| کد خبر: 270035 |

مازندران رکورددار سفرهای نوروزی

مازندران رکورد دار سفرهای نوروزی در کشور به شمار می رود و بیشتر مسافران آن برای اقامت به مراکز غیر رسمی پناه می بردند.

تین نیوز

 هر روز بر شمار اقامت مسافران در استان مازندران افزوده می شود و این درحالی که ظرفیت مراکز اقامتی در استان تکمیل شده است و مسافران به ناچار به مراکز اقامتی غیررسمی و چادرخوابی در پارک های طبیعی استان پناه برده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، تکمیل مراکز اقامتی رسمی نظیر هتل ها، متل ها، مجتمع های گردشگری, خانه مسافر، مهمانپذیرها و غیره سبب شده تا درصد بالایی از مسافران به سمت ویلاهای شخصی و غیرمجاز و یا اقامت در چادرهای برپا شده در سواحل و بوستان های طبیعی بروند.

آمارهای منتشره در موج اول تعطیلات نوروزی در مازندران نشان داد که کمتر از نیمی از مسافران روزهای اول بهاری در مراکز رسمی تعیین شده اقامت کردند. در حال حاضر ظرفیت اقامت در استان مازندران به ازای هر شبانه روز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب است.

نرخ اقامت در مراکز اقامت در مراکز رسمی به نسبت مراکز غیر رسمی نظیر ویلاهای شخصی مناسب تر و ارزان تر است و هزینه اسکان در بوم گردی های مازندران از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر شب شروع. می شود و تا به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم می رسد.

در حال حاضر ۱۰ درصد اقامتگاه های بوم گردی کشور در مازندران وجود دارد و این درحالی که سه هزار و ۲۰۰ روستا در استان وجود دارد و افزایش شمار واحدهای بوم گردی باید در دستور کار قرار گیرد.

مسافران تمایل به اقامت در روستاها را دارند

یک فعال و بلد گردشگری در مازندران با اشاره به این که بیشتر مسافر تمایل دارند در مناطق بکر و روستایی اقامت کنند، افزود: اقبال برای گردش و اقامت در روستاها به نسبت قبل بیشتر شده است.

علی جعفری در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که نرخ ویلاها و خانه های روستایی حداقل از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر شب شروع می شود، گفت: ویلاهایی تا نرخ اجاره شبانه پنج تا هفت میلیون تومان نیز وجود دارد.

با آن که طبق اعلام ستاد خدمات سفرهای نوروزی مازندران برپایی چادر در مراکز شهری و خیابان ها ممنوع شده است اما در بوستان ها و پارک های جنگلی، مناطقی را برای اسکان چادرهای اقامتی درنظر گرفته شده است.

پارک های جنگلی نظیر سی سنگان از جمله مناطقی است که مسافران نوروزی تمایل دارند در آن بازدید و اقامت داشته باشند.

مهدی اسحاقی معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که ظرفیت اقامت در استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب در شبانه روز است، از افزایش مدت اقامت و ماندگاری مسافران در استان خبر داد.

    معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران: با این حال در برخی تفرجگاه ها و پارک های طبیعی مناطقی برای اقامت درنظر گرفته شده است و استقبال از این مناطق خوب بوده است

وی با بیان این که چادرخوابی در شهرها و خیابان ها ممنوع شده است، تصریح کرد: با این حال در برخی تفرجگاه ها و پارک های طبیعی مناطقی برای اقامت درنظر گرفته شده است و استقبال از این مناطق خوب بوده است.

وی با عنوان این که نرخ مراکز اقامتی در ایام نوروز افزایش نیافته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان اقامت و سفر در نوروز امسال رشد چشمگیری داشته باشد.

هتل ها از دیگر مراکز اقامت رسمی در مازندران به شمار می روند که ظرفیت آنان در ایام نوروزی از مدت ها قبل تکمیل و رزرو شده است. هتل های زیبای پارسیان، هتل قدیم رامسر، ملک و کوروش چالوس و نوشهر از جمله این اقامتگاه ها هستند.

نرخ اقامت در هتل چهارستاره به ازای یک سوییت چهار نفره به همراه صبحانه و بوفه شبانه روز سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

ثبت بالاترین تردد در راه ها

تردد بیش از ۱۶ میلیون خودرو در جاده های مازندران در هفته اول سفرهای نوروزی نشان از آن دارد که این استان رکوردار سفرهای نوروزی است و به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در جلسه ستاد خدمات سفر و بررسی ترافیک سفرهای نوروزی در راه های مازندران در چالوس با بیان اینکه مازندران بیشترین جذب سفرهای نوروزی را تاکنون داشته است گفت: بیش از ۶۸ هزار نفر با ۱۸ هزار وسایل نقلیه عمومی به استان مازندران سفر کردند.

حسن جهانیان افزود: آمار تردد خودروها از محورهای استان مازندران به غیر از محور سوادکوه که کاهش ۳.۵ درصدی داشته است، بقیه محورهای استان مازندران همچنان افزایشی است.

وی ادامه داد: بیشترین انباشت خودروی کشور در چهارمین روز از نوروز را در مازندران داشتیم و بیش از ۲۷۶ هزار خودرو در مازندران انباشت داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان اینکه مازندران بیشترین جذب سفرهای نوروزی را تاکنون داشته است، گفت: بیش از ۶۸ هزار نفر با ۱۸ هزار وسایل نقلیه عمومی به استان مازندران سفر کردند.

هر روز بر شمار مسافران در مازندران افزوده می شود و روستاها، ویلاهای شخصی، بوستان ها و پارک های طبیعی و ساحلی، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، هتل و متل ها گزینه های روی میز مسافران برای اقامت و اسکان چند روزه بهاری هستند.

بیش از ۶.۶ میلیون مسافر نوروزی هفته اول تعطیلات در مازندران اقامت کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.