| کد خبر: 268377 |

◄ دریافت سریع خلافی خودرو بصورت آنی و آنلاین

یکی از مهم ترین دغدغه های رانندگان و مالکین خودرو، دریافت سریع خلافی خودرو است. به نظر شما این اقدام چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟ شما برای انجام این کار، از چه روشی اقدام می کنید؟ مراجعه به دفاتر پلیس 110؟ یا استفاده از روش های آنلاین و امروزی؟

تین نیوز

یکی از مهم ترین دغدغه های رانندگان و مالکین خودرو، دریافت سریع خلافی خودرو است. به نظر شما این اقدام چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟ شما برای انجام این کار، از چه روشی اقدام می کنید؟ مراجعه به دفاتر پلیس 110؟ یا استفاده از روش های آنلاین و امروزی؟

وقتی از دریافت سریع خلافی خودرو صحبت می کنیم، در واقع منظور ما راهکارهای جدیدی است که جایگزین شیوه های قدیمی شده اند و جلوی اتلاف زمان را می گیرند. اینکه، شما می توانید با در اختیار داشتن یک تلفن همراه هوشمند و یادگیری کار با اپلیکیشن ها و وبسایت ها، در سریع ترین زمان ممکن، از تخلفات خود استعلام بگیرید.

اهمیت استعلام خلافی خودرو

حتی اگر شما به عنوان یک راننده، احترام زیادی برای قوانین قائل باشید، باز هم احتمال دارد ندانسته و ناخودآگاه، مرتکب تخلف شوید. پلیس راهنمایی و رانندگی، با توجه به نوع تخلف، جریمه ای را در نظر می گیرد و شما با دریافت سریع خلافی خودرو به صورت آنلاین، می توانید از جرایم خود آگاه شوید و قبل از دو برابر شدن مبلغ جریمه ها، اقدام به پرداخت کنید.

نادیده گرفتن عمدی قوانین راهنمایی ورانندگی و اشتباهات سهوی شما در این راستا، هر ۲ به معنی تخلف است که با دوربین های مخصوص یا توسط افسر پلیس در سیستم راهور به ثبت می رسد. اگر مالک ماشین، اهمیتی برای استعلام های دوره ای قائل نباشد، جرایم روی هم جمع و به مبلغ سنگینی تبدیل خواهد شد. ازاین رو، بهتر است نسبت به تخلفات خود آگاه باشید و آن ها را تسویه کنید.

جرایمی که با دریافت سریع خلافی خودرو می توان از آن ها آگاه شد!

هر راننده ای ممکن است هرازگاهی دچار تخلف شود. ورود ناآگاهانه به طرح های زوج و فرد، مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی، سیگارکشیدن پشت فرمان، سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی یا بازشدن ناگهانی درب صندوق عقب و خیلی از تخلفاتی که احتمالا خودتان یا اطرافیان تان مرتکب آن شده اید، با استعلام گیری مشخص می شود.

خطاهای سیستمی و انسانی، ممکن است به ثبت جریمه در پرونده شما منجر شوند؛ به همین دلیل، تا زمانی که شما به صورت دوره ای استعلام نگیرید، متوجه نمی شوید که چه جرایمی مرتکب شدید و چه مبالغی را به ازای کدام تخلفات باید بپردازید.

با دریافت سریع خلافی خودرو، از رسیدن مبلغ جریمه به سقف حداکثر پیشگیری کنید

خلافی خودرو به زبانی ساده یعنی لیستی از جرایم راهنمایی ورانندگی و جزئیات تخلف از قبیل مکان، زمان و مهم تر از همه، مبلغ. زمانی که خودروی شما توسط پلیس جریمه شود تا زمان پرداخت، در این لیست قابل مشاهده است.

زمانی که شما به صورت دوره ای استعلام بگیرید، می توانید مبالغ جریمه را به موقع و در حالی که چندان زیاد نیستند، بپردازید. اما اگر در این مسئله سهل انگاری کنید و مبلغ جریمه از حد مجاز فراتر برود، پلیس حق دارد خودروی شما را توقیف و آن را به پارکینگ منتقل کند. در این صورت، برای ترخیص آن باید شرایط و دوندگی های خاصی را طی کنید.

