| کد خبر: 247654 |

بهترین شرکت هواپیمایی ایران از نظر مسافرین

بهترین شرکت هواپیمایی ایران سوال بسیاری از مسافرها است. خدمات ایرلاین در طول سفر و استفاده از نوع هواپیماهای به روز همواره از دغدغه هر مسافری به شمار می رود.

تین نیوز

بهترین شرکت هواپیمایی ایران سوال بسیاری از مسافرها است. خدمات ایرلاین در طول سفر و استفاده از نوع هواپیماهای به روز همواره از دغدغه هر مسافری به شمار می رود.

به گزارش تین نیوز، در ایران حدود شانزده ایرلاین فعال در ایران کار می کنند که تعدادی از آن ها به لحاظ سابقه و اعتبار و کیفیت از سوی مسافرها  در زمره ی بهترین شرکت های هوایی قرار گرفته اند. برای تعدادی از مسافرها عدم تاخیر در پرواز بسیار مهم است و حدود چند شرکت هواپیمایی در ایران است که که کم ترین تاخیر را داشته اند.

پذیرایی در طول پرواز و برخورد پرسنل نیز از دیگر موارد بسیار مهم برای مسافرها به شما می رود. در این مقاله بهترین شرکت های هواپیمایی ایران را به شما مخاطب گرامی معرفی می شود. خوشبختانه با حضور سوشال مدیا و وب سایت های گردشگری معتبر کاربران به راحتی نظر خود را از خدمات ایرلاین درج می کنند از این رو شرکت ها و ایرلاین های هوایی بر سطح کیفیت و خدمات خود در طول پرواز می پردازند.

شرکت های فعال هوایی در ایران

در ایران حدود شانزده شرکت ایرلاین هواپیمایی در حال فعالیت هستند. که عبارتند از هواپیمایی ایران ایر یا همان همای سابق، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی آسمان ،  هواپیمایی کیش ایر، ساها، ماهان، کارون، کاسپین، قشم ایر، تفتان، زاگرس ، تابان، معراج، آتا،  اترک و سپهران است. اینکه کدام یک از بهترین شرکت های هواپیمایی ایران است سوال بسیاری از مسافرها است که در ادامه به معرفی بهترین شرکت های هواپیمایی ایران می پردازیم.

شرکت های هواپیمایی ایرانی

ایران ایر قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایران

باسابقه ترین و بهترین شرکت هواپیمایی ایران ایران ایر است که همواره از سال تاسیس تا به امروز هدفش رضایت مخاطب بوده است. این ایرلاین از پنج ایرلاین برتر ایران است و از سال ۱۳۴۱ شروع به کار کرده  نام این ایرلاین در گذشته هما بوده است و نشان آن  از روی آثار باستانی تخت جمشید و یکی از سرستون ها ساخته شده است. تعدادی این ایرلاین را  به نام هما هم چنان می شناسند.

از هدف های اولیه این شرکت هواپی تامین نیازهای حمل و نقل و هوایی با ایمنی بیشتر و رعایت اصول پروازی بوده است که سعی داشته است سیستم سرویس حمل و نقل هوایی را بهبود ببخشد. ایرلاین ایران ایر به ۳۵ شهر داخلی ایران و به ۳۶ شهر خارجی ایران پرواز دارد. این ایرلاین به شهرهای خارجی چون مسکو، استکهلم، آمستردام، انکارا، پاریس، رم، فرانکفورت، کلن، گوتنبرگ، لندن، مسکو، میلان، وین، هامبورگ ،بیروت بمبئی، پکن، تاشکند، دوبی، دمشق ،دوحه، کوالالامپور ، کویت و نجف پرواز مستقیم دارد.

به خاطر پرواز مستقیم به مقصدهای ذکر شده بدون توافق پروازی از سوی بسیاری از مسافرهای ایرانی انتخاب می شود. این ایرلاین حدود ۵۱ فروند هواپیما دارد که ایرباسA300 ، ایرباسA3010   A300-600  بوئینگ ۷۴۷، هواپیمای فوکر هلندی از هواپیمای های این ایرلاین هوایی است. در ایرلاین هوایی ایران ایر خدمات درجه یک غذا به مسافرها ارایه می شود و فاصله ی خطوط بین صندلی ها خوب رعایت شده است و اگر از پرواز اکونومی نیز استفاده کنید برایتان سخت نخواهد. همان طور که می دانید پرواز اکونومی ارزان ترین کلاس پروازی است. و چون پرواز مستقیم به بسیاری از کشورها دارد از سوی مسافرهای ایرانی انتخاب می شود.

