| کد خبر: 266969 |

احداث خط ریلی اینچه‌ برون - شاهرود مهمترین مطالبه بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه استان گلستان روند توسعه ای به خود گرفته است، افزود: باید به مطالبات بخش خصوصی در راستای رونق اقتصادی استان توجه ویژه شود.

تین نیوز

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه استان گلستان روند توسعه ای به خود گرفته است، افزود: باید به مطالبات بخش خصوصی در راستای رونق اقتصادی استان توجه ویژه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیر یوسفی  با بیان اینکه شرایط برای توسعه استان گلستان در حوزه های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاملاً مهیاست، اظهار کرد: امروز شاهد تعامل بسیار خوب و مناسبی بین بخش خصوصی و دولت سیزدهم هستیم.

وی با بیان اینکه خط ریلی اینچه برون - شاهرود و اتصال آن به جنوب کشور یکی از مطالبات بسیار مهم بخش خصوصی است که می تواند نقش بسیار زیادی را در جابجایی کالا ایفا کند، ادامه داد: علاوه بر این و در همین راستا باید از همه ظرفیت ها برای فعال شدن منطقه آزاد اینچه برون استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه فعالان حوزه کشاورزی در گذشته یارانه بده به دولت بودند ولی تدابیر دولت دکتر رئیسی سبب شده تا این حوزه جان بگیرد، خاطرنشان کرد: تصمیمات اتخاذ شده برای اخذ مالیات از کشاورزان آسیب های جدی به این بخش وارد می کند که باید برخی ملاحظات لحاظ شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش سطح اختیارات مدیران بانک ها در ارائه تسهیلات می تواند نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی استان گلستان داشته باشد، اضافه کرد: در حوزه صنعت و تولید نگرانی هایی وجود دارد و سیاست های انقباظی بانک ها در زمینه مهار تورم به این بخش تأثیر منفی داشته است که باید در این حوزه علاج بخشی شود.

یوسفی تولید گندم خوب در استان گلستان را بسیار مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم کیفیت گندم را افزایش دهیم، باید برنامه های خوب و حمایتی از کشاورزان را برای تولید گندم مرغوب اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه باید با همدلی زمینه ساز توسعه، عمران و آبادانی همه جانبه استان گلستان شویم، یادآورد شد: اگر موانع از مقابل بخش تولید برداشته شود، قطعاً اثرات مثبت آن را در همه بخش ها خواهیم دید.

وی برگزاری هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گلستان را در رونق اقتصادی استان بسیار تأثیرگذار برشمرد و اظهار کرد: حضور سفیر جمهوری اسلامی در کشور ترکمنستان، استاندار گلستان و رئیس کل دادگستری استان نقطه عطف این جلسه بود که نوید بخش رفع موانع موجود در حوزه های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    اخه این مسیر چه دردی دوا میکنه؟؟!!

  • سعید 4 0

    شما به عنوان بخش خصوصی حاضرید در این پروژه که میفرمایید توجیه دار و اولویت دار هست
    ۱۰ درصد سرمایه گذاری کنید؟!

  • حامد 4 0

    تا طرح جامع حمل و نقل جمع نشه
    اوضاع همینه.
    هرکی ی طرح را برای خودش اولویت میدونه و تلاش میکنه از هر طریق غیر فنی به اجرا ببره

  • فرهاد 1 1

    به لحاظ فنی و سرمایه گذاری توجیه ندارد. بهترین مسیر، احداث خط ریلی اینچه برون به مشهد است که هم توجیه فنی دارد و هم توجیه سرمایه گذاری. که علی رغم گشایش اعتبار در سالهای نه چندان دور به دلیل عدم تمایل دوستان شاهرودی، کنار گذاشته شده است.

  • شهریار 0 0

    اگه سود دارد خود بخش خصوصی بسازد، چرا آگهی خبری می‌دهند؟