| کد خبر: 266694 |

خدمات حمل ونقل همگانی یزد هوشمند می شود

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: همه خدمات حمل ونقل همگانی یزد تا سال آینده هوشمند می شود.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: همه خدمات حمل ونقل همگانی یزد تا سال آینده هوشمند می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مهدی فعالی اظهار کرد: مبحث هوشمندسازی در سازمان حمل ونقل در حوزه های جابه جایی مسافر و بار در حال پیگیری است و این برنامه ها در حوزه مسافری به سه مدل دنبال می شود.

وی یکی از مدل ها را جابه جایی مسافر با اتوبوس های شهری اعلام کرد و افزود: ناوگان اتوبوس شهری به سیستم GPS مجهز شده و تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله ساعت و سرعت حرکت و زمان توقف در ایستگاه ها با این سیستم برای مسافران قابل استفاده برای برنامه ریزی سفرهای شهری است و سال جاری به صورت کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد و ناوگان اتوبوس به صورت کامل قابل کنترل خواهد بود.

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد جابه جایی با تاکسی را مدل دیگر حمل ونقل مسافر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر تاکسی های شهری فاقد GPS است و مشکلاتی برای پرداخت و مدیریت کرایه وجود دارد از این رو با مذاکرات با شهرداری و دیده شدن موضوع در بودجه سال آینده، هوشمندسازی در راستای مدیریت و نظارت بر تاکسی ها دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ تاکسی دارای مجوز است، اما کمتر از هزار دستگاه آن ها در شهر یزد خدمات رسانی می کنند.

فعالی اظهار داشت: در حال حاضر کرایه اتوبوس ها هم با کارت شهروندی و هم با کارت های عضو شبکه شتاب با هزینه های مختلف صورت می گیرد، اما با نرم افزارهای در حال تهیه، روند پرداختبه صورت حساب شهروندی درمی آید تا مردم بتوانند به صورت اینترنتی کارت خود را شارژ کنند و نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری با اشاره به اینکه اپلیکیشن موبایل برای استفاده از اتوبوس ها به بهره برداری رسیده است، اعلام کرد: به این ترتیب همه خدمات قابل ارائه به مسافران اتوبوس از این طریق به مردم اطلاع رسانی می شود و اپلیکیشن موبایل، نرم افزار اتومن داخلی اتوبوس ها و مرز کنترل نیز در حال بهره برداری هستند و دستگاه QR در حال تکمیل است تا سال آینده تمام خدمات حوزه مسافر در این بستر به طور کامل هوشمند ارائه شود.

وی مدل دیگر جابه جایی مسافر را استفاده از ناوگان مینی بوس و اتوبوس های بخش خصوصی به عنوان سرویس شرکت ها و کارخانه ها دانست و گفت: در صورتی که این ناوگان هم به Gps تجهیز شود، مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت و مشکل سوخت آن ها هم حل خواهد شد، از این رو این اقدام در برنامه ریزی سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.