| کد خبر: 259698 |

کریدور گردشگری از مازندران تا خراسان رضوی راه اندازی می شود

استاندار مازندران از استان به عنوان لنگرگاه گردشگری کشور یاد کرد و گفت: گردشگری سنتی را به صنعتی تبدیل می کنیم و در این راستا کریدور گردشگری مازندران - خراسان رضوی راه اندازی می شود.

تین نیوز

سید محمود حسینی پور در نشست فعالان گردشگری غرب مازندران با بیان اینکه فعالان گردشگری باید تحول بنیادی را در موضوع گردشگری ایجاد کنند، افزود: فعال سازی حوزه گردشگری استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حسینی پور با بیان اینکه مازندران لنگرگاه گردشگری ایران به شمار می رود، موقعیت استان را در جهان بی نظیر دانست و گفت: تمدن مردم مازندران سبب حفظ ذخایر ارزشمندی نظیر جنگل ها شده است.

وی با عنوان اینکه مزیت های فراوانی در حوزه گردشگری استان وجود دارد که بالقوه است، بالفعل کردن این ظرفیت ها را هنری بزرگ دانست و گفت: دریا، ساحل، جلگه، جنگل، کوهستان و طبیعت بی نظیر استان سرمایه وو ثروت محسوب می شوند.

گزارش مهم روز را بخوانید؛ 

احتمال فروریزش‌ مسیر ریلی راه‌ آهن تهران- مشهد در منطقه ورامین

پل اتومبیل رو و بارانداز ریلی مرزی آستارا به زودی تکمیل می شود

استاندار مازندران با اشاره به سفر سالانه ۴۰ میلیون مسافر به استان تبدیل مسافر به گردشگر را مسئله مهم دانست و گفت: متأسفانه گردشگری سنتی را در استان تجربه می کنیم و باید گردشگری سنتی را به صنعتی تبدیل کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: در گردشگری صنعتی بستر فضای سنتی استان مورد نیاز است.

وی با اظهار اینکه در اولین گام اساسی برای توسعه گردشگری کریدور مازندران - خراسان رضوی را راه اندازی کنیم، گفت: سالانه زائران زیادی به مشهد مقصد سفر می کنند و باید از این فرصت برای تقویب گردشگری استان بهره گرفت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای جاده کندوان در حوزه گردشگری برنامه داریم، گفت: این جاده به عنوان قطب و پیشانی گردشگری تبدیل می شود و این محور به عنوان قطب گردشگری ایران تبدیل خواهد شد.

حسینی پور با عنوان اینکه بزرگترین رویداد گردشگری خزر مهرماه در استان برگزار می شود، گفت: این رویداد با محوریت بخش خصوصی برگزار می شود.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه طبیعت گردی در میانکاله اظهار داشت: به رغم این دستور، هنوز اقدامی در زمینه طبیعت گردی و اکوتوریسم صورت نگرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی حاج ابراهیمی 1 0

    واقعا اگر رو گردشگری کار کنید ایران دیگر نیازی به فروش نفت معدن ندارد ودیگر دنبال ارز حاصل از فروش نمی رویم وارز خودشان وارد کشور می شود با وجود جنگل وزیبایی های شمال وحرم اما رضا (ع) بزرگترین قطب گردشگری را می شود راه اندازی کرد