| کد خبر: 91904 |

وزیر امور خارجه کشور در صحن علنی مجلس عنوان کرد:

◄ دستاوردهای برجام باعثشده دوستان فشارهای گذشته را فراموش کنند

تین‌نیوزا  وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوال برخی نمایندگان مجلس دهم پاسخ داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی تین‌نیوز، محمد جواد ظریف در آغار سخنان خود با اشاره به این نکته که بر اساس اعتماد به مقاومت مردم توانستیم حق خود را از کشورهای غربی بگیریم، اظهار داشت: نکته مسلم است است که توافق برجام به معنای پایان خصومت و دشمنی آنها نیست.
 
وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های وزارت خارجه، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث شد تا طرفیت‌های بین‌المللی که همواره جمهوری اسلامی را یک مانع جهت رسیدن به اهداف خود قلمداد می‌کردند از فشار و تحریم دست بردارند زیرا، حضور مردم در انتخابات این فرصت را از آنها سلب کرد که با اعمال فشار بین دولت و مردم و حاکمیت و مردم جدایی ایجاد کنند.
 
ظریف در ادامه با بیان این‌که‌ ایران توانست تا موانعی که به اسم برنامه هسته‌ای بر مردم تحمیل شده بود را مرتفع کند، افزود: با اجرای برجام تهدیدهایی که باعث شده بود یک فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایجاد شود از طرف‌های غربی گرفته شد اما به‌طور قطع این به معنای پایان خصومت و دشمنی‌های کسانی که جمهوری اسلامی را مانع رسیدن به اهداف‌شان می‌دانند، نخواهد بود.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که، ایران همواره همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بر اساس اعتماد به مقاومت مردم و از همه بالاتر اعتماد به خدای بزرگ توانسته حق خود را در جوامع بین‌المللی استیفا کند، گفت: از زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات به دنبال پیگیری حقوق ملت ایران بوده‌ایم، و اولین دستاورد برجام این است که فکر کنیم اگر برجام نبود شرایط اقتصادی در چه وضعیتی قرار می‌گرفت؟
 
ظریف با اشاره به اینکه قرار بود تحریم‌ها افزوده شود، ابراز داشت: در طول سال‌های گذشته سال و ماهی نبود که تحریمی علیه جمهوری اسلامی وضع نشود و اگر تحریم‌ها علیه فروش نفت ادامه می‌یافت فروش نفت ایران به صفر کاهش پیدا می‌کرد.
 
وی در ادامه با بیان این‌که در سال 92 فروش نفت ما از دو میلیون بشکه به 850 هزار تا 900 هزار بشکه کاهش پیدا کرد، اظهار داشت: قرار بود روند کاهش فروش نفت ایران به زیر 3 هزار بشکه در روز ادامه یابد که خوشبختانه با اجرای برجام این روند متوقف شد.
 
به گفته ظریف که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، به برکت مقاومت مردم روند کاهش فروش نفت متوقف شد و امروز تولید نفت و صادرات آن باوجود بازار بد فروش به بالاتر از دو میلیون بشکه در روز رسیده است و به همین دلیل باید همواره شکران نعمت هدایت رهبری، شکران نعمت مقاومت مردم را به جا آوریم تا توان گرفتن حقوق مردم را داشته باشیم.
 
وی در پایان با اشاره به این نکته مهم که، دولت و گروه مذاکره کننده از این مسئله خوشحال هستند که پیشرفت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای در این 3 سال باعث شد تا دوستان ما فراموش کنند 3 سال قبل چه فشارها و تحریم‌هایی بر مردم تحمیل شده بود، گفت: مردم ایران به برکت خون شهدا مقاومت خوب در مواجهه با تحریم‌ها از خود نشان دادند که تا دولت قادر باشد در این محیط پر دغدغه به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی پیش برود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.