| کد خبر: 263705 |

افزایش ۳۰درصدی عوارض جابه‌جایی کالا در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: درآمد عوارض جابه جایی کالا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: درآمد عوارض جابه جایی کالا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای چهارمحال وبختیاری،) مسلم درعلی گفت: طبق آمار ۶ ماهه سال جاری که تا ۱۵ مهرماه محاسبه شده است میزان ۲۱۰ هزار و ۹۹۵ بارنامه در استان ثبت شده که میزان ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار تن در این سفرها جابه جا شده است.

رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری افزود: درآمد عوارض جابه جایی کالا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.وی ادامه داد: ۱۰ کالای عمده جابه جا شده استان شامل سیمان، آهن اسفنجی، کوده اوره، میل گرد، ورق گالوانیزه، بنزین، گازوئیل و خوراک ماهی است.

درعلی با اشاره به اینکه تعداد کل رانندگان ناوگان باری ۱۶ هزار و ۱۳۱ است، بیان داشت: تعداد ناوگان سبک تا ۱۰ تن ۲ هزار و ۶۴۱، تعداد ناوگان نیمه سنگین ۱۰ تا ۲۶ تن ۲ هزار و ۱۹۸ و تعداد ناوگان بالاتر از ۲۶ هزار تن ۴ هزار و ۵۵۲ و در مجموع ۹هزار و ۳۹۱ ناوگان حمل بار در استان فعال است.

رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: میانگین متوسط عمر ناوگان سبک ۲۰.۵۴سال، ناوگان نیمه سنگین ۲۸.۶ سال و ناوگان سنگین ۱۳.۹۷ سال است.

وی ادامه داد: هزینه جابه جایی بار در همه مسیرها و ناوگان حمل بار توسط مرکز با شاخص هر یک تن بار در هر کیلومتر ۵ هزار و ۵۰۰ ریال محاسبه می شود لذا ثبت رقم کمتر از این مبلغ در سیستم امکان پذیر نمی باشد و دریافت رقم بیشتر نیز بر اساس توافق بین راننده و صاحب بار تعیین می شود.

لازم به ذکر است که تعداد یک پایانه عمومی واقع در شهرکرد به عنوان مرکز استان فعال است و شرکت های دیگر در پایانه اختصاصی خود در شهرستان ها مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.