| کد خبر: 253590 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ آیا خرید گروهی بلیط قطار ارزان‌ تر تمام می‌شود؟

برای سفرکردن با هر وسیله ای از جمله قطار باید از چندوچون تهیه بلیط و روش های مختلف آن باخبر باشید. در این صورت، هم از میان گزینه های مختلف به انتخاب مناسب تر می رسید و هم امکان مدیریت هزینه ها را به دست می گیرید.

تین نیوز

برای سفرکردن با هر وسیله ای از جمله قطار باید از چندوچون تهیه بلیط و روش های مختلف آن باخبر باشید. در این صورت، هم از میان گزینه های مختلف به انتخاب مناسب تر می رسید و هم امکان مدیریت هزینه ها را به دست می گیرید. یکی از روش های تهیه بلیط، خرید گروهی است. در ادامه برایتان درباره خرید گروهی بلیط قطار می گوییم. 

خرید گروهی بلیط قطار چیست؟ 

صندلی قطار مسافری

سفر با قطار با همراهی تعدادی از دوستان و آشنایان در سفری گروهی خوشایند و شیرین است. اگر بتوانید بلیط هایی در کنار هم تهیه کنید و کوپه هایی مشترک داشته باشید، فضای خصوصی جذابی در اختیارتان خواهد بود. 

کوپه های قطار ۴ تا ۶ نفر را در خود جای می دهند. برای اینکه در سفری دسته جمعی با دوستان و اعضای خانواده در یک کوپه قرار بگیرید، باید به خرید گروهی بلیط قطار فکر کنید. چنین چیزی وجود دارد؟ امکان قرارگرفتن تمام اعضای گروه سفرتان در یک کوپه یا کوپه های پشت سرهم هست؟ 

با خرید گروهی بلیط قطار می توانید امکان کنار هم قرارگرفتن اعضای سفرتان را فراهم کنید. برای این کار یک نفر باید مسئول تهیه بلیط قطار شود تا مدیریت امور را در این زمینه به دست بگیرد. این فرد با تهیه همه بلیط ها در یک زمان، امکان قرارگرفتن اعضای سفر در کنار هم را ممکن می کند. 

خرید گروهی بلیط قطار چگونه است؟ 

برای خرید گروهی باید به نکاتی دقت کنید. پیش از هرچیز، یکی از کسانی که می خواهند با هم سفر کنند، نماینده دیگران می شود. او با مراجعه به اپلیکیشن هایی مثل اسنپ قطار موردنظر گروه را انتخاب می کند و مدیریت خرید را در دست می گیرد و بلیط های مشترک را هم زمان می خرد. این فرد باید مشخصات شناسنامه ای تمام افراد را داشته باشد تا در زمان رزرو بلیط، وارد کند. 

اگر تعداد همسفران در نهایت ۶ نفر باشد، مسئول تهیه بلیط می تواند به سراغ قطارهایی برود که کوپه هایی ۶نفره دارند. در این صورت، با واردکردن تعداد بلیط درخواستی برای ۶ نفر، احتمال اینکه همه در یک کوپه قرار بگیرند، بیشتر خواهد شد. 

چنانچه تعداد همسفران بیشتر از ۶ نفر باشد، فرایند خرید بلیط باید در چند مرحله انجام شود. در این صورت، امکان اینکه دو کوپه پشت سرهم قرار بگیرند هم کمتر می شود. امکان دارد که با ثبت درخواست بلیط در سیستم خرید، بلیط ها در کوپه هایی عرضه شوند که کنار هم نیستند. 

چطور امکان خرید بلیط دو یا چند کوپه پشت سرهم را بیشتر کنید؟ 

برای اینکه بتوانید کوپه های قطار برای سفر گروهی را پشت سرهم رزرو کنید، نگاهی به تهیه بلیط در ساعت های کم تردد و خلوت تر داشته باشید. اگر بلیط را برای ساعت حرکت در نیمه های شب یا صبح خیلی زود رزرو کنید، احتمال اینکه آزادی عمل داشته باشید هم بیشتر می شود. 

