| کد خبر: 237983 |

بنیاد مسکن در چهار سال آینده ۱.۶ میلیون واحد مسکونی می‌سازد

بنیاد مسکن قرار است در قالب طرح جهش تولید مسکن، طی چهار سال آینده ۱.۶ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور احداث کرده و در اختیار افراد فاقد سرپناه قرار دهد.

تین نیوز

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: بنیاد مسکن قرار است در قالب طرح جهش تولید مسکن، طی چهار سال آینده ۱.۶ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور احداث کرده و در اختیار افراد فاقد سرپناه قرار دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد سه شنبه در حاشیه افتتاح یک طرح در استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران افزود: نیمی از این واحدهای در مناطق روستایی و نیمی دیگر نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می شود.

وی اقدام دولت و مجلس در اجرای قانون ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را در قالب طرح جهش تولید مسکن ارزشمند خواند و با اشاره به اجرای ۴۰ درصد این تکلیف قانونی توسط بنیاد مسکن گفت: با تحقق این هدف، مشکل مسکن در کشور به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین اظهار کرد: اراده دولت، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی بر این است که این هدف‌گذاری درست دولت و مجلس به عنوان  نیاز اساسی کشور، در کمترین زمان محقق شده و مسکن مورد نیاز متقاضیان پس از احداث در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن به عنوان نهاد انقلابی، برای خانه‌دار شدن مردم در کنار دولت، نظام و مردم قرار دارد و دولت نیز تلاش می کند که زیرساخت‌های تامین و ساخت مسکن را نیز تامین کند.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد همچنین گفت: هدف بنیاد مسکن این است که تا سال ۱۴۱۰ همه واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را در برابر حوادث مقاوم سازی کند.

وی در ادامه از افزایش ۲ برابری تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به زودی میزان تسهیلات ساخت مسکن در روستاها به ۲ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین اقدامات اداره کل بنیاد مسکن استان اردبیل را در احداث مسکن روستایی چشمگیر خواند و بیان کرد: میانگین احداث اجرای طرح مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی کشور ۵۲ درصد است در حالی که این رقم در استان اردبیل ۱۰ درصد بیشتر و افزون بر ۶۲ درصد است.

وی اضافه کرد: نتیجه این نوسازی‌ها در حوادث و بلایای طبیعی مثل زلزله مشخص می شود به طوری که مقاوم سازی در ۲ دهه گذشته موجب شده که شمار تلفات در زلزله با شدت مشابه ۲۰ سال قبل، به شکل جدی و معناداری کاهش یابد.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد هدف از سفر به استان اردبیل را بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن در مناطق شهری و روستایی استان اعلام کرد.

برابر آمار رسمی، استان اردبیل حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی دارد که تاکنون بیش از ۶۲ هزار و ۴۰۰ واحد آن با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهسازی و مقاوم سازی شده است.

امروز در جریان سفر حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات ساخت ۳۳۰ واحد طرح ملی مسکن طی آیینی در شهرک اندیشه شهر اردبیل آغاز شد.

همچنین امروز در جریان این سفر، طرح هادی روستای جبه دار بخش ثمرین شهرستان اردبیل افتتاح شد.

علاوه بر این، امروز در جریان این سفر، ۲ هزار و هشتصدمین واحد مسکن محرومان استان اردبیل نیز که در روستای جبه دار احداث شده بود، به بهره برداری رسید.

کلید این واحد مسکونی که یکی از سهمیه سه هزار واحد مسکن محرومان تعیین شده برای استان اردبیل بود، به خانواده ساکن در این روستا تحویل شد.

در جریان سفر امروز نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان اردبیل، ۶۲ هزار و چهارصدمین واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.