| کد خبر: 253419 |

دبی در راه تبدیل شدن به باشکوه ترین مکان روی زمین است + فیلم

دبی با پروژه های بلند پروازانه به دنبال تبدیل شدن به یکی از توسعه یافته ترین شهرهای کره زمین است. در حدود یک دهه آینده، دبی امیدوار است که بلندترین ساختمان جهان، بزرگترین مرکز خرید جهان، بزرگترین آکواریوم جهان، بزرگترین پارک موضوعی جهان و ده ها پروژه ی خارق العاده دیگر را در خود جای دهد.

تین نیوز

دبی با پروژه های بلند پروازانه به دنبال تبدیل شدن به یکی از توسعه یافته ترین شهرهای کره زمین است. در حدود یک دهه آینده، دبی امیدوار است که بلندترین ساختمان جهان، بزرگترین مرکز خرید جهان، بزرگترین آکواریوم جهان، بزرگترین پارک موضوعی جهان و ده ها پروژه ی خارق العاده دیگر را در خود جای دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزایتو، دبی به سرعت در حال توسعه است و پیش بینی شده نزدیک به ۶ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ در این شهر ساکن شوند. این شهر که در حال صعود به فهرست ثروتمندترین شهرهای جهان است، به عنوان خانه حدود ۱۳ میلیاردر و حدود ۶۸۰۰۰ میلیونر شناخته می شود.

◄ گاردن گلو، پارک درخشان و دیدنی در دبی + عکس

 

بلندترین برج دنیا

برج نهر دبی (Creek Tower) که تقریباً چهار برابر ارتفاع ساختمان امپایر استیت است، محور برنامه بلندپروازانه ی دبی برای تبدیل شدن به یک ابرشهر در ۱۰ سال آینده خواهد بود. افق دبی بخشی نمادین از جذابیت این شهر است و نگین این ابرشهر، قرار است  برج نهر دبی باشد که در سال ۲۰۲۵ قرار است افتتاح شود.

این برج، یک سازه بسیار بلند است که در حال حاضر ساخت آن آغاز شده و در مسیر تبدیل شدن به بلندترین سازه جهان است. این پروژه بزرگ با هزینه ساخت بیش از ۱ میلیارد دلار حدود ۱,۳۴۵ متر ارتفاع خواهد داشت و برج خلیفه را با ۸۲۸ متر ارتفاع، زیر پا خواهد گذاشت.

برج نهر دبی (Creek Tower)

این آسمان خراش قرار است سکوهای رصد و باغ های آسمانی بر فراز ابرها داشته باشد. همچنین ۲۰ طبقه شامل هتل های مجلل، رستوران ها و آپارتمان های مجلل خواهد بود.

آسمان خراش های دنیا

 

بزرگترین مرکز خرید جهان

این برج، تنها یکی از برنامه های عظیم دبی است. آنها می خواهند مرکز خرید دنیا (The Mall of the World) را بسازند، که فرهنگ خرید در دبی را برای همیشه تغییر خواهد داد و این شهر را به بزرگترین مرکز خریدی که جهان تا به حال دیده است، تبدیل می کند.

مرکز خرید دنیا، نه تنها مجموعه های بزرگ فروشگاهی خواهد داشت، بلکه هتل های مجلل، کلینیک ها، ایستگاه های مترو، یک مدرسه هنری سینمایی و حتی بزرگ ترین پارک موضوعی جهان را در خود جای می دهد.

برج نهر دبی

این سایت عظیم ۵.۸ میلیارد پوندی در گنبدی پوشیده خواهد شد که می تواند در ماه های زمستان باز شود و در تابستان های گرم دبی برای تهویه مطبوع بسته شود. با توجه به بزرگی این پروژه، انتظار نمی رود که تا سال ۲۰۳۲ تکمیل شود.

مرکز خرید برج نهر دبی

این مرکز خرید رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین ساختمان در نوع خود با فضای شهری گنبدی و املاک مسکونی خود خواهد شکست.

