| کد خبر: 256971 |

افزایش 30 درصدی کرایه اتوبوس با تغییر ساعت فعالیت ادارات

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اعلام افزایش 30 درصدی کرایه ها، ساعات ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل درون شهری را با توجه به تغییر ساعت کار ادارات تغییر داد.

تین نیوز

با شروع تغییر ساعات فعالیت ادارات، سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد از تغییر ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی یزد با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان، خبر داد و گفت:   شورای شهر یزد با افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه ها موافقت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی فعالی رئیس این سازمان اعلام کرد: به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی و به استناد تصویب نامه هیات وزیران، با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات از امروز شانزدهم خردادماه، زمان شروع فعالیت ناوگان اتوبوس درون شهری از ساعت ۶ صبح به ساعت ۵:۳۰ صبح تغییر یافت.

این سازمان اخیراً لایحه ی افزایش نرخ کرایه انواع خودروهای حمل و نقل عمومی مسافر در شهر یزد برای سال ۱۴۰۲ را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده که مورد موافقت شش نفر از ۱۰ رای اخذ شده اعضای شورای شهر قرار گرفته است.

براساس این لایحه نرخ پیشنهادی ورودیه تاکسی گردشی از ۲۶۰۰۰ ریال به ۳۴۰۰۰ ریال و برای هر کیلومتر از ۸۵۰۰ به ۱۱۰۰۰ ریال می بایست افزایش یابد و در مورد تاکسی تلفنی و بی سیم نیز ورودیه از ۶۰۰۰۰ به ۸۰۰۰۰ ریال، هر کیلومتر از ۳۲۵۰۰ به ۴۰۰۰۰ ریال و برای هر دقیقه انتظار از ۶۰۰۰ به ۸۰۰۰ ریال افزایش خواهد یافت.

این افزایش نرخ برای سرویس حمل و نقل پرسنل صنایع و نیز تاکسی ویژه فرودگاه، راه آهن، ترمینال غدیر و پایانه های امام علی(ع) و دولت آباد نیز پیشنهاد شده که با مصوبه شورا با این افزایش نرخ به میزان ۳۰ درصد موافقت شد.

البته «عزیزالله سیفی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد قبلاً در نشستی بر لزوم آشتی دوباره مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تاکید کرده و در مورد استقبال اندک یزدی ها از این ناوگان گفته بود؛ یکی از علل بروز ترافیک های امروز شهر یزد علی رغم گستردگی شهر، عادت کردن مردم به استفاده از خودروهای شخصی به جای ناوگان حمل و نقل عمومی است و لذا امروز در شرایط پساکرونا نیازمند فرهنگ سازی برای آشتی دوباره مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هستیم.

وی در همین راستا از خریداری ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۶ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی شهر در کنار راه اندازی تاکسی های خطی در شهر به عنوان اقدامات در دستور کار شهرداری جهت رونق حمل و نقل عمومی در شهر یاد کرده بود.

حال باید دید در شرایط اقتصادی فعلی واکنش شهروندان به اعمال این افزایش نرخ در صورت ابلاغ، چه خواهد بود و آیا در ماه های آتی رونق حمل و نقل عمومی شهر که با شیوع کرونا دچار رکودی قابل توجه شد، خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.