| کد خبر: 262421 |

افزایش ۴۸ درصدی حمل و نقل بار بین المللی راه آهن گلستان

سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ از افزایش ۴۸ درصدی حمل و نقل بار بین المللی راه آهن گلستان خبرداد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ از افزایش ۴۸ درصدی حمل و نقل بار بین المللی راه آهن گلستان خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمدرضا حبیبی در خصوص عملکرد حمل و نقل بار در حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ در زمینه مجموع بارگیری در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: در این مدت ۲۲۷ هزار و ۳۰۹ تن محموله بار به وسیله سه هزار و ۷۳۹ واگن بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۴۵ هزار و ۷۹۰ تن بار، شاهد افزایش ۵۶ درصدی هستین.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ اضافه کرد: مجموع عملکرد حمل و نقل بین المللی بار هم ۴۸ درصد افزایش یافته و از ۱۴۰ هزار و هفت تن بار در سال گذشته به ۲۰۷ هزار و ۷۵۵ تن رسیده است.

وی به افزایش مراودات بار در حوزه های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت از طریق خطوط ریلی اداره کل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ هم اشاره کرد و افزود: از ابتدای اول سال تا ۳۱ شهریور ماه امسال، در مراودات بازرگانی از جمله در حوزه صادرات ۴۸ درصد افزایش و در حوزه واردات بار ۷۷ درصد افزایش و در حوزه ترانزیت هم ۱۶ درصد افزایش عملکرد بارداشته ایم.

حبیبی اضافه کرد: در مجموع عملکرد کل بار امسال، ۲۶۴ هزار و ۱۳۴ تن بار با تعداد چهار هزار و ۳۸۴ واگن جابجا شده که در سال قبل این عدد ۲۰۵ هزار و ۷۷۸ تن بار با تعداد سه هزار و ۴۶۵ واگن بوده است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ عنوان کرد: عمده محصولات صادر شده از طریق مرز ریلی اینچه برون استان گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون شامل سیمان، کاشی، سنگ آهن، شکر و آهن آلات بوده و عمده محمولات وارد شده از این حوزه به کشور محصولاتی همچون روغن پایه، جو و گندم است.

وی گفت: طی مدت مذکور بیش از ۱۳ هزار تن محموله گندم از ایستگاه گرگان بارگیری و به مقاصد داخلی کشور از طریق حوزه ریلی این اداره کل حمل و اعزام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.