آدرس: تهران، فرودگاه مهرآباد، ساختمان مرکزی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هواپیمایی هما

وب سایت www.iranair.com:

هواپیمایی ایران ایر

ماهان ایر اولین شرکت هواپیمایی خصوصی

در سال ۱۳۷۱ ایرلاین جوانی وارد ناوگان هوایی کشور شد که اولین پروازش مسیر هوایی کرمان به تهران بود و به خاطر باغ زیبای ماهان در کرمان نام این ایرلاین ماهان نام گرفت. از ایرلاین های جووانی است که با حدود سی سال فعالیت توانست نظر مسافرها به سوی خود جذب کند. در سال ۱۴۰۰ با توجه به آمار رسمی شرکت فرودگاه و نابری هوایی ایران  کم ترین تاخیر را داشته است. هواپیمایی ماهان ایر حدود ۳۰ مقصد داخلی پرواز دارد و به ۲۵ شهر جهان نیز پرواز مستقیم دارد در روز این ایرلاین به ۵۲ مقصد در جهان پرواز دارد که یکی از فعال ترین ایرلاین های ایران به حساب می آید.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۷ این شرکت هواپیمایی گواهینامه بهترین پروازهای خاورمیانه را کسب کرد و امروزه نیز جزو بهترین شرکت هواپیمایی ایران به حساب می آید. این ایرلاین نیز از حدود ۵۴ فروند از ایرباس ۳۰۰B و  A340-300 و A300-600 و هواپیمای Bae-146-300  روزانه استفاده می کند. این ایرلاین دارای فضای کافی بین خطوط صندلی است و اگر پروازها ی بیزنسی را انتخاب کنید می توانید از طریق وب سایت ایرلاین از منو غذا ، غذای خود را در طول پرواز انتخاب کنید.کیفیت و سرویس دهی ایرلاین ماهان همواره از سوی مسافرها مطرح شده است. در تمامی پرواز از کادر مجرب پروازی استفاده می کند و همواره بهترین خلبان های ایرانی را جذب می کند و مهمانداران بسیار خوش رو و مهربان هستند.

آدرس: تهران، بزرگراه جناح، خیابان آزادگان (رو به روی مترو صادقیه)، پلاک ۲۱، برج ماهان

وب سایت: www.mahan.aero

هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی آتا

ایرلاین آتا در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد که با آن که ایرلاین جوانی است اما توانسته است رضایت مسافرها جذب کند. یکی از دلایل انتخاب مسافرها با ایرلاین آتا است که کم ترین سانحه هوایی را داشته است و فقط محدود پنج مورد بوده است که در همین پنج مورد نیز منجر به مرگ مسافرها و کابین پرواز ی نشده است و از همین رو امتیاز بالایی در بین مسافرهای ایرانی دارد. این شرکت در سال ۱۳۹۱توانست پنجمین شرکت هواپیمایی در ایران از لحاظ جاذبه جایی مسافرها انتخاب شود. این ایرلاین به ۱۳ شهر. داخلی ایران روزانه پرواز دارد و به کشورهای عراق ، ترکیه و کویت نیز پرواز مستقیم دارد.

در این ایرلاین چنانچه بلیط سیستمی خریداری کرده باشید به راحتی می تواند استرداد کنید و دارای تعداد بالای چارتر پرواز نیز هست و از کادری مجرب در طول پرواز بهره مند خواهید شد. این شرکت هواپیمایی به خاطر کم ترین سانحه جزو از بهترین شرکت هواپیمایی ایران به شمار می رود.  دارای ۱۶ فروند هواپیما  از جمله بوئینگ، ایرباس، و EMB145 است.

آدرس: تهران، شهرک اکباتان، بلوار شهید نفیسی، نبش کوی یاس، پلاک ۸ | تبریز، خیابان توانیر شمالی، فلکه گلپارک، سربالایی نگین پارک، ساختمان آرمین

وب سایت: www.ataair.ir

هواپیامی آتا

شرکت هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال ۱۳۷۰ تاسیس و هدفش تسریع در سیستم حمل و نقل هوایی ایران بوده است. این شرکت با تلاش های پوسته توانست گواهینامهIOSA  را به دست بیاورد و امروز نیز عضو یاتا نیز هست. شرکت ایرلاین هوایی کیش از هواپیمای ایرباس،  بویینگ MDو فوکر صد هلندی ، ایرباس A321  استفاده می کند  و به ۱۸شهر داخلی ایران و به چهار شهر خارجی از جمله دبی، مسقط، نجف، تفلیس،  پرواز مستقیم دارد.

