| کد خبر: 173412 |

◄ دغدغه‌های مسئولان شهری مدیریت یکپارچه شهری است

هیچ رده‌ای در راهنمایی و رانندگی و قطعا در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پیرامون دعواحرف نمی‌زند و ما بر اساس برنامه‌ یکپارچه، همدل و هماهنگ برای مردم تلاش می‌شود. در ایجاد انضباط شهری نیز باید از ظرفیت پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران استفاده کرد.

تین نیوز

 رئیس پلیس پایتخت، در جلسه مشترک فرماندهان پلیس راهورتهران بزرگ و حوزه معاونت و معاونین حمل‌ونقل ترافیک، تهران را پیشانی نظام دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان شهری مدیریت یکپارچه شهری است که این موضوع در شهر تهران نیز مورد توجه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار حسین رحیمی، گفت: یکی از مشکلات ما این است که جزیره‌ای عمل می‌کنیم و کمتر به این فکر هستیم که هر کدام ما در تهران امکاناتی را در حد خود داریم و زمانی می‌توان موفق عمل کرد که از این امکانات در کنار همدیگر استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: هیچ رده‌ای در راهنمایی و رانندگی و قطعا در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پیرامون دعواحرف نمی‌زند و ما بر اساس برنامه‌ یکپارچه، همدل و هماهنگ برای مردم تلاش می‌شود. در ایجاد انضباط شهری نیز باید از ظرفیت پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران استفاده کرد.

رحیمی با بیان این‌که کماکان ترافیک در شهر تهران بدتر و بدتر می‌شود، تصریح کرد: باور من این است مسئولانی که در شهر تهران زندگی می‌کنند وظایفی را مرتبط با شهر دارند و باید تردد در سطح شهر یکی از دغدغه‌های آن‌ها باشد و این در حالی است که مردم ما از ترافیک تهران رنج می‌برند. برای قانع شدن آنها اعلام می‌کنیم که خودروها 4 تا 8 برابر در شهر تهران شده است که البته دروغ هم نگفته‌ایم و ما در شهر تهران 7 تا 8 میلیون خودرو و موتور داریم که تردد می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با طرح این پرسش که چرا باید موضوع ترافیک و رفت‌ و آمد دغدغه مسئولان شهر باشد، یادآور شد: چون این موضوع در ابعاد مختلف با زندگی مردم در تهران سروکار دارد و از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رحیمی با اشاره به این نکته که متاسفانه آلودگی هوا باعث تولد نوزادان مشکل‌دار می‌شود، افزود: تهران پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و مرکزی است که تمام مقامات و کارگزاران در آن زندگی می‌کنند. در طی روز نیز بسیاری از مسئولان استانی برای حضور در جلسات در تهران حاضر می‌شوند و تهران هر چقدر بتوان درخصوص کاهش ترافیک گام‌هایی را برداشت این اتفاق می‌تواند الگویی برای سایر کلان‌شهرهای کشور باشد.

به گفته وی، متاسفانه در تهران شاهد توقف نامنظم و پیچیده برخی از راکبان موتورسیکلت‌ها در مقابل برخی پاساژها هستیم که به عنوان مثال می‌توان به توقف موتورها در مقابل پاساژ علاءالدین اشاره کرد که اگر بخواهد یک خانمی از آنجا عبور کند با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد بود. در تهران روزانه شاهد حضور افراد مختلف از سایر کشورها هستیم که ناظر بر امور ترافیک و آلودگی هوای این شهر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت ترافیک تهران پلیس راهور و شهرداری در حد توان خود برنامه‌هایی را داشته و انجام داده‌اند که این برنامه‌ها در سطح کلان بین سردار مهماندار و محسن پورسیدآقایی در حال انجام است که یک برنامه نیز به صورت جزء در مناطق در حال انجام است. درخواستی که  از معاونت‌های حمل‌ونقل مناطق دارم این است که روزانه حضور میدانی را در سطح مناطق خود داشته باشند و همکاری نزدیکی را با روسای پلیس راهور مناطق داشته باشند.

رحیمی با تاکید بر این نکته که با پشت میز نشستن و دستور دادن مشکلی از مشکلات تهران، حل و فصل نمی‌شود، ابراز داشت: یکی از مشکلات مدیران کشور ما این است که فکر می‌کنند اگر پشت میز بنشینند و دستور دهند کارها حل و فصل می‌شود که این درست نیست. باید محل میز شما وسط چهارراه‌های تهران باشد و این موضوع باید مورد توجه شما قرار بگیرد.

به گفته سردار رحیمی،  در بحث خط‌کشی معابر نیز از معاونت حمل و نقل و ترافیک مناطق درخواست کرده‌ایم که به این موضوع توجه بیشتری را داشته باشند تا پلیس نیز بتواند به وظایف خود درخصوص کاهش بار ترافیکی در سطح مناطق عمل کند.

سردار رحیمی موضوع آموزش و فرهنگسازی در بحث کاهش ترافیک را از مسائل مهم دانست و گفت: بیش از 70 درصد از کشته‌ها عابران هستند که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. صبح امروز زمانی که قصد حضور در این نشست را داشتم متوجه شدم یکی از همکاران ما با موتور و در خط ویژه و بدون پلاک تردد می‌کند که دستور توقف موتور وی داده شد به وی دستبند زده و موتور وی به مدت 2 ماه متوقف شد.

رحیمی با اشاره به فعالیت سرویس‌های مدارس در ابتدای مهرماه نیز خاطرنشان کرد: رانندگان این سرویس‌ها باید در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند و خودروهای آن‌ها دارای معاینه‌فنی باشد و این در حالی است که این افراد باید آموزش لازم را نیز در برخورد با دانش‌آموزان داشته باشند و در واقع این افراد مقررات راهنمایی و رانندگی را ویژه‌تر از سایر افراد دیگر رعایت کنند.

وی به موضوع برنامه‌ریزی پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداخت و افزود: در دو هفته ابتدایی مهرماه برنامه عملیات سنگینی توسط حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پیش‌بینی شده است و در عمل 15 روز از مهرماه، همکاران ما آماده‌باش خواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.