| کد خبر: 258505 |

بهره برداری از ایربریج فرودگاه یزد در سال جاری

مدیرکل فرودگاه های استان یزد با اشاره به قدمت ۵۰ ساله برج مراقبت پرواز فرودگاه یزد گفت: برای احداث ساختمان جدید برج مراقبت پرواز برنامه داریم.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان یزد با اشاره به قدمت ۵۰ ساله برج مراقبت پرواز فرودگاه یزد گفت: برای احداث ساختمان جدید برج مراقبت پرواز برنامه داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه های استان یزد گفت: فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد در مسیر توسعه قرار گرفته و در نخستین گام شاهد بهره برداری از ایربریج این فرودگاه در سال جاری خواهیم بود.

دهقان منشادی اظهار کرد: فرایند انتخاب مشاور پروژه نصب و راه اندازی ایربریج انجام شده و امیدواریم در اواخر سال جاری این طرح با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام و بهره برداری برسد.

وی ضمن اشاره به قدمت برخی اماکن در فرودگاه یزد گفت: فرودگاه یزد در سال ۱۳۴۸ افتتاح شده و برخی اماکن آن در حال حاضر نیاز به بهسازی دارند و در همین راستا پروژه های نوسازی برخی ساختمان ها را برای امسال تعریف کرده ایم.

مدیرکل فرودگاه های یزد افزود: نوسازی ساختمان ایمنی زمینی که قدمت آن به پنج دهه می رسد، جزو اولویت های فرودگاه های شهید صدوقی در طرح های عمرانی است.

دهقان منشادی با اشاره به قدمت ۵۰ ساله برج مراقبت پرواز فرودگاه یزد گفت: برای احداث ساختمان جدید برج مراقبت پرواز برنامه داریم.

وی افزود: ساخت منبع ذخیره آب شرب، پست برق ۲۰ کیلوولت، ساختمان دیزل ژنراتور و تکمیل ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی پس از سه سال تعطیلی، همگی از برنامه های مهم طرح توسعه فرودگاه بین المللی یزد خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه های استان یزد با اشاره به لزوم بهسازی باند و سطوح پروازی فرودگاه شهید صدوقی پس از سه دهه فعالیت، گفت: مشاور این پروژه تا یک ماه آینده در خصوص فرایند بهسازی، نتایج بررسی های خود را اعلام می کند و این طرح مهم بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

دهقان منشادی با بیان اینکه توسعه باند و سطوح پروازی فرودگاه یزد مستلزم تملک ۵۵۰ هکتار از اراضی همجوار فرودگاه است، گفت: در حال حاضر ۵۵۰ هکتار زمین تحت مالکیت فرودگاه است و پیرو همین موضوع در حال رایزنی حقوقی برای تملک ۵۵۰ هکتار از اراضی همجوار هستیم.

گفتنی است؛ فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد در حال حاضر دارای ۱۱۵ پرواز هفتگی به مقاصد تهران، تبریز مشهد، نجف و مدینه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.