یکی از دلایلی که ایرلاین کیش ایر جزو بهترین شرکت هواپیمایی ایران قرار می دهد این است که این شرکت به سرویس غذایی و پذیرایی خود بر اساس ذائقه ایرانی اهمیت می دهد. و یکی از بزرگترین کترینگ های غذایی هوایی کشور را دارد که روزانه ۱۰هزار سرویس غذایی می دهد. از دیگر مزایای این ایرلاین وجود کادر مجرب پروازی است که خلبان های با تجربه، کمک خلبان های ماهر و مهمان دارن مسلط و خوش رو را دارد. امروزه این ایرلاین از نگاه مسافرها یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی ایران به حساب می آید.

آدرس: کیش، میدان سنایی، جنب بازار مریم، ساختمان مرکزی کیش ایر، طبقه سوم | تهران، بلوار اصلی اکباتان، فاز اول، بلوار شهید نفیسی، مقابل ورزشگاه راه آهن، ساختمان مرکزی کیش ایر، طبقه اول

وب سایت: www.kishairlines.ir

هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر

از دیگر ایرلاین های جوان کشور قشم ایر است که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد  و در سال ۱۳۸۸به هلدینگ توسعه سورینت قشم واگذار شد. در سال ۱۳۹۳این شرکت رسماً به وزارت نفت جمهوری اسلامی واگذار شد. اولین مقصد های این ایرلاین پروازی به قشم بوده است و چنانچه از بسیاری شهرها قصد سفر به قشم را داشته باشید می توانید قشم ایر را انتخاب کنید امروز نیز به ۲۷مقصد خارجی و ۲۷شهر داخلی ایران پرواز دارد. این شرکت هوایی نیز ۲۱ فروند هواپیما دارد که هواپیماهای آن فوکر صد،  فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۰۰-۶۰۰  و ۳۲۰ و هوکر ۵۰هلندی و RJ100  است.

اـین ایرلاین به خاطر کیفیت در نوع غذا و مواد خوراکی در طول پرواز توانست در جشنواره سلامت ۱۳۹۸ سیب زرین سلامت غذایی از وزیر بهداشت دریافت کند. این ایـرلاین به خاطر نیروی انسانی مجرب و کارآزموده ، داشتن بلیط چارتر در مسیرهای مختلف ،ناوگان هوایی جدید در زمره ی بهترین شرکت هواپیمایی ایران  قرار بگیرد.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج)، رو به روی سه راه فرودگاه، خیابان شهید ریاحی، پلاک ۱۲، ساختمان قشم ایر

وب سایت: www.qeshm-air.com

هواپیمایی قشم ایر

معراج کم تاخیر ترین ایرلاین

نبود تاخیر در پرواز همواره از دغدغه های مسافرها به شمار می رود و اگر ایرلاینی بتواند تاخیر بسیار کمی در پرواز داشته باشد از سوی مسافرها ایرلاینی محبوبی شناخته می شود. یکی از ایرلاین های ایرانی که کم ترین تاخیر پروازی را دارد معراج است که گاهی فقط ۵ دقیقه دارای تاخیر پروازی بوده است و از مزیت مهم این ایرلاین است. از همین رو معراج در زمره ی بهترین شرکت هواپیمایی ایران از سوی مسافرها قرار گرفته است. شرکت هواپیمایی معراج نیز در در زمینه تعمیرات هواپیماها نیز بسیار موفق بوده است و توانسته گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی به دست آورد. در این ایرلاین به خدمات پروازی و کترینگ غذایی مسافرها نیز توجه می شود و فاصله استاندارد خطوط بین صندلی در هواپیماهای آن رعایت شده است. این ایرلاین به ده مقصد داخلی و چهار شهر خارجی از جمله استانبول ، ازمیر، نجف، اسپارتا پرواز دارد.

