| کد خبر: 258313 |

کمر گردشگری یزد زیر بار کمبود قطارها خمیده است

گردشگری یزد به علت گرمای غیر قابل تحمل کاهش می یابد، این مسئله کاملا برای اقلیم یزد طبیعی است اما کاهش چشمگیر گردشگران در این فصل را نمی توان صرفا به گرمای هوا نسبت داد.

تین نیوز

گردشگری یزد به علت گرمای غیر قابل تحمل کاهش می یابد، این مسئله کاملا برای اقلیم یزد طبیعی است اما کاهش چشمگیر گردشگران در این فصل را نمی توان صرفا به گرمای هوا نسبت داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا ، این روزها کاهش طرفیت قطار یزد و حذف برخی از قطارهای مسافربری منجر شده تا ظرفیت ناوگان ریلی کاهش یابد و نبودن دیزل بهانه مهمتری برای اهمیت بار به جای مسافران شده است.

متضررترین بخش گردشگری هم اقامت است، هزینه های بالای اقامت و نگهداری مستلزم گذشتن از نقطه سر به سر است و کاهش رقم سر به سر به معنای ضرر است و این روزها وضعیت گردشگری جز ضرر محض برای عمده ترین مراکز اقامتی دستاورد دیگری ندارد.

اما این که امروزه گردشگری باید بار کم کاری بخش های دیگر مانند ناوگان حمل و نقل را تحمل کند و گویا مسئله این است که مدیران حمل و نقل بار را بیشتر از مردم به هر بهانه ای ترجیح می دهند، انتظار می رود مدیریت کلان استان به داد مردم یزد و مردمی که مقصد سفرشان یزد است، برسند.

سید امیرناصرالدین طباطبایی؛ رئیس جامعه هتل داران یزد با بیان اینکه با شروع فصل گرم میزان گردشگران ورودی کمتر شده است، به ایلنا گفت: جشنواره های تابستانه با همین هدف طراحی شده، دهه امامت و ولایت هم داخل همین محدوده است و برنامه ها و جشنواره هایی نیز با هدف جلب گردشگر داخلی به استان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی یزد نیز عمدتا چینی ها هستند، اظهار داشت: گردشگران چینی هم عمدتا در هتل هایی با ستاره های بالا اقامت دارند و کم ستاره ها و بومگردی ها کمتر مورد انتخاب گردشگران قرار می گیرند.

برخوردهای سلیقه ای با گردشگران به سود یزد نیست

این مسئول با بیان اینکه تابستان یزد شلوغ نیست و جدای از اقلیم یزد، بی سلیقگی ها در برخورد با گردشگران نیز بی تاثیر نبوده، گفت: علاوه بر این مباحث نیز مسئله مهم حمل و نقل امروز یکی از معضل مردم خصوصا گردشگران است به خصوص ناوگان حمل و نقل ریلی شاهد کاهش قطارهای یزد هستیم و به طور کلی به بهانه های مختلف مانند نبودن دیزل و اولویت حمل بار شاهد کاهش این قطارها که در ایام عید به کمک گردشگری آمدند، هستیم.

طباطبایی با بیان اینکه کاهش ظرفیت حمل و نقل ریلی یکی از معضل های مهم این صنعت در ایام جاری است، خاطرنشان کرد: حمل و نقل ریلی عمده ترین گردشگران داخلی را به یزد می آورد و این کاهش ظرفیت تاثیر قابل توجهی در کاهش گردشگران و مسافران به یزد دارد.

کاهش گردشگران داخلی یزد از زمان حذف قطارهای پردیس

میثم پیری؛ رئیس جامعه بوم گردی های یزد با اشاره به اینکه بوم گردی ها با 20 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند، گفت: عموما با افزایش تعطیلات مدارس و شروع تابستان، تیر ماه یزد از خرداد ماه بهتر بوده است اما عمده مسافران این فصل ما گردشگرانی با هدف کار یا درمان هستند.

وی با بیان اینکه حذف ناوگان قطار های پردیس از همان چند سال گذشته لطمه زیادی به گردشگران داخلی زد، گفت: کاهش ناوگان قطارهای استان همچنان ادامه دارد و معضل بزرگ کاهش گردشگران داخلی هم پابرجاست و امیدوار هستیم که مدیریت کلان استان فکری به حال گردشگران بکند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت حمل و  نقل با اتوبوس هم بسیار گران شده و البته کمیاب! آنقدری که بسیاری در نبودن بلیط ترجیح می دهند مقصد خود را تغییر دهند لذا مسئله اصلی این است که برای نجات گردشگری، فکری به حال حمل و نقل کنیم.

حمل و نقل یکی از مولفه های مهم و اصلی گردشگری و ایجاد ارتباط بین گردشگر و مقصد سفر به شمار می آید. به این ترتیب یک رابطه دو طرفه بین صنعت گردشگری و صنعت حمل و نقل وجود دارد.

ثابت شده است که گردشگری بدون بهبود و توسعه گسترده شبکه حمل و نقل میسر نیست. نقش و اهمیت راه ها در توسعه کلان کشورها نیز دارای اهمیت فراوانی است و همواره فقدان بهره مندی از شبکه راه های قوی، مانعی جدی در راه رشد و توسعه محسوب می شود.

فراهم بودن امکانات حمل و نقل مناسب، مطمئن، راحت و سریع و ارزان پیش شرط توسعه گردشگری است. و گردشگران در تصمیمات خود دو عامل هزینه و زمان را مد نظر دارند و برای دسترسی به مقاصد گردشگری انتخاب نوع سامانه حمل و نقل و یا فراهم بودن سیستم مناسب بر این دو عامل تاثیر می گذارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.