| کد خبر: 233530 |

◄ ورود اولین‌ اتومبیل به شیراز / نخستین خودرو چگونه وارد ایران شد

اگرچه اولین اتومبیل در سال ۱۲۷۹ شمسی برابر با ۱۹۰۰ میلادی و در زمان مظفرالدین شاه قاچار وارد ایران شده اما بر اساس روایت های موجود، این وسیله نقلیه ماشینی برای نخستین بار در سال 1303، وارد شهر شیراز شده است.

تین نیوز

اگرچه اولین اتومبیل در سال ۱۲۷۹ شمسی برابر با  ۱۹۰۰ میلادی و در زمان مظفرالدین شاه قاچار وارد ایران شده  اما بر اساس روایت های موجود، این وسیله نقلیه ماشینی برای نخستین بار در سال 1303، وارد شهر شیراز شده است.

به گزارش تین نیوز، اولین خودروهایی که توسط مظفرالدین شاه وارد ایران شد، یک جفت اتومبیل فرانسوی  رنو بود که در تاریخ 21 آذر  سال 1279 شمسی وارد کشور شد.

اولین خودرو در ایران اولین اتومبیل در ایران

مظفر الدین شاه این خودروها را از پاریس از طریق راه‌‌ آهن و کشتی و از راه روسیه و دریای خزر به ایران فرستاده بود که یکی از آنها در راه ایران خراب شد و هرگز وارد کشور نشد و دیگری هم در صحنه ترور ناموفق محمدعلی شاه در دوشان تپه، منفجر شد.

به گزارش تین نیوز، پس از دربار قارجار، سیاستمداران و ملاک و تجار بزرگ به‌ خصوص تاجران بوشهری، یزدی، شیرازی و کرمانی نیز اتومبیل خریده و به شهر خود بردند.

در توضیح فیلم پیوست در شبکه های اجتماعی آمده است که این فیلم مربوط به ورود اولین‌ ماشین به شیراز در سال ۱۳۰۳  از دروازه قرآن آن زمان است:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.