| کد خبر: 163334 |

رای الیوم:

ستاد خدمات سفر کرمانشاه آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: ستاد خدمات سفر با عضویت بیش از 28 دستگاه اجرایی آماده ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی هستند.

تین نیوز

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: ستاد خدمات سفر با عضویت بیش از 28 دستگاه اجرایی آماده ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی هستند.

به گزارش تین‌نیوز،  جلیل بالایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بحث اسکان مسافران نوروزی هم اکنون ظرفیت اسکان 15 هزار و 123 نفر را داریم.

او تصریح کرد: همچنین کمپ های اسکان را در بوستان های شاهد، شرقی و شبدیز با بیش از 500 تخته چادر و 30 دستگاه کانکس در نظر گرفته ایم.

وی به برگزاری نوروزگاه ها در سطح 14 شهرستان استان اشاره کرد و گفت: نوروزگاه اصلی ما در محوطه مجموعه جهانی بیستون قرار دارد که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.

به گفته او، احیاء آیین های سنتی و کهن و اجرای مراسم آئینی که هم اکنون کمرنگ و یا فراموش شده اند، یکی از اهداف اصلی برپایی نوروزگاه ها است.

بالایی همچنین به استقبال سال گذشته گردشگران و مسافران نوروزی از اولین دهکده عشایری استان که در 'تنگ بزازخانه' برپا شد اشاره کرد و افزود: امسال نیز برپایی دهکده های عشایری را در سطح همه شهرستان های استان در دستور کار قرار دادیم اما مهم ترین دهکده عشایری ما در طاق بستان خواهد بود.

وی تاکید کرد: صنایع دستی، سوغات، آش ها و شیرینی های محلی از جمله محصولاتی هستند که در این دهکده ها عرضه خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین به حضور 100 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و موزه های استان اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال گسترده ای که مردم و گردشگران سال گذشته از سفره های هفت سین داشتند امسال نیز در همه شهرستان ها و در پنج نقطه شهر کرمانشاه این برنامه توسط شهرداریها اجرا شده است.

وی در ادامه از راه اندازی کاروان فرهنگی و سفر آن به همه شهرستان های استان خبر داد و گفت: این برنامه از روز دوم فروردین شروع می شود.

وی تاکید کرد: همچنین در حوزه استقرار امداد و نجات های جاده ای، اورژانس، سرکشی و بازدید از رستوران های بین راهی، برپایی چادرهای راهنمای گردشگران، زیباسازی فضای شهری و... اقدام های لازم از سوی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر انجام گرفته است.

به گفته این مسئول، طبق آمارهای اسکان، نوروز سال گذشته بیش از 146 هزار گردشگر به استان کرمانشاه سفر کردند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.

در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر جهانی ثبت شده استان کرمانشاه است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.