| کد خبر: 99190 |

آیا مشکل ترافیک مازندران حل می شود؟

قطار تهران - مازندران از رویا تا واقعیت

تین‌نیوز| به گواه آمار کوتاهترین مسیر تهران به شمال مسیر تهران و آمل است ، ولی در حالی که بیشتر جاده های کشور دارای اتوبان هستند ، این جاده پرطرفدار همچون قبل فاقد اتوبان می باشد . پرسش این است ، اگر مسئولان عزم جدی برای رفع مشکل ترافیک دارند ، چرا در طول این 37 سال از پس جاده 100 کیلومتری آمل به رودهن بر نیامدند ؟

نزدیکترین استان حوش آب و هوا به شهر تهران ، استان مازندران است . به همین جهت زمان تعطیلات انبوه مسافران بسوی این استان سرازیر می شوند و بخاطر ترافیک فراوان و کمبود خیابان مسافران ساعتها در جاده سرگردان می شوند.

به تازگی با توجه به حجم انبوه مسافران و سرگردانی آنها که در ماههای مختلف سال در مسیر تهران –- مازندران در حال تردد هستند، ایجاد و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی به طور واضحی در دستور کار قرار گرفت. در این راستا توجه به راه ارتباطی مناسب و البته پاسخگو به حجم تقاضای مسافران، ایجاد مسیر جدیدی را به منظور دسترسی به استانهای شمالی کشور و تسهیل این ارتباط پر رنگتر از همیشه میکند.

جالب این که تابلوهای تبلیغاتی قطار تهران –- مازندران در حاشیه جاده هراز خودنمایی می کند.
در حال حاضر مسیر موجود بین تهران و استانهای شمالی کشور عبارتند از:
۱) مسیر تهران به رشت: تهران – کرج – قزوین – رودبار – رشت: ۲۹۸ کیلومتر
۲) مسیر تهران به چالوس: تهران- کرج- محور چالوس- گچسر- مرزنآباد – چالوس: ۱۸۴ کیلومتر
۳) مسیر تهران به آمل: تهران – جاجرود – بومهن – رودهن – محور هراز – آبعلی – پلور – گزنک – رزکه – آمل: ۱۸۳ کیلومتر
۴) مسیر تهران به قائمشهر: تهران – بومهن – سربندان – فیروزکوه – پل سفید – قائمشهر:۲۲۴ کیلومتر
پرسش این است ، اگر مسئولان عزم جدی برای رفع مشکل ترافیک دارند ، چرا در طول این 37 سال از پس جاده 100 کیلومتری آمل به رودهن بر نیامدند ؟

به گواه آمار کوتاهترین مسیر تهران به شمال مسیر تهران و آمل است ، ولی در حالی که بیشتر جاده های کشور دارای اتوبان هستند ، این جاده پرطرفدار همچون قبل فاقد اتوبان می باشد .

این در حالی است که این جاده برای ساخت اتوبان بهترین شرایط را داراست .

در کشورهای درجه 3 آسیایی همچون تایلند که از نظر اقتصادی با ایران قابل قیاس نیست، اتوبانهای فراوان و حتی چند طبقه خودنمایی می کند ...

پاسخ خیلی ساده است ، کشورهای مختلف کار را به دست کاردان می سپارند ، کشورهایی همچون چین ،ژاپن، سوئد و غیره که تخصص کافی در ساخت جاده دارند ، با کشورهای دیگز قرارداد می بندند و تنها شرط آنها این است که در 3 یا 5 سال عوارض مربوطه را دریافت کنند...

ولی متاسفانه معلوم نیست در این بین چه شخص یا ....دخالت کرده و به عده ای ...سپردند که پس سالها تنها پیشرفت اندکی دارند و ....

با این تفاصیل آیا فکر می کنید برقراری خط ارتباطی قطار تهران و آمل شدنی ست ؟ جالب این که با چند نفری که در این ارتباط صحبت کردیم آن را در حد یک شوخی پنداشتند ...

دلیل آنها این بود که قریب 30 سال از عهده درست کردن یک اتوبان 100 کیلومتری عاجزند ، اونوقت..

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احسان 0 0

    آزادراه تهران شمال با ۱۲۰ کیلومتر کوتاهتر از جاده امل هست جالب قطعه ۴ افتتاح شده قطعه ۱ هم امسال افتتاح میشود حال ایا عاقلانه است ازادراه تهران شمال که ۵۰ درصد مسیرش ساخته شده ول کنند و جاده ۱۸۴ کیلومتری امل از صفر شروع کنند

  • Irani @ yahoo. com 0 0

    البته آزاد راه تهران شمال از قبل از انقلاب تا کنون در حال ساخت است!!!! و کماکان هر دولت می خواهد آنرا با فاینانس بسازد!!!!! پیشرفت آنهم که قابل رؤیت است، شاید ۲۵ سال دیگر تمام شود!!!!! و اما تهران رودهن آمل، ساخت اتوبان در این مسیر از نظر فنی دشوار است زیرا تقریبا ۷۵ درصد مسیر کوهستانی است و بسیار گران تمام می شود و با بودجه های موجود ممکن است ۵۰ سال بطول انجامد مگر آنکه سرمایه گذار و پیمانکار و مشاور همه غیر ایرانی باشند و بخواهند اتوبان را ساخته و خود با عوارض آنرا بهره برداری کنند۰با توان داخلی و وزارت راه موجود این پیشنهاد هرگز عملی نخواهد شد۰ پیشنهاد می شود این اتوبان توسط نمایندگی های سیاسی ایران در خارج بصورت روش قراردادی بی اِل تی تبلیغ گردیده و آنگاه واگذار گردد، البته یک اتوبان بهمراه مسیر ریلی دو خطه۰اگر خارجی ها خود هزینه نموده و خود بسازند این پروژه ۵ ساله به بهره برداری می رسد، چون هر یک دلار یا یورو یا ین یا کرون یا پوند یا درهم برایشان ارزش دارد و مدیران و کارشناس کاربلد می گمارند تا کار انجام شود۰ در پروژه آزاد راه تهران شمال کماکان مطالعات ژئوتکنیک و محیط زیست ناقصند و هنوز کارفرما روش های ساختش مشخص نیست!!!!!!!