| کد خبر: 73076 |

نوروز ۹۳؛ تجربه ای متفاوت از مدیریت سفرها

وبلاگ تین نیوز، سید قاسم بی نیاز | واژه نوروز جدا از مفهوم باستانی آن که با تار و پود این مرز و بوم کهن گره خورده است، برای مجموعه افرادی که در راستای گردش چرخ عظیم سیستم حملو نقل کشورمان فعالیت می کنند به معنای برهه ای حساس در خدمت رسانی به مردم است.

جایی که هزاران نفر از مجموعه وزارت راه و شهرسازی با همراهی پلیس، اورژانس و هلال احمر می ایستند تا کام مسافران نوروزی با حوادثی مانند سوانح رانندگی یا بسته شدن راه ها تلخ نشود. 

در نوروز 1393 فعالان بخش خصوصی و دولتی در سیستم های حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی، و هوایی هر یک به سهم خود کوشیدند بهترین سطح از خدمات را به مسافرانی که آنها را برای مسافرت انتخاب کرده بودند، ارائه دهند.
12400 راهدار در حالی از 25 اسفند راهداری نوروزی را آغاز کردند که پیش از آن 160 میلیارد تومان برای انجام اقدامات فوری در راستای افزایش سطح ایمنی جاده ها اختصاص یافته بود . جاده هایی که 66 درصد مسافران نوروزی امسال از طریق آنها جابجا شدند و شرایط جوی هماره با بارش برف سنگین در برخی استانها، راهداران را به تلاش مضاعفی برای باز نگه داشتن مسیرها واداشت. 

جابجایی 8/5 درصدی مسافران نوروزی از طریق حمل و نقل ریلی از دیگر موضوعاتی است که میان آمارها توجه ما را به خود جلب می کند . صنعتی که با توجه به مصرف سوخت کمتر در مقایسه با حمل ونقل جاده ای به شرط توسعه ، می تواند سهم بیشتری از جابجایی مسافران به ویژه در ایام و ترافیک سال را بر عهده گرفته و ایمنی سفرها را تا حد زیادی افزایش دهد. 

در حالی که 7/19 درصد باقی مانده مسافران در نوروز 93 از طریق حمل و نقل دریایی و 5/8 درصد از طریق حمل ونقل هوایی جابجا شده اند، فروش اینترنتی بلیط در تمام شقوق حمل و نقلی از تمهیداتی بود که تا حد زیادی از ایجاد بازار سیاه برای وسایل نقلیه عمومی جلوگیری کرد . ثبت 389 هزار تماس تلفنی با مرکز مدیریت راه های کشور (141) در ایام نوروز نیز حاکی از افزایش میزان آگاهی مسافران از ماموریت ها و عملکردهای این مرکز است که امسال 260 دوربین آن به مرکز پلیس متصل شدند تا کنترل و اعمال قانون در خصوص رانندگی متخلف انجام شود، موضوعی که به کاهش میانگین سرعت در جاده ها نیز منجر شد. 

در مجموع می توان گفت که نوروز 93 تجربه ای متفاوت از مدیریت سفرها با همکاری گسترده میان وزارت راه و شهرسازی، پلیس، هلال احمر و اورژانس بود که به نظر می رسد رضایت مندی مسافران مهمترین دستاورد آن است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.