| کد خبر: 265447 |

«گلستان» کارگاه بزرگ راهسازی شمال کشور؛

تخصیص ۱۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه راهداری گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم در مدت زمان کوتاه فعالیت خود ره آوردهای بسیار خوبی برای استان داشته است، افزود: هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر نخست آیت الله رئیسی به استان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز تخصیص یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم در مدت زمان کوتاه فعالیت خود ره آوردهای بسیار خوبی برای استان داشته است، افزود: هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر نخست آیت الله رئیسی به استان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز تخصیص یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عادل مصدقی در  نشستی در حاشیه حضور در استودیو آوا گلستان که در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان با خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: رقم کل مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای معادل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که از این رقم هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از رقم تخصیصی ۶۰۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات و نوسازی ناوگان راهداری هزینه شده است، ادامه داد: یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر خریداری شد و خرید سه دستگاه دیگر در مرحله مناقصه قرار دارد که پس از طی مراحل قانونی به جمع ماشین آلات استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح علی آبادکتول از پروژه هایی نیمه تمام دولت های قبل، رها شده بود، افزود: پس از سفر رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات لازم این پروژه کمتر از هفت ماه تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی تصویب احداث ۲ دوربرگردان استاندارد را از دیگر مصوبات سفر عنوان کرد که مقرر شده بود این پروژه ها از محل اعتبارات وزرات نفت احداث شود، خاطرنشان کرد: یکی از این دوربرگردان ها در مسیر گنبدکاووس به مینودشت و دیگری در سعدآباد به خانببین بود که با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی انجام شد.

مصدقی پل دوم ورودی شهر کلاله را از دیگر مصوبات عنوان کرد که ۵۵ درصد پیشرفت داشت، اضافه کرد: این پروژه با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریالی مصوبات سفر و منابع داخلی در حال انجام است و تلاس می شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

وی احداث و توسعه راه های روستایی را از دیگر اقدامات دولت در استان گلستان برشمرد و گفت: برای این منظور ۷۰۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که بیش از ۸۸ کیلومتر راه روستایی تعهد سفر نخست نیز تکمیل و افتتاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با تأکید بر اینکه برای دور دوم سفر دکتر ابراهیم رئیسی، موارد در حوزه های مختلف جمع بندی شده و ۲۸ هزار میلیارد ریال نیاز است، توضیح داد: با این رقم پیشنهادی می توان ۹۵ نقطه حادثه خیز استان را بهسازی کرد.

وی اجرای طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون را از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دانست و یادآورد شد: پس از بازگشایی مجدد مرز، ورود و خروج کامیون ها از این منطقه به بیش از ۱۵۰ دستگاه کامیون در روز افزایش یافته و برای اجرای این طرح، رقمی معادل هزار میلیارد ریال نیاز است که در سفر دوم مطرح خواهد شد.

این مقام مسئول کل رقم جذب شده از محل منابع ملی، استانی و بخش خصوصی که در حوزه بار و مسافر فعالیت می کنند را ۵۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: قبل از دولت سیزدهم ۱۹۰ کیلومتر روشنایی در استان داشتیم که با ایجاد ۳۸ کیلومتر روشنایی جدید کل جاده های اصلی روشن استان به ۲۲۸ کیلومتر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: بهسازی و روکش آسفالت ۶۲۹ کیلومتر راه های اصلی، فرعی و روستایی، احداث و توسعه راه های روستایی به طول ۱۴۴ کیلومتر، هشت مورد دوربرگردان و دیگر اقدامات بخشی از عملکرد دولت دکتر ابراهیم رئیسی در استان گلستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.