| کد خبر: 253538 |

بزرگراه ۹۳ کیلومتری هوشمند دبی؛

جذاب ترین مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی جهان

شرکت معماری URB مستقر در دبی مجموعه ای از طرح های جاه طلبانه و متمرکز بر محیط زیست را برای تغییر امارت پیشنهاد کرده است که یکی از این طرح ها، بزرگراهی شهری و سرپوشیده با آب و هوای پایدار است که بیش از ۹۳ کیلومتر امتداد دارد.

تین نیوز

شرکت معماری URB مستقر در دبی مجموعه ای از طرح های جاه طلبانه و متمرکز بر محیط زیست را برای تغییر امارت پیشنهاد کرده است که یکی از این طرح ها، بزرگراهی شهری و سرپوشیده با آب و هوای پایدار است که بیش از ۹۳ کیلومتر امتداد دارد. این بزرگراه با نام The Loop که قرار است در دبی ساخته شود، به طور اختصاصی برای دوچرخه سواری و پیاده روی طراحی شده است.

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

به گفته بهارش باقریان، مدیرعامل URB، این بزرگراه هوشمندترین زیرساخت دوچرخه سواری و دویدن در سراسر جهان خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزایتو، این سازه عظیم به گونه ای طراحی شده است که دور دبی بچرخد و یک مسیر سبز بدون ماشین پر از درختان و گیاهان ایجاد کند.

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

URB همچنین یک پروژه گردشگری کشاورزی عظیم به نام Agri Hub برای صحرای دبی طراحی کرده است که می گوید اگر ساخته شود می تواند به معیار جدیدی برای کشاورزی پایدار، آموزش محیط زیست و گردشگری سبز در منطقه تبدیل شود.

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

Agri Hub و The Loop، تقریباً ۴۰ هکتار را در بر می گیرند و فضاهایی برای آموزش و تحقیق و همچنین اقامتگاه های بوم گردی، فروشگاه های محصولات ارگانیک و رستوران ها و کافه هایی با استفاده از همین محصولات کشاورزی خواهد بود.

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

باقریان می گوید که بازدید از Agri Hub به مهمانان کمک می کند تا اقدامات پایدار را بیشتر درک کنند و درگیر آن شوند. او می گوید: «با این پروژه ما سعی می کنیم مدل گردشگری بر پایه کشاورزی را پایه ریزی کنیم، بنابراین به نفع همه است. این پروژه حرکتی است به سمت اقتصاد سبز.»

باقریان می گوید: «کل دنیا به سمت اقتصاد سبزتر پیش می رود. قوی ترین اقتصادها آنهایی هستند که بتوانند در اولین فرصت ممکن با پروژه هایی مانند این به سمت پایداری حرکت کنند.»

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

ساختار مار مانند Agri Hub از یک سایبان فولادی بزرگ تشکیل شده و با بتن پیش ساخته پوشش داده می شود و هزینه کربن توسط عملیات سایت جبران می شود.

URB می گوید هدف این پروژه عدم تولید زباله است و حمل و نقل در محل بدون سوخت فسیلی خواهد بود. این شهر پایدار، برای تولید انرژی از زباله های آلی استفاده می کند.

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

این مناطق دارای گیاهان مقاوم به خشکی و همچنین باغ های بارانی و مناطق نگهداری زیستی هستند که نیازی به آبیاری ندارند و زیستگاهی برای پرندگان و حشرات ایجاد می کنند.

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

مانند The Loop ،Agri Hub به گونه ای طراحی شده است که ۱۰۰٪ از آب بازیافت شده برای آبیاری استفاده می کند و به طور کامل با استفاده از انرژی جنبشی تغذیه می شود.

بزرگراه دوچرخه سواری دبی

URB می گوید که این پروژه ها توسط سرمایه گذاران خصوصی تامین می شود و در حال حاضر در حال انجام مطالعات امکان سنجی برای ایجاد بهترین سایت برای توسعه Agri Hub است. باقریان امیدوار است ساخت Agri Hub در سال ۲۰۲۴ آغاز شود. The Loop در صورت راه اندازی می تواند تا سال ۲۰۴۰ برای دوچرخه سواران و دوندگان دبی آماده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.