مرکز خرید دبی

 

بلندترین هتل جهان

همانطور که پروژه های دبی، این شهر را به یک مرکز نوآوری مشهور در جهان تبدیل می کند، زندگی شهری هیجان انگیز، معماری فوق مدرن و زندگی شبانه پر جنب و جوش همچنان بر سایر نقاط جهان تسلط دارد.

هتل Ciel

اما گردشگران به زودی مکان جدیدی برای اقامت در هنگام بازدید از این شهر خیره کننده خواهند داشت. هتل Ciel با بیش از ۱,۰۰۰ اتاق در ۸۲ طبقه در راه تبدیل شدن به بلندترین هتل مستقل جهان است.

هتل Ciel دبی

این ساختمان غول پیکر در حال تکمیل است و در حال حاضر در حدود ۵۲ طبقه ارتفاع دارد و قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ افتتاح شود. هتل Ciel تا پایان سال ۲۰۲۳، به ارتفاع نهایی خود یعنی ۳۶۵ متر خواهد رسید و این هتل نقره ای درخشان را به بلندترین هتل جهان تبدیل خواهد کرد.

هتل Ciel دبی 3

علاوه بر اتاق ها و سوئیت های لوکس، این ساختمان، ویژگی های ممتازی را نیز برای افراد فوق ثروتمند فراهم می کند، مانند رصدخانه و سالن استراحت Ciel در طبقه ۸۱ و تراس آسمانی با استخری فراخ.

مناظر پانوراما گسترده از خط افق همیشه در حال تحول دبی به راحتی در دسترس مهمانان در هتل Ciel خواهد بود، جایی که آنها به مناظر ۳۶۰ درجه از برج خلیفه، برج های دریاچه های جمیرا و مارینا دبی دید کامل خواهند داشت.

 

بزرگترین آکواریوم جهان

اما امارات نه تنها پروژه های دبی را با سرمایه خود پیش می برد، بلکه با برندهای معتبر در سرتاسر جهان نیز همکاری می کند تا اعتبار خود را بالا ببرد و خود را به سطح جدیدی برسانند.

آکواریوم دبی

SeaWorld Abu Dhabi، پروژه بزرگ بعدی است که در امارات انجام می شود و قرار است نه تنها به بزرگترین، بلکه گران ترین آکواریوم روی کره زمین تبدیل شود.

آکواریوم دبی 9

سایت ۱۲ میلیارد پوندی SeaWorld که قرار است امسال افتتاح شود، بیش از ۶۸,۰۰۰ حیوان دریایی از جمله کوسه های مرگبار و ۲۵ میلیون گالن آب را در خود جای خواهد داد.

آکواریوم دبی 7

پنجره عمودی Endless Vista در ارتفاع ۲۰ متری قرار دارد و در سطوح مختلف گسترده شده و صحنه های خیره کننده زندگی آبزیان زنده را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

آکواریوم دبی 4

 

مرکز فناوری دبی

دبی در مورد فناوری آینده نگر نیز فعال است. این شهر با بیش از ۱۸۰ میلیون پوند، ساخت و ساز باشکوه به بزرگترین مرکز جهانی برای نوآوری شهری تبدیل خواهد شد که توجه هوشمندانه ترین سازمان ها را در سراسر جهان جلب خواهد کرد.

مرکز فناوری دبی

ساخت مرکز جهانی جدید فناوری در سال ۲۰۲۴ آغاز می شود و باید تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود. از امکانات این مرکز می توان به اتاق های کنفرانس، بخش های آموزشی، دپارتمان های تحقیقاتی، اتاق های سمینارا، فضای اداری، پشتیبانی پایدار و سیستم های پیشرفته، اشاره کرد.

مرکز فناوری دبی 3

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • .... 0 0

    موهاتو بپوشون،همه مشکلات از موی سره