| کد خبر: 267956 |

در صورت تامین اعتبار؛

افتتاح فاز اول پروژه «قطار شهری» کرمانشاه سال 1404

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار فاز اول پروژه سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار فاز اول پروژه سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی  غلامرضایی، امروز(۱۶ بهمن) در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به تصویب پروژه ریلی شهر کرمانشاه در شورای عالی ترافیک کشور، شورای ترافیک استان و شورای شهر کرمانشاه گفت: سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی پروژه به صورت منوریل آغاز شد، اما سال ۱۳۹۳ با توجه به ایراداتی که به پروژه وارد شد، بازنگری در آن صورت گرفته و این پروژه از منوریل به قطار سبک شهری تغییر پیدا کرد.

غلامرضایی گفت: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا می کند و ۱۳ ایستگاه هم در طول مسیر دارد.

وی افزود: از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود پنج و نیم کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیرگذر است.

غلامرضایی گفت: در مسیر زیرگذر پروژه تاکنون ۲۶۰۰ متر تونل حفر شده که ۱۶۰۰ متر آن مربوط به فاز اول و یک کیلومتر آن مربوط به فاز دوم است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای تکمیل فاز اول این پروژه را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اگر این اعتبار در اختیار ما قرار گیرد، فاز اول پروژه سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

غلامرضایی گفت: از این میزان اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل اوراق مشارکت است و واگن هم توسط دولت خریداری می شود. مابقی آن یعنی ۲۳۰۰ میلیارد تومان دیگر را هم قرار است از محل فروش تجاری ایستگاه های پروژه تامین کنیم.

وی افزود: اعتبار سال گذشته این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امسال تخصیص شد و اعتبار امسال نیز ۷۰۰ میلیارد تومان است که سال آینده تخصیص می شود.

وزیر کشور، امروز(دوشنبه) به منظور افتتاح و بازدید از برخی طرح های استان کرمانشاه، به این استان سفر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.