| کد خبر: 72636 |

◄ تاخیر از مبدا در قطارها به علت عدم امکان تامین لکوموتیو

تین نیوز | بر اساس آن چه مسافران بخش ریلی می گویند طی یک هفته گذشته تاخیر قطارهای مسافری از مبدا افزایش یافته است به طوری که روز جمعه در تهران به دلیل دیر واگذاری دیزل یکی از شرکت های مسافری با 1240دقیقه تاخیر از مبدأ مواجه شد و این در حالی است که این مشکل در روزهای قبل از آن نیز وجود داشت و این شرکت با تاخیراتی به شرح زیر مواجه بود:
15 آذر 75 دقیقه، 16 آذر 135 دقیقه، 17 آذر 870 دقیقه، 18 آذر 1365 دقیقه و 19  آذر 1260 دقیقه. اما علت چیست؟

سیمین میزانی کارشناس حمل و نقل ریلی در پاسخ به این سوال می گوید: گفته می شود ناراحتى پيمانكاران تعميرات ديزل ها از عدم دريافت نقدينگى و یا اعتراض مانورچی ها علت بروز این مشکل است.

محمدرضا قربانی از دیگر کارشناسان این حوزه نیز تاکید می کند: عدم پرداخت حقوق توسط پیمانکاران به دلیل طلبی که دارند در خیلی از بخش ها در ارائه خدمات هم از نظر کیفیت و هم کمیت مشکلات متعددی را باعث شده است.

این در حالی است که مدیرعامل راه آهن در مورد علت این تاخیرات می گوید: به دليل كمبود نقدينگی پرداخت صورت وضعيت پيمانكاران تعميرات ديزل ها بيش از شش ماه است عقب افتاده است و لذا تأمين لكوموتيو برای قطارها با مشكل مواجه شده است.

محسن پورسید آقایی تاکید می کند: اگر شركت های مسافری بدهی خود را پرداخت نكنند امكان تأمين ديزل برای قطارها وجود نخواهد داشت و راه آهن مجبور به حذف برخی از قطارها خواهد شد، شركت‌های مسافری لااقل بايد بدهی خود بابت سهم لكوموتيو را پرداخت نمايند.

احسان سلیمی نیز خاطر نشان می کند: شرکت های مسافری نیاز دارند هزینه های زاید خود را کاهش بدهند چرا که سو مدیریت و عدم برنامه ریزی در بعضی حوزه ها فشار زیادی را به راه آهن و مسافران تحمیل می کند.



 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خشنودی 0 0

    بادرود مساله ی تاخیر قطارها _ که صرفا هم مختص ایران نیست و در همه ی کشورهای دنیا حتا با داشتن سرعتهای بالا رخ می دهد _ مساله ایست که از دیدگاه علمی " قابل پیش بینی " ست آنهم با دقت بسیار بالا. و اصولا یکی از مشکلات وقوع " تاخیر " که تمام برنامه ریزی ها را _ گاها _ در ایستگاههای مبدا و مقصد بر هم می زند همین خاصیت " غیرقابل پیشبینی " بودن آن بوده است تا کنون، این مساله علاوه بر تاثیر منفی روانی بر مشتریان این نوع از حمل و نقل، مشکلاتی را در مدیریت و تنظیم ساعات حرکت قطارهای بعدی بوجود خواهد آورد، همه این مشکلات، یک طرف و ضرری که سیستم حمل و نقل ریلی باید برای " بازپرداخت پول بلیط همه مسافران " متحمل شود هم یک طرف. بهمین علت و برای بالا بردن " ضریب اطمینان " حمل و نقل ریلی در بسیاری از کشورها، هم اکنون، با الگوریتمهای موجود در دانش " دیتا ماینینگ " تاخیر قطار ها از پیش محاسبه شده و علاوه بر اینکه در اختیار مسافرین قرار داده می شود، انتیجه این محاسبات دقیق در اختیار ایستگاهها ی مبدا و مقصد، برای مدیریت بهتر و دقیق تر حرکت قطارهای بعدی نیز قرار خواهد گرفت در این صورت " هر وقفه ای " در بمقصد رسیدن، دیگر " تاخیر ناگهانی و غیر قابل برنامه ریزی " تلقی نشده و مسافرین هم _ بعنوان اصلی ترین رکن هر نوع از حمل و نقل _ با برنامه ریزی بهتری اقدام به مسافرت می کنند درین زمینه، بنده و تنی چند از دوستانم در دانشگاه علم و صنعت، پیشنهادی را برای تاسیس " مرکز کلان داده ریلی " به مدیریت محترم عامل راه آهن جاا ارائه داده اییم که نه تنها در مورد " پیش بینی دقیق تاخیرات " که در تمام بخش های حمل و نقل ریلی مانند یک " چشم تیز بین " وقایع، سوانح و تاخیرات و…را از قبل پیش بینی خواهد نمود _ درین مورد به لینک زیر تحت عنوان " پیش بینی تاخیر قطارهای محلی " که توسط اینجانب تالیف شده است مراجعه گردد: https: / / www. linkedin. com / pulse / ahmad - khoshnoodi? trk = pulse _ spock - articles با سپاس