| کد خبر: 255549 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ امکانات بلیط چارتر چیست؟

اگرچه بلیط های چارتر گاهی با قیمت های باورنکردنی به فروش می رسند، اما بلیط چارتری همیشه بهترین انتخاب نیست.

تین نیوز

آیا خرید بلیط چارتر با قیمت پایین تر از حد معمول برایتان لذت بخش است؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرید بلیط همیشه به دنبال ارزان شدن قیمت بلیط هواپیما هستند، باید این مطلب را تا انتها بخوانید. اگرچه بلیط های چارتر گاهی با قیمت های باورنکردنی به فروش می رسند، اما بلیط چارتری همیشه بهترین انتخاب نیست. در این مطلب کوتاه قصد داریم خرید بلیط چارتر و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

پرواز چارتری چیست؟

قبل از هرچیز باید با بلیط چارتر بیشتر آشنا شویم. گاهی اوقات آژانس های هواپیمایی یا شرکت های گردشگری همه یا قسمتی از صندلی های یک پرواز را برای مدتی اجاره می کنند. با توجه به این که آژانس هواپیمایی بلیط ها را پیش خرید کرده است، می تواند بلیط های پرواز را به قیمت دلخواه بفروشد. اگر یک آژانس مسافرتی یا شرکت هواپیمایی همه یا قسمتی از صندلی های یک پرواز را اجاره کند به آن پرواز، پرواز چارتری می گویند.

 

شاید با خودتان فکر کنید در این صورت خرید بلیط چارتر کار اشتباهی به نظر می رسد، چرا که آژانس های مسافرتی می توانند بلیط چارتری را با بالاترین قیمت ممکن بفروشند، اما باید گفت که یکی از امکانات بلیط چارتری قیمت آن است. اگر همه بلیط هایی که آژانس مسافرتی چارتر کرده است، قبل از زمان پرواز خریداری نشود، شرکت ناچار می شود که بلیط های چارتر را حراج کند. همین موضوع باعث می شود که قیمت بلیط چارتر ارزان تر از بلیط سیستمی باشد. توجه داشته باشید که بلیط سیستمی بدون واسطه از شرکت هواپیمایی یا ایرلاین خریداری می شود. نرخ بلیط سیستمی را شرکت هواپیمایی مشخص می کند و قیمت آن همیشه ثابت است.

خدمات بلیط چارتر چیست؟

خدمات بلیط چارتری به زمانی که بلیط را می خرید، مسیر پرواز و حتی شرایط سنی بستگی دارد. برای مثال قیمت بلیط سیستمی برای کودکان کمتر از افراد بالغ است، اما نرخ بلیط چارتر برای همه سنین یکسان محاسبه می شود و شرایط سنی در قیمت بلیط چارتری تغییری ایجاد نمی کند. علاوه براین در خرید بلیط چارتر حتما به این نکته توجه داشته باشید که بلیط چارتر را نمی توان کنسل کرد.

مهمترین مزیت خرید بلیط چارتر قیمت متغیر این بلیط است. اگرچه گاهی قیمت بلیط چارتری می تواند از سیستمی بیشتر باشد، اما اگر زمان بندی مناسبی داشته باشید، می توانید سفر هوایی ارزان تری را تجربه کنید. برای مثال خرید بلیط چارتر در بازه های پرتردد مثل تعطیلات یا مناسبت های مهم کار اشتباهی است، چرا که در این شرایط تمامی بلیط ها به سرعت فرو ش می رود و آژانس مسافرتی دلیلی برای حراج کردن بلیط چارتر ندارد.

هواپیما 1

 

در عوض خرید بلیط چارتر در بازه های کم سفر، مسیرهای کم تردد یا لحظات آخر، انتخاب بسیار مناسبی است. برای مثال تصور کنید که می خواهید در تابستان به یک شهر گرمسیری سفر کنید، واضح است که در این بازه تعداد مسافران مقاصد گرمسیر کمتر از همیشه است و بلیط های پرواز به سختی برای این مقصد به فروش می رسند، در چنین صورتی خرید بلیط چارتر به نفع شما است. از سمتی اگر اهل ریسک کردن باشید، ممکن است بتوانید بلیط چارتری را در آخرین ساعات قبل از پرواز با قیمت باورنکردنی بخرید. برای خرید بلیط لحظه آخری سایت فلای تودی گزینه ای دارد که می تواند به شما کمک کند! در ادامه با ما همراه باشید.

بلیط چارتر را گران نخرید!

برای همه ما پیش آمده که ساعت ها سایت های فروش بلیط را به امید پایین آمدن قیمت ها بالا و پایین کنیم و با نگرانی از تمام شدن بلیط، همچنان در انتظار پایین آمدن قیمت باشیم. سایت فلای تودی گزینه ای دارد که تغییر قیمت بلیط را بدون آن که به سایت سر بزنید به شما اطلاع می دهد. کافی است بلیط مدنظرتان را انتخاب و گزینه اطلاع از آخرین قیمت بلیط را فعال کنید. حالا در صورتی که قیمت بلیط موردنظرتان تغییر کند، تغییر قیمت در همان لحظه برایتان پیامک و ایمیل می شود. چه نگران بالا رفتن قیمت ها باشید و چه به انتظار کاهش قیمت نشسته باشید، این گزینه به شما کمک می کند.

هواپیما

 

یکی دیگر از مزیت های خرید بلیط از سایت فلای تودی فیلترهای جالب این سایت است. شما می توانید قیمت بلیط، ساعت پرواز، نوع ایرلاین و حتی تعداد توقف های پرواز را انتخاب کنید. حالا فقط بلیطی به شما نشان داده می شود که قیمت، ساعت، ایرلاین و تعداد توقف های آن مطابق با شرایطتان باشد.

همچنین تقویم قیمتی فلای تودی یکی دیگر از ابزارهایی است که در خرید بلیط ارزان هواپیما به شما کمک می کند. این تقویم قیمت بلیط ها را در حوالی تاریخ انتخابی شما نشان می دهد. با اطلاع از ارزانترین قیمت بلیط در هر روز تا یک ماه آینده، انتخاب زمان سفر کار سختی نیست. در پایان اگر در استفاده از هرکدام از این گزینه ها و یا خرید بلیط، کنسلی بلیط هواپیما و رزرو هتل با مشکل مواجه شدید و یا سوالی دراین باره داشتید می توانید با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. پشتیبانی فلای تودی در هر ساعتی از شبانه روز به شکل 24 ساعته پاسخگوی شما است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.