در واقع، خرید بلیط قطار در زمان هایی غیر از پیک خرید بلیط و سفر به شما امکان تهیه بلیط کوپه هایی پشت سرهم را می دهد. با رزرو آنی بلیط قطار با اسنپ می توانید زود و سریع برای تهیه بلیط در هر ساعتی که بخواهید، به راحتی اقدام کنید. 

روش های دیگری هم برای تهیه بلیط چند کوپه پشت سرهم وجود دارد: 

  • تماس با شرکت ریلی؛ 

  • چارترکردن بلیط های قطار. 

۱. تماس با شرکت ریلی 

اگر می خواهید که تهیه بلیط برای تمام اعضای گروه را در یک مرحله انجام بدهید، خوب است که با شرکت ریلی موردنظرتان تماس بگیرید. درخواستتان را مطرح کنید و ببینید که شرایطشان برای رزرو بلیط هایی در کنار هم و در چند کوپه پشت سرهم چگونه است. 

از شرکت موردنظر بخواهید که رزرو را برای تعداد همسفرانتان (برای مثال، ۱۶ نفر) به طور یک جا انجام بدهند. در این صورت، دیگر لازم نیست که چندبار برای خرید بلیط برای تمام همسفران اقدام کنید. با درخواست از شرکت ریلی می توانید، کوپه هایتان را هم کنار هم رزرو کنید. 

۲. چارترکردن بلیط های قطار 

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند، بلیط قطار همسفران پرشمارتان را کنار هم و در کوپه هایی پشت سرهم رزرو کنید، چارترکردن بلیط است. منظور از چارترکردن بلیط قطار چیست؟ یعنی باید حدود ۲ هفته پیش از سفر، اقدام به پیش خرید تعداد صندلی های موردنظرتان کنید. 

به سامانه بلیط موردنظرتان مراجعه کنید و در هفته های پیش از سفر، اقدام به پیش خرید تعداد بلیط موردنظر کنید. این امکان بیشتر برای شرکت های مسافرتی در نظر گرفته می شود. با این حال، شما هم می توانید شانس خود را برای خرید هم زمان تمام همسفرانتان امتحان کنید. 

«رزرو آسان و سریع بلیت قطار »

هزینه خرید بلیط گروهی قطار کمتر است؟ 

کوپه قطار مسافری

هزینه خرید بلیط گروهی قطار لزوما ارزان تر تمام نمی شود. اگر برای خرید تعداد زیادی بلیط قطار به طور یک جا و هم زمان با شرکت های ریلی تماس بگیرید، به شما تخفیف هایی ارائه شود. 

در صورتی که برای سفر از روش رزرو فوری بلیت قطار با اپلیکیشن های معتبر هم استفاده کنید، امکان بهره مندی از طرح های تخفیفی قوت می گیرد. بعضی از اپلیکیشن های معتبر که خدمات آنلاین گوناگونی ارائه می کنند، طرح ها و کمپین های تخفیفاتی متنوعی دارند. 

با هربار استفاده از خدمات این اپلیکیشن ها، امتیازاتی به رسم همراهی کاربر برایش در نظر گرفته می شود. این امتیازها در قالب کدهای تخفیف متنوع برای استفاده از خدمات مختلف اپلیکیشن در اختیار آنها قرار می گیرد. 

کدهای تخفیف و امتیازات کاربری راه هایی درجه یک برای تهیه بلیت ارزان تر هستند. فرقی نمی کند که چند بلیط تهیه می کنید؛ با وجود این طرح ها، تخفیف ها شامل حالتان خواهند شد. خرید چارتری بلیط ها هم معمولا با تخفیف هایی همراه است. 

این سبک از خرید بیشتر برای شرکت های چارترکننده بلیط مانند آژانس های مسافرتی است. با این حال، شما هم نیم نگاهی به آن داشته باشید و ببینید که می توانید از تخفیف های خرید چارتری بهره مند شوید یا به طور کلی، برای کنار هم قراردادن صندلی ها و کوپه همسفرانتان اقدام کنید یا خیر. 

در آخر 

اگر می خواهید با تعدادی از دوستان و اقوام سفر کنید، خرید گروهی بلیط قطار را در ذهن داشته باشید. در این صورت، هم در طول سفر در کنار همسفرانتان خواهید بود و اوقات خوشی را سپری می کنید و هم امکان دارد که بتوانید بلیط را ارزان تر تهیه کنید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.