| کد خبر: 261034 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ گردشگران خارجی مشهد از کدام کشورها هستند؟

با وجود حرم مطهر امام رضا، شهر مشهد به یکی از قطب های گردشگری در ایران و منطقه تبدیل شده است. سالیانه نه تنها افراد زیادی از داخل کشور به این شهر سفر می کنند، بلکه از خارج از کشور نیز افراد زیادی به این شهر سفر می کنند.

تین نیوز

با وجود حرم مطهر امام رضا، شهر مشهد به یکی از قطب های گردشگری در ایران و منطقه تبدیل شده است. سالیانه نه تنها افراد زیادی از داخل کشور به این شهر سفر می کنند، بلکه از خارج از کشور نیز افراد زیادی به این شهر سفر می کنند. این زائران برای اقامت در این شهر، هتل مشهد مانند هتل مدینه الرضا و یا هتل های دیگر را انتخاب می کنند. با توجه به تعداد زیاد مسافر در این شهر، تعداد قابل توجهی هتل در مشهد وجود دارد.

بیشتر گردشگران ایرانی از کدام کشورها هستند؟

با توجه به آن که ایران یکی از کشورهای توریستی در منطقه و دنیا به شمار می رود، افراد زیادی این کشور را برای مسافرت انتخاب می کنند. بعد از سفر به ایران، مشهد یکی از شهرهایی است که توریست ها برای بازدید آن را نیز انتخاب می کنند. سفر توریست ها به مشهد دو دلیل اصلی دارد.

برخی از توریست ها مسلمان بوده و هدف اصلی آن ها از سفر به این شهر زیارت حرم مطهر امام رضا است. برخی دیگر از توریست ها به خصوص توریست‎های اروپایی در جریان سفر خود به ایران، علاقه زیادی به بازدید از این شهر مذهبی و حرم امام هشتم دارند. حضور در این مکان مذهبی برای آن ها نیز جالب توجه و آرامش بخش است. البته قابل ذکر است که توریست های غیر مسلمان تنها می توانند از بخش های خاصی از حرم بازدید کنند، اما توریست های مسلمان می توانند مانند افراد دیگر زیارت کنند.

در کنار توریست های غیر مسلمان اروپایی، زائران غیر ایرانی حرم مطهر امام رضا بیشتر از کشورهای اسلامی و عرب زبان مانند عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. از کشورهای اردو زبانی نیز مانند بنگلادش، هند و پاکستان نیز سالیانه افراد زیادی به قصد زیارت امام هشتم به این شهر سفر می کنند. برای این توریست ها تعداد زیادی هتل مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad) وجود دارد از این رو  برای هر تعداد زائر در این شهر توریستی به اندازه کافی محل اقامت وجود دارد.

کارهایی که توریست‎ها در مشهد باید انجام دهند؟

در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا، این شهر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که می توان از آن ها بازدید کرده و یک سفر لذت بخش رقم زد. از جمله مکان های دیدنی مشهد که هر توریستی باید از آن ها بازدید کند، به موارد زیر می توان اشاره کرد.

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های آبی یکی از قدیمی ترین پارک های آبی آسیا است که تا سال 2010 بزرگ ترین پارک آبی آن نیز به شمار می رفت. در این پارک آبی می توانید ده ها بازی هیجان انگیز و شاد را امتحان کرده و سفر خود را هیجان انگیزتر کنید. یکی از ویژگی های این پارک آبی در کنار استفاده از جدیدترین وسایل بازی، تنوع در تعداد و نوع بازی ها است. به طوری که کودکان تا بزرگسالان می‎توانند بازی مناسب خود را در آن پیدا کنند.

سرزمین موج های آبی

موزه نادری

مجموعه تاریخی نادری یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد است که بعد از اقامت در هتل مشهد، باید از آن بازدید کنید. در کنار مقبره نادرشاه افشار دو تالار اصلی در این مجموعه وجود دارد. در تالار اول می توانید انواع لباس ها و سلاح های مربوط به آن دوران را در کنار تابلوهایی از جنگ های نادرشاه ببینید. در تالار دوم نیز وسایل شخصی نادرشاه از تاج، شمشیر تا نسخه های دستی نگه دار می شود.

منطقه شاندیز

شاندیز یکی از روستاهای ییلاقی نزدیک شهر مشهد است که طبیعتی بسیار زیبا و باغ های میوه متعددی دارد. در این روستای ییلاقی در کنار بازدید از جاذبه های طبیعی زیبا، می توانید طعم لذیذ شیشلیک های سرآشپزان حرفه ای را نیز در رستوران های شاندیز امتحان کنید.

باغ وحش وکیل آباد

اگر دوست دارید از نزدیک سری به دنیای وحش و دنیای حیوانات بزنید، باغ وحش وکیل آباد بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این باغ وحش یکی از بزرگ ترین باغ وحش های خاورمیانه به شمار رفته و تعداد قابل توجهی از گونه های مختلف حیوانات آبزی، خزندگان، پرندگان و پستانداران نگه داری می شود. در این باغ وحش حتی می توانید حیوانات نادر و رو به انقراض را نیز ببینید.

پارک طبیعی هفت حوض

پارک طبیعی هفت حوض

یکی از جاذبه های گردشگری متفاوت در مشهد، پارک طبیعی هفت حوض است. این پارک در میان کوه های خلج واقع شده و تنها در فاصله 7 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این پارک دارای حوضچه های سنگی طبیعی بسیار زیبایی است که بکر بودن خود را طی سال ها حفظ کرده است.

قصر خورشید

با بازدید از قصر خورشید در زمان سفر خواهید کرد. در این قصر در زمان افشاریه برای نگه داری گنج های به دست آمده از فتوحات استفاده می شده است. این قصر معماری بسیار زیبایی داشته و در یک باغ پر از درختان کهنسال خودنمایی می کند.

هتل های مشهد

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، با توجه به آن که مشهد یکی از توریستی ترین شهرهای ایران است، هتل های متعددی نیز در آن ساخته شده است. این هتل ها دارای امکانات و ستاره های مختلفی هستند و هزینه اقامت در آن ها متفاوت است. از این رو هر شخص با توجه به بودجه خود می تواند یکی از این هتل ها را انتخاب کند. از جمله هتل های مشهد می توان به هتل الماس 2، هتل قصر طلایی، هتل مدینه الرضا، هتل قصر طلایی، هتل درویشی، هتل تارا و غیره اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.