| کد خبر: 247361 |

کدام صندلی های هواپیما برای یک پرواز راحت مناسب است؟

انتخاب صندلی های هواپیما می‌تواند یکی از مسائلی باشد که در زمان سفر باید به آن توجه کنیم.

تین نیوز

انتخاب صندلی های هواپیما می‌تواند یکی از مسائلی باشد که در زمان سفر باید به آن توجه کنیم. معمولا بیشتر افراد به طور شانسی بلیت رزرو می‌کنند و به این موضوع اهمیت نمی‌دهند؛ اما باید گفت که انتخاب صندلی های هواپیما می‌تواند دلیلی برای لذت بردن و یا نبردن شما در طول سفر باشد؛ چرا‌که ساعاتی را در هواپیما سپری می‌کنید و اینکه کجا نشسته‌اید و چقدر شرایط مطابق میل شما است، می‌تواند دارای اهمیت باشد. به همین منظور در این مقاله نکاتی را در خصوص بهترین صندلی های هواپیما را با شما درمیان می گذاریم.

انتخاب صندلی های هواپیما را جدی بگیرید!

بیشتر افراد هنگام سفر فقط به دنبال بلیت هستند و توجهی ندارند که کدام صندلی های هواپیما را انتخاب می‌کنند؛ با اینکه این امر بسیار مهم است و هر کس متناسب با شخصیتی که دارد باید صندلی مناسب خود را انتخاب کند. برای مثال فردی خوابالو باشد یا قد بلند باشد و یا سایر موارد. متناسب با آن ویژگی می‌تواند صندلی را انتخاب کند تا در طول سفر با مشکل رو به رو نشود. حال برای اینکه در سفر بعدی خود انتخاب صندلی های هواپیما را جدی بگیرید و بدانید کدام صندلی مناسب شماست با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

۱- کدام صندلی های هواپیما مناسب افراد قد بلند است؟

اگر قد بلندی دارید و همیشه در سفرهای هوایی برای استراحت دچار مشکل می‌شوید، راه حل شما همینجاست. اگر می‌خواهید در سفر خود راحت باشید بهتر است صندلی‌های کنار راهرو و درب خروج را انتخاب کنید. توجه داشته باشید برخی هواپیما‌ها دو درب خروج دارند و ردیف دوم این صندلی‌ها گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

۲- سفری آرام را تجربه کنید

اگر از تکان‌های هواپیما در طول سفر می‌ترسید و به دنبال سفری در آرامش و بدون تلاطم هستید بهتر است صندلی‌های کنار بال هواپیما را انتخاب کنید.

۳- افرادی که در طی سفر خوابشان می‌برد، بخوانند

بعضی افراد در طول سفر در هواپیما سریع خوابشان می‌برد و این باعث آزار و اذیت فردی است که کنار او نشسته، به این دلیل که یا دائم به شانه او می‌افتد و یا برای رفتن به سرویس بهداشتی مانع می‌شود. به همین خاطر انتخاب صندلی های هواپیما در سمت چپ کنار پنجره گزینه مناسبی است؛ زیرا هم باعث راحتی خودتان می‌شود و آرامش اطرافیان را به خطر نمی‌اندازد.

۴- خروج راحت و سریع از هواپیما

اگر از آن دسته افرادی هستید که انتظار کلافه‌تان می‌کند و دوست دارید سریع‌تر از هواپیما پیاده شوید، بهترین صندلی برای شما صندلی‌های جلو است و یا اگر هواپیما دو راهرو دارد صندلی‌های جلو در راهرو سمت چپ مناسب‌تر است.

۵- ایمنی بیشتر با صندلی مناسب

در هر نوع سفری خطراتی شما را تهدید می‌کند. سفر هوایی هم از این قاعده مستثنی نیست و برای اینکه در امنیت بیشتر باشید انتخاب صندلی های هواپیما تاثیر زیادی در این امر خواهد داشت؛ لذا صندلی‌های عقب هواپیما بهترین گزینه و بعد صندلی مرکز و در آخر صندلی‌های جلو را انتخاب کنید. درست است که در صندلی جلو امکان پیاده شدن سریع وجود دارد؛ اما انتظار بهتر از خطرات جانی می‌باشد.

۶- اگر با فرزندان خود سفر می‌ کنید حواستان بیشتر به انتخاب صندلی های هواپیما باشد

هنگامی که قصد سفر هوایی با کودکان خود دارید بهتر است صندلی کنار راهرو و کنار پنجره را رزرو کنید؛ به دلیل اینکه فضا برای شیطنت کودکان داشته باشید و همچنین مزاحم افرادی که در صندلی جلو نشسته‌اند، نشوید. برای نشستن هم صندلی کنار پنجره را به فرزند خود اختصاص دهید تا برخوردی با دیگران نداشته باشد.

