| کد خبر: 267666 |

عمر ناوگان تاکسیرانی یزد جوان‌ تر از میانگین کشوری است

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی این شهر جوان تر از کشور است گفت: متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی این شهر ۹ سال است در صورتی که این رقم در کشور ۱۰.۱۶ سال است.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی این شهر جوان تر از کشور است گفت: متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی این شهر ۹ سال است در صورتی که این رقم در کشور ۱۰.۱۶ سال است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی فعالی عصر دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در یزد در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۳۰۰ دستگاه تاکسی در شهر یزد نوسازی شد و در سال جاری هم نوسازی ۲۰۰ دستگاه تاکسی دیگر در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برای فعالیت یکهزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در شهر یزد مجوز صادر شده است، اظهار کرد: طی بررسی های انجام شده یکهزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی در این شهر فعال هستند.

فعالی خاطرنشان کرد: یک سوم تاکسی ها فعال در سطح شهر نوسازی شدند ؛مابقی تاکسی ها فرسوده هم نوسازی می شوند.

کمبود ۴۰ دستگاه اتوبوس درون شهری

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد در ادامه متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد را کمتر از میانگین کشوری بیان کرد و گفت: عمر ناوگان اتوبوس های خط واحد این شهر ۱۲ سال و کشور ۱۳ سال است.

وی یادآورشد: در حال حاضر 104 دستگاه اتوبوس در سطح شهر یزد فعال است و ناوگان حمل و نقل عمومی یزد نیازمند 150 دستگاه اتوبوس دیگر است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته با کمک دولت و شهرداری یزد ۲۹ دستگاه اتوبوس برای شهر یزد خریداری شد که ۱۴ دستگاه آن فعال است و ۱۵ دستگاه نیز تا پایان سال تحویل گرفته می شود.

فعالی با بیان اینکه طی ۱۲ سال اخیر هیچ کمک دولتی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهریزد پرداخت نشده بود، گفت: در دولت سیزدهم حمایت های خوبی صورت گرفت و اتوبوس های یاد شده خریداری شد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده سال آینده۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری می شود و امید است با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسئله ترافیک رفع شود.

فعالی در زمینه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در یزد گفت: این شهر به عنوان یکی از شهرهای برتر در حوزه حمل و نقل است به همین علت این مجمع به میزبانی یزد برگزار شد که یکی از دستاوردهای این اجلاس تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهری است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد گفت: هدف از برگزاری این اجلاسیه سه روزه هم افزایی و هم اندیشی استان های کشور در حوز خدمات حمل و نقل همگانی اعلام شد و ۱۴۰ نفر از مدیران حمل ونقل درون شهری شهرداری های کشور در این اجلاس حضور دارند.

جمعیت شهر یزد ۶۰۰ هزار نفر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.