آدرس: تهران، میدان آزادی، ابتدای خیابان محمد علی جناح، ساختمان معراج

وب سایت: www.meraj.aero

هواپیمایی معراج

آسمان با بهترین تیم پشتیبانی فنی

در سال ۱۳۵۹ با ادغام چندین شرکت هوایی ایرلاین آسمان تاسیس شد و پروازهای متعددی از سال ۵۹ تا به امروز داشته است که نزدیک نیم قرن فعالیت مداوم داشته و در سال ۱۳۸۱ به مالکیت صندوق بازنشستگی کشور درآمد. از اهداف این شرکت این بوده است که به شهرهای کوچک تر نیز پرواز داشته باشد و به چندین شهر کوچ ایران نیز پرواز دارد. این شرکت هوایی دارای ۳۳ فروند هواپیما است که بوئینگ ۷۳۷، فوکر صد  و هواپیمای ART72-200 از هواپیماهای این ایرلاین هستند.

این شرکت هواپیمایی عضو یاتا، و دارای گواهینامه ی بین المللی IOSA   از سوی یاتا نیز هست. یاتا انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی است که شرکت های معتبر و استاندارد هوایی می توانند عضو آن شوند. این ایرلاین هوایی در افزایش تعداد مسافرها  و توسعه پرواز روند صعودی خوبی داشته است. حمل و نقل آسان و سریع، کادر آموزش دیده مجرب، چارتر پروازی بالا، داشتن مقصد پروازی به شهرهای کوچک باعث شده است که توانسته در زمره ی بهترین شرکت هواپیمایی ایران از نگاه مسافرها قرار بگیرد.

آدرس: تهران، جاده مخصوص کرج، بعد از شهرک اکباتان، فرودگاه مهرآباد، هواپیمایی آسمان

وب سایت: www.iaa.ir

هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی زاگرس

زاگرس نیز امروزه از شرکت های هواپیمایی معتبر است که همواره درصدد رضایت مسافر بوده است. و یکی از ایرلاین های بسیار فعال به مقصد های غربی کشور است. البته به مقصدهای شهرهای شمالی و جنوبی و مرکزی ایران نیز پرواز دارد و دارای هفت مقصد شهرهای خارجی از جمله استانبول، ازمیر، اسپارتا ، تفلیس ، بغداد ، کویت است. ایرلاین زاگرس در بخش کترینگ و استفاده از به کارگیری دستگاه های پیشرفته برای تعمیر هواپیما نیز موفق بوده است و امروزه دارای ۱۹فروند هواپیما از نوع ایرباس ۳۲۰ و ۳۲۱و  ۳۱۹است و حدود هشت فروند هواپیمای بوئینگ نیز دارد. استفاده از کترینگ غذایی پیشرفته، داشتن چارتر پروازی بالا به شهرهای غربی ایران، کادر مجرب آموزش دیده باعث شد که از نگاه مسافرها بهترین شرکت هواپیمایی ایران محسوب شود.

آدرس: تهران، ابتدای جاده مخصوص کرج، خیابان ریاحی، کوچه سوم، پلاک یک، ساختمان هواپیمایی زاگرس

وب سایت: www.zagrosairlines.com

هواپیمایی زاگرس

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    فقط اونجا که نوشتی ماهان بهترین خلبانان و کادر پرواز رو جذب میکنه خیلی مسخره بود اتفاقا تنها شرکتی که اصلا تبحر و سواد کادر پروازی براش مهم نیست و داشتن روابط و پارتی برای جذب اولویت اصلی شرکت میباشد

  • کوروش 4 0

    اجالتا بهترین شرکت هواپیمایی ایران از نظر مسافرین شرکتی ست که بلیطش پیدا بشود !!!

  • سروش قربانی 0 0

    خوراکی ها و تغذیه ها و پذیرایی ها خوب نبود تاخیر زیاد هواپیما و نقص فنی هواپیما. تاخیر اتوبوس ها و تاخیر چمدان ها و ساک ها و خیس کردن چمدان ها و ساک ها را لطفا رسیدگی کنید.

  • مینا 0 0

    مزخرف ترین اتا هست که بعد از ۴ ساعت تاخیر و علافی مسافر در فرودگاه پرواز رو بدون جایگزین کردن لغو میکنه و برا مسافر ارزشی قائل نیست

  • محمدصادق 0 1

    سلام امروز ۱۴۰۲/۴/۵پرواز مشهد اهواز خیلی عالی بود هواپیما زاگرس خیلی خیلی عالی بود