| کد خبر: 36778 |

◄ برقی کردن گرمسار - اینچه برون و پیشنهاد خوب روس ها

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن، گفت: برای برقی کردن مسیر گرمسار اینچه برون مذاکرات با روس ها انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، در نشست اتاق فکر ریلی با اشاره به برقی کردن مسیر گرمسار اینچه برون گفت: برای برقی کردن مسیر گرمسار اینچه برون مذاکرات با روس ها انجام شده است و روس ها پیشنهاد خوبی داده اند.

مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: کارشناسان روسی با توجه به تجربه خود در حورزه قطارهای برقی گراف تهیه کرده اند و بر آن اساس ادعا دارند که می توانند 8 میلیون تن ترانزیت را در این مسیر تعهد کنند.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه این ادعای روسیه با تجربه کارشناسان داخلی کمی منافات دارد، گفت: در این زمینه برقی کردن خط آهن گرمسار - گرگان با طرف روسی در دست مطالعه است که به محض افزایش ظرفیت ترانزیتی گرگان - اینچه‌برون، برقی کردن خط راه‌آهن گرمسار - گرگان در دستور کار قرار می گیرد.

پورسیدآقایی افزود: کشور ایران برای استفاده از ظرفیت کامل خط آهن گرگان - اینچه‌برون و مسیر ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان باید مسیر ریلی گرمسار تا گرگان را برقی کند و افزایش ظرفیت دهد.

گفتنی است پیش از این با توجه به چشم انداز توسعه همکاری‌های ریلی دو کشور طرفین بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی کوتاه مدت جهت کارشناسان ریلی ایران در زمینه های طراحی، ساخت، برقی کردن، ناوگان (لکوموتیو، واگن، خودکشش)، مدیریت بهره برداری و سایر موارد در مؤسسات آموزشی ایران و یا روسیه توافق کرده بودند.

قابل ذکر است بعضی از کارشناسان ریلی با توجه سابقه کشور روسیه در مذاکرات مختلف نسبت به این ادعای روسیه خیلی خوش بین نیستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل ریلی 0 0

    اینکه می توان از این محور با اصلاحاتی در برخی مشخصات ایستگاه ها و برقی کردن و مدیریت سیر و حرکت تا هشت میلیون تن بار برد حرف درستی است و شدنی است. روسها اگر تامین مالی بر عهده ما باشد حتما پروژه را می توانند انجام دهند ولی انتظار سرمایه گذاری راه آهن روسیه در راه آهن ایران صحیح نیست و مشابه با بحثسرمایه گذاری راه آهن روسیه در راه آهن قزوین رشت عملی نخواهد شد. البته اگر دولت روسیه خط اعتباری فاینانس فراهم کند موضوعی جداگانه محسوب می شود.