| کد خبر: 237703 |

◄ فیلم رنگی شده از کنفرانس تهران همزمان با سالگرد این کنفرانس

در فیلم پیوست که در شبکه های اجتماعی همزمان با هفتاد و هشتمین سالگرد کنفرانس تهران منتشر شده، بخش هایی از تاریخ مستند آن روزهای جهان به نمایش درآمده است.

تین نیوز

کنفرانس تهران با شرکت وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت و ژوزف استالین از ۶ تا ۹ آذرماه ۱۳۲۲ (۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳) در سفارت شوروی در تهران، پایتخت ایران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در فیلم پیوست که در شبکه های اجتماعی همزمان با هفتاد و هشتمین سالگرد این کنفرانس منتشر شده، بخش هایی از تاریخ مستند آن روزهای جهان به نمایش درآمده است.

در این کنفرانس و در روز ۲۹ نوامبر، چرچیل به جهت شجاعت و دلاوری نیروهای ارتش شوروی در پاسداری از شهر استراتژیک استالینگراد، یک شمشیر را که به شمشیر استالینگراد شهرت یافت، به استالین اهدا کرد که در این فیلم اهدای شمشیر مذکور دیده می شود.

 این نشست تأثیر مهمی بر جنگ جهانی دوم  و سرنوشت جنگ داشت. روزولت، چرچیل و استالین، رهبران آمریکا و بریتانیا و شوروی بدون این که دولت ایران خبر داشته باشد، برای برگزاری کنفرانس تهران به ایران سفر کردند. علت انتخاب تهران برای برگزاری این کنفرانس، نزدیکی آن به شوروی بود چرا که ژوزف استالین، رهبر این کشور می‌خواست در اوج جنگ جهانی دوم نزدیک مسکو باشد. از طرفی دیگر، متفقین به دلیل اشغال ایران، تهران را در اختیار داشتند و تأمین امنیت این شهر برایشان آسان بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.