۷- لپ‌ تاپ و گوشی و دغدغه شارژ آن

شاید برای شما هم پیش بیاید وقتی که مدام کارتان با لپ‌تاپ است شارژ آن تمام شود و نیاز به پریز برق داشته باشید و یا اینکه باتری لپ‌تاپ شما خراب است و مجبور هستید مدام لپ‌تاپ را به برق بزنید تا بتوانید از آن استفاده کنید یا شارژ گوشی شما تمام می‌شود و نیاز فوری به شارژ دارید؛ به همین دلیل در سفر هوایی بهتر است انتخاب صندلی های هواپیما را بر این اساس انجام دهید. صندلی مناسب شما در اکثر مواقع صندلی‌های وسط است زیرا به شارژر مجهز می‌باشد؛ اما برخی از هواپیماها هم هستند که تمام صندلی‌هایشان مجهز به شارژر اختصاصی است.

۸- صندلی مناسب افراد چاق در سفر هوایی

اگر از آن دسته افرادی هستید که اضافه وزن زیادی دارید و معمولا هنگام نشستن روی صندلی اذیت می‌شوید، توصیه ما به شما این است که هنگام انتخاب صندلی های هواپیما، صندلی‌های کنار راهرو را رزرو کنید تا با بالا زدن دسته‌های آن جای بیشتری داشته باشید. معمولا به یک دکمه و یا دسته در زیر صندلی می‌توانید این کار را انجام دهید.

مزایا و معایب هر صندلی در سفر هوایی چیست؟

به هر حال هر چیزی در دنیا علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد. این قانون در خصوص محل قرارگیری صندلی هم صدق می‌کند. در این قسمت قصد داریم شما را با مزایا و معایب هر صندلی آشنا کنیم.

۱- صندلی‌ های عقب هواپیما

اگر در انتخاب صندلی های هواپیما قصد رزرو صندلی‌های عقب را دارید باید با مزایا و معایب آن آشنا شوید. مزایای این صندلی‌ها برای تمامی افراد با هر نوع ویژگی شخصیتی، چشم انداز زیبای آن و امنیت سفر است. عیب این صندلی‌ها شلوغی کابین است که آرامش شما را به هم می‌زند.

۲- صندلی‌ های جلو هواپیما

هنگام انتخاب صندلی های هواپیما اگر چشم‌انداز برای شما اهمیت دارد به سراغ صندلی‌های جلو نروید؛ چراکه منظره شما فقط بال‌های هواپیما است. همچنین امنیت کمتری نسبت به صندلی‌های عقب و وسط دارد؛ اما در صندلی جلو همانطور که گفتیم می‌توانید به دور از تلاطم باشید.

نکاتی در خصوص صندلی‌ های هواپیما

جایز است یکسری نکاتی در خصوص صندلی های هواپیما به شما بگوییم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • صندلی در کنار سرویس بهداشتی نباشد‌.

  • صندلی در کنار آشپزخانه نباشد تا سر و صدا اذیتتان نکند.

  • قسمت certain rows امکان وجود بازی الکترونیکی وجود دارد.

  • صندلی‌های پیش از راهرو خروج قرار دارند، قابلیت خم شدن ندارند.

  • در سایت‌های SeatExpert ،SeatGuru، Seatmaestro می‌توانید نقشه دقیق صندلی‌ها را ببینید تا انتخاب درستی داشته باشید.

بهترین صندلی های هواپیما در کدام قسمت قرار دارد؟

حالا که تمام نکات در خصوص انتخاب صندلی های هواپیما را گفتیم. می‌خواهیم به این مورد اشاره کنیم که اگر قصد داشتیم به صورت کلی بدون در نظر گرفتن ویژگی خاص صندلی مناسب انتخاب کنیم کدام صندلی بهتر است. واضح است که صندلی‌های کنار پنجره و راهرو مناسب‌‌‌تر می‌باشد. برای مثال صندلی‌های وسط خیلی طرفدار ندارد مگر در مواقعی خاص، پس اگر برای خرید بلیت اقدام کردید و به خصوصیات خود توجهی نداشتید صندلی‌های کنار پنجره مناسب شما است‌.

جمع بندی نکات در انتخاب صندلی های هواپیما

همیشه وقتی قصد سفر دارید باید به همه نکات توجه داشته باشید تا سفری بدون دغدغه را تجربه کنید. یکی از این موارد انتخاب صندلی است. هنگام رزرو بلیت هواپیما حتما در انتخاب صندلی دقت داشته باشید و سعی کنید صندلی مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید تا در طول سفر اذیت نشوید. به همین دلیل در این مقاله در خصوص انتخاب صندلی های هواپیما و نکاتی که باید به آن توجه کنید اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار داده شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.