در گذشته، سقف خلافی ها یک میلیون تومان بود اما درحال حاضر، قوانین راهنمایی ورانندگی به مالکان اجازه می دهد تا سقف ۳ میلیون تومان، جریمه پرداخت نشده داشته باشند. توصیه ما این است که برای راحتی و آسودگی خاطر خودتان، هرازگاهی استعلام بگیرید و جریمه های احتمالی را بپردازید.

دریافت سریع خلافی خودرو و پرداخت آن، قبل از افزایش پلکانی

مطابق با قوانین رانندگی، برخی تخلفات نیازمند تسویه فوری هستند چون با تعلل شما، مبلغ این جرایم ۲ برابر خواهد شد. درصورتی که شما برگه جریمه الصاقی، خودداری و تسلیمی دریافت کنید، ۶۰ روز فرصت دارید که هزینه مرتبط با آن ها را بپردازید. در غیر این صورت، مبلغ خلافی ۲برابر خواهد شد.

مهلت تسویه جرایم ۲ برگی و جرایم ثبت شده توسط دوربین، محدودیتی ندارد و قرار نیست بعد از گذشت بازه زمانی خاص ۲ برابر شوند. شما می توانید هر زمانی که بخواهید، نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

انواع جریمه برای خلافی خودرو

دوبین ثبت تخلف

جرایم رانندگی، انواع متعددی دارد. ازجمله تسلیمی، الصاقی، ۲ برگی، جرایم ثبت شده توسط دوربین و نمره منفی گواهی نامه. جریمه تسلیمی، به روش های سنتی انجام می شود که در آن راننده با دستور توقف از سوی پلیس می ایستد تا قبض خود را دریافت کند.

جریمه الصاقی، در هنگام پارک بودن خودرو و عدم حضور راننده از سمت پلیس صادر می شود. جرایم ۲ برگی، همان تخلفاتی هستند که پلیس به راننده دستور توقف می دهد اما او اطاعت نمی کند و به مسیر خود ادامه می دهد. در این صورت، ۲ برگه جریمه برایتان صادر خواهد شد که یکی از آن ها به تخلف اصلی شما باز می گردد و دیگری، به سرپیچی شما از افسر پلیس.

در جرایمی هم که توسط دوربین به ثبت می رسد، پیامکی برای مالک خودرو ارسال می شود تا او نسبت به تخلف خود آگاه شود. نمره منفی گواهی نامه هم، تخلفات خطرآفرینی هستند که ضمن جریمه مالی، یک امتیاز منفی در گواهی نامه شخص راننده ثبت می کنند.

دریافت سریع خلافی خودرو با روش های امروز

برای استعلام خلافی، نیازی نیست مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، دستگاه های خودپرداز بانک ها یا مراکز پلیس ۱۱۰ داشته باشید. روش های متعدد و درعین حال ساده تری هم وجود دارند که وقت زیادی از شما نخواهند گرفت. در حقیقت گسترش فناوری های امروز، اجازه نمی دهد شما همچنان انرژی زیادی را با روش های درحال منسوخ قدیمی تلف کنید.

شما می توانید به واسطه سایت راهور ۱۲۰، از نمرات منفی و خلافی های خود استعلام بگیرید. همچنین در سامانه سخا، با کد ملی یا شماره پلاک خود، از تعداد جریمه ها و جزئیات آن مطلع شوید. تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ و همچنین ارسال اطلاعاتی مانند شناسه پرداخت و شناسه قبض خلافی به کدهای دستوری USSD، شما را از وضعیت تخلف های ثبت شده در گواهی نامه تان مطلع می کند.

روش دیگری که شما را سریع تر به نتیجه می رساند و خدمات گسترده تری هم ارائه می دهد، استفاده از اپلیکیشن های بانکی است. اکثر بانک های کشور، اپلیکیشن های اختصاصی برای کاربران خود طراحی کرده اند که سرویس دهی های متنوع و کاربردی آن، پیگیری بسیاری از امور زندگی را برایتان تسهیل کردند.

جمع بندی

دریافت سریع خلافی خودرو با روش های آنلاین امروز، به مالکان خودرو کمک می کند از تخلفات عمدی و سهوی و مبالغ جرایم خود به موقع آگاه شوند و به موقع نیز نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. در این صورت، نه افزایش پلکانی به جرایم تعلق می گیرد، نه آن ها روی هم تلنبار می شوند و از سقف مجاز پیشروی می کنند و نه خودرویی توقیف می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.