| کد خبر: 240067 |

◄ طنز | اظهارات خودروسازان در مورد تصادف زنجیره ای بهبهان

در کشورمان زیرساخت‌ ها و تجهیزات لازم برای آزمون تصادف وجود ندارد و ما نمونه‌ ها را فقط یک بار هنگام گرفتن تاییدیه تولید در هر نوع خودرو به خارج از کشور ارسال می‌ کنیم.

تین نیوز

حدود یک ماه پیش (دوشنبه 20 دی ماه 1400) برخورد ۶۰ دستگاه خودرو در جاده بهبهان پنج کشته و ۴۱ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش تین نیوز، پس از این حادثه، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حادثه بهبهان ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشده است،  چرا وزارت صمت کنترل نمی کند چه تولید خودرویی داریم؟ ما گفتیم خودروساز را به مراجع قضایی معرفی و سهم تقصیر را مشخص کنند.

پس از آن مجتبی استاد رحیمی معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو 30 دی ماه ضمن اظهار تاسف از حادثه روی داده در جاده بهبهان به رامهرمز، عنوان کرد: در هفت خودروی حادثه دیده با بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و تحلیل اطلاعات موجود، به طور قطع بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است.

وی با بیان اینکه ایران خودرو به همه تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است، تصریح کرد: باز شدن ایربگ جلو در سمت راننده و یا شاگرد، تابع شرایط تعریف شده برای واحد کنترل کننده الکترونیکی کیسه هوا شامل سرعت و زاویه تصادف و جنس مانع در لحظه وقوع حادثه است.

معاون کیفیت خودروسازی سایپا نیز در این مورد گفت: در کشورمان زیرساخت‌ ها و تجهیزات لازم برای آزمون تصادف وجود ندارد و ما نمونه‌ ها را فقط یک بار هنگام گرفتن تاییدیه تولید در هر نوع خودرو به خارج از کشور ارسال می‌ کنیم.

محمدحسن جبلی جوان افزود: آزمون‌ های مربوط به استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو با حضور نماینده سازمان استاندارد در سال دو بار انجام می‌شود، اما برخی از موارد فعلا به دلیل تحریم‌ ها اجرا نمی‌ شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم| تصادف خودروها در جاده بهبهان و عمل نکردن کیسه هوای آنها

 

جبلی جوان با اشاره به باز نشدن کیسه هوا در خودرو‌های حادثه بهبهان افزود: مشاهدات فعلی ما حکایت از این دارد که خودرو‌های حادثه دیده در تصادف زنجیره‌ای بهبهان، از قسمت جلو ضربه شدید نداشتند و این در حالی است که برای باز شدن کیسه هوا باید حد مشخصی از ضربه به قسمت جلوی خودرو وارد شود.
 
فیلم طنز زیر بر اساس اظهارات خودروسازان در مورد این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است:
 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.