| کد خبر: 226848 |

این فیلم روایتی است از دلیل ساخت راه آهن شمال-جنوب و نقش نفوذ سیاسی انگلیس در دستگاه تصمیم گیری ایران برای ساخت این خط ریلی

تین نیوز

فیلم زیر در یک کانال تلگرامی و در رسانه های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز، این فیلم روایتی است از دلیل ساخت راه آهن شمال-جنوب  و نقش نفوذ سیاسی انگلیس در دستگاه تصمیم گیری ایران برای ساخت این خط ریلی.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 0

    اگر شرق به غرب میکشیدند بد بود و انگلستان از طریق بصره به هندوستان وصل میشد بعدش چرا بعد از این همه سال از شرق به غرب راه اهن نکشیدند

  • ناشناس 1 0

    چرا هنوز بعد از صد سال راه آهن شلمچه بصره متصل نشده است؟

  • SHAHRYAR 3 0

    این حرف‌های عوامانه برای تحریک بی‌سوادان به ضد شاه شدن. اگه شرق به غرب می‌کشید که می‌گفتید انگلستان به مستعمره‌اش هند وصل کرد. در ضمن چرا آلمان‌ها باید خطی به نفع انگلستان در ایران بکشند

  • حسام 0 0

    به نظر من ساخت راه اهن شمال، جنوب از بندر انزلی که از زمان قاجار، دروازه اروپا محسوب می‌شد آغاز می‌گشت و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، قم، اصفهان، شیراز به بندرعباس و بندر بوشهر می‌رسید بهترین و موثرترین مسیر بود.

  • حامد 0 1

    از زمانی که هخامنشیان و داریوش کبیر به دریای مدیترانه رسیدند.روم ها (غربی ها) دیگر اجازه ندادند تا ایرانیان دوباره به دریای مدیترانه برسند.1-وایرانی ها دگر بار در دوران معاصرخواستند تا از طریق راه آهن ترکیه به دریای مدیترانه برسند.وراه آهن تبریز تا استانبول را بسازند که ترک ها وغربی ها اجازه ندادند تا راه آهن دور دریاچه وان ساخته شود برای دسترسی مستقیم به دریای مدیترانه!! 2-وسپس آلمان ها در عراق راه آهن ساختند وتا ده کیلومتر ی مرز ایران یعنی خانقین آمدند و دیگر این راه آهن را تا کرمانشاه ادامه ندادند.تا ایران از طریق راه آهن عراق و سوریه به دریای مدیترانه برسد.3-و اکنون نیز غربی ها و اسرائیل اجازه نمی‌دهند تا راه آهن شلمچه به بصره تا لاذقیه ساخته شود . برای رسیدن ایران به دریای مدیترانه با تشکر از تین نیوز

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید