قابلیت رویت مناسب تر در هنگام شب ذکر می کنند.

بیشتر بخوانید:

استقبال از افتتاح با تیزر تبلیغانی آزادراه اصفهان شیراز

با توجه به این ویژگی ها فیلمی در شبکه های اجتماعی از نحوه ساخت رویه بتنی اتوبان شیراز اصفهان در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در ادامه می بینید.

گفتنی است علاوه بر مزایای استفاده از رویه بتنی در آزادراه اصفهان شیراز، طولانی ترین آزدراه کشور، افتتاح این اتوبان مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آن می توان به کاهش سالانه 36 میلیون لیتری مصرف سوخت، کاهش 120 دقیقه ای زمان سفر، کاهش 134 کیلومتری طول مسیر و در مجموع کاهش 40 هزار میلیاردریال هزینه ها اشاره کرد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر عادلی پاسخ

    بیش از یک دهه است که کشور های توسعه یافته روسازی بیشتر بزرگراه و آزاد راه ها را تبدیل به بتن کرده اند.مزیت اقتصادی بتن بسیار زیاد است که یکی آنها افزایش بار محوری وسایل نقلیه باری است که چسم انداز اقتصادی زیادی را در بردارد.اما با این وجود اگر زیر سازی جاده های بتنی از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و نشست در نقاطی از جاده اتفاق بیفتد بر خلاف آسفالت شکستگی های عمیق در رویه و زیر ساخت بتن ایجاد می شود که مشکلاتی را در بهره برداری و هزینه مرمت خواهیم داشت.این گام اول نیست اما از نظر طولی می شود گفت که اولین جادا بتنی سرتاسری است. با آرزوی موفقیت برای راه سازان ایرانی

  • عباس قربانعلی بیک پاسخ

    با سلام و تشکر از این اقدام ارزشمند، اربعین امسال آزادراه بتنی در حال ساخت توجه بسیاری را به خود جلب نمود و با دقت بیشتر معلوم شد قبلاً در سایر آزادراه‌های عراق نیز اجرا شده که با شرایط گرمای عراق انطباق خوبی دارد
    امیدوارم این تجربه گسترش یافته و بتدریج جای آسفالت را پرنماید

  • ناشناس پاسخ

    از تین نیوز انتظار می رفت درگیر دستاوردسازی دولت نشود.
    بزرگراه تهران شمال مدت ها قبل با روسازی بتنی ساخته شده.

  • احسان پاسخ

    این قطعه بتنی کاملا اعصاب خورد کنه چون لرزش بسیار زیادی داره

  • مهدی پاسخ

    بیشتر نظر دولت و سایت محترم روی هزینه های اجرا نگهداری است نه کیفیت و افرادی که با خودروهای خود در این نوع جاده حرکت می کنند گرفتن هزینه سنگین برای برگشت هزینه انجام شده از مردم پس دولتی نیست و خصوصی است پای دولت نمی توان نوشت ، سازمانی یا شرکتی می اید تقبل می کند اجرا و سرمایه گذاران یا گذاری میکنند و‌بعد از کسانی که می خواهنداز این جاده استفاده کنند هزینه می کنند ، اما درز های ایجاد شده باعث تولید صدا در اتاق خودرو نمی شود که باعث عصبی شدند راننده و سرنشینان شود اصولا در نزدیکی ایستگاههای عوارضی شبیه همین درزها بر روی آسفالت ایجاد شده باعث تولید صدا در اتاق می شوند حالا با وجود اینکه طول مسیر هم اینجا وجود دارد ایا موجب عصبی شدن نمی شود

  • کامران پاسخ

    جاده های بتنی کوبش زیادی دارد و رانندگی باید با سرعت پایینتری در آن انجام شود ، ترمزگیری در جاده های بتنی به خصوص در زمین های خیس همراه با مشکلات زیادی است