◄ معیار انتخاب رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چیست؟/ چرا توسعه هوانوردی عمومی ضروری است؟
صنعت هوانوردی از گستره وسیعی از تخصص های مختلف برخوردار و فناوری دانش و تجربه تضمین کننده موفقیت این صنعت است و اولین و مهمترین انتظار فعالان این بخش از وزیر راه و شهرسازی آن است که در انتخاب افراد متخصص در زمینه های تصدی گری صنعت هوانوردی دقت فراوان داشته باشد.
محمد شفیع خانی کارشناس هوانوردی می گوید با توجه به این که صنعت هوانوردی از گستره وسیعی از تخصص های مختلف برخوردار و فناوری دانش و تجربه تضمین کننده موفقیت این صنعت است، اولین و مهمترین انتظار فعالان این بخش از وزیر راه و شهرسازی آن است که در انتخاب افراد متخصص در زمینه های تصدی گری صنعت هوانوردی دقت فراوان داشته باشد.
به گزارش تین نیوز، وی به خبرنگار ما گفت: در همین راستا، انتخاب رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان اولین قدم و مهمترین قدم می تواند باشد. در سال ها و دوره های گذشته، معمولا روسای سازمان هواپیمایی کشوری از وابستگان به شرکت های هواپیمایی و از بدنه این شرکت ها انتخاب می شدند که به نظر بنده ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری باید فردی باشد که علاوه بر تامین منفعت شرکت های هواپیمایی، منافع ملی را در وهله اول تامین کند و در تصمیم گیری هایش مهمترین موضوع منافع ملی باشد نه صرفا منافع بازیگران صنعت هوانوردی که همان شرکت های هواپیمایی هستند.
شفیع خانی با تاکید بر لزوم توسعه کسب و کارهای کوچک هوانوردی به عنوان انتظار بعدی از وزیر جدید راه و شهرسازی، افزود: توسعه هوانوردی عمومی می تواند موجب اشتغال بیش از پیش فارغ التحصیلان صنعت هوانوردی و باعث اقتصادی تر شدن فرودگاه های